Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Hoe en wat ivm carboratie...' (ID 9243).
De reply is geschreven door ardan (UserID 409) op 7-5-2003 12:47.

qua carbyratie zou ik bij keihin blijven,dit vind ik persoonlijk de beste carburators (en als honda ze gebruikt,dan zijn ze goed).
voor een racer,50cc/70cc is een 18mm keihin volgens mij echt een goede keuze.mocht je echt nauw gaan met je powerband en streven naar 150km/h op 50cc,dan zou ik nog steeds bij keihin blijven,maar overstappen naar hun motocarbs met vlakke schuif.denk ook dat er zijn met powerjet,afstelling gaat er dus op vooruit.wel worden deze verschrikkelijk $$$

dellortho heeft teveel plastic en onhandig gestructureerd.mikuni zijn vervangingscarbs en goedkopere grote carbs.maar als je serieuse racer bouwt,dan kun je die beter ook weren.

bij het membraam is volgens mij de belangrijkste factor het kleppenopp. en het opp. dat ze openen.eenmaal als dit optimaal is.Dan kun je eventueel alles polijsten voor nog betere flow.Dat spijltje is mij ook raadsel.ik denk dat ervaring en proberen daar de enige echte duidelijke oplossing voor bied.

wel weet ik dat in sommige nieuwe nsr's in het membraam een plastic opvulstuk hebben zitten met daarin rond gat dat juist aansluit op spruitstuk.vele halen dit eruit omdat het zou "belemmeren".maar dit zorgt voor veel betere overgang van spruitstuk naar membraam wat dan weer minder turbulentie in mengsel veroorzaakt,betere vulling,meer mengsel,....


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved