Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'dr80 am6' (ID 58261).
De reply is geschreven door robert (UserID 1311) op 24-8-2009 12:37.

Oja vergeten te vertellen, als je dus gaat afdraaien en extra voetpakkingen gaat leggen, komen je timingen al een stuk omhoog. Ik heb ooit eens een DR op blowdown 31 gezet, zonder afdraaien, maar dan heb je onderin een dip.
Ik kon zelf de spoelers niet bewerken.

Maar als je toch gaat afdraaien, hoef je je poorten niet te gaan bewerking qua timing.

wat bij een tp helpt is de poorten netjes gelijk aan elkaar maken, afwerken en rechtzetten, bevels aanbrengen want dr / top is heel scherp, de uitlaatschacht dus het stuk tussen de zuiger en uitlaat zelf kan je groter maken en polijsten, kop en zuigerkroon polijsten, en de spoelpoortschotjes superscherp maken, de zuiger kan je ook makkelijk bewerken, inkorten, lichter maken en scherpe bovenkant aan maken, de bovenste cilinderflap kan je een stuk inkorten en aanpassen op je karters, (bovenste inlaat).

De zuigerbovenkant inkorten en bovenste cilinderhemd moet je echt even naar kijken, voor de bovenste spoeler kan je zo meer ruimte maken zodat je een grotere carb kan nemen. de flow daar is vrij slecht.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved