Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Project Nsr Sprinter.' (ID 45559).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 20-6-2009 14:18.

Eindelijk zijn de foto'tjes er dan.

Even voor het makkelijke NS1 is die met de verroeste voorkant en de mbx zonder de roest.

Links origineel ns1, rechts hoe die ongeveer moet gaan worden:



NS1:





NS1 vs MBX:

(let op de mbx cilinder is niet standaard meer, dus is voor de buitenkant te vergelijken !)

















En poortmapie :



MBX spoelkanaal


NS1 spoelkanaal


Deze mm is trouwens ook weer terug te vinden binnen in de cilinder, de buitenste afstand tussen de 2 inlaat poortjes.


Carbje en ns1:



Deze vergelijking is trouwens met het mbx80 nummer M2 en ns1 met nummer M4.
Wat het verscil in de 2 en 4 is weet ik niet, op mijn nsr zit namelijk ook nummer M4 in de mbx cilinder en de mbx cilinder wat hier ligd heeft weer M2.

Nog even verschillen:

Ns1 heeft grotere uitlaat poort (breder en hoger), ns1 heeft de voorste spoelpoort iets langer, het uitlaat kanaal heeft 1mm meer ruimte omhoog, het achterste spoelpoort onder aan de cilinder is 1mm breder, net als de afstand tussen de 2 inlaat poortjes,ook lijkt het membraam huis wat vloeiender over te lopen naar de 2 inlaatpoortjes.

tja en dan nog de wel bekende: dikker cilinderhemd en kleinere boring (met 74cc op de zijkant)

Edit: is met net nog iets opgevallen:

het mebraam huis van de ns1 is van de buitenkant wat groter.

loopt onder 3.5mm verder door en boven 2mm verder door dan de mbx.
Het membraan huis van ns1 is in de breedte 54mm en mbx 52mm.
En in de hoogte ns1 53mm en mbx is 48.5mm

Zo foto erbij :



Nog een edit dan maar :

Maken ze bij de NS1 duidelijk dat je gas moet geven





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2009 om 14:39 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved