Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Puch is onmogelijk rijdend te krijgen.' (ID 56849).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 27-5-2009 23:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
en ik krijg me tsx niet aan als ik achteruit loop maar voor mt/mb heb je voor 50 euro al complete ontsteking

Je moet wel goed lezen Of je motor de ene kant of de andere kant op draait heeft bij een tweetakt puur te maken met het ontstekingstijdstip. Dit moet altijd voor het bovenste dode punt liggen, maar de draairichting spiegelt dit tijdstip op je bovenste dode punt. Heel onduidelijk zo...maar let op:

Jouw tsx vonkt bijv. 10 graden voor BDP, draairichting tegen de klok in dus zoals ie normaal draait. Ga je achteruit aan lopen douwen, heb je nog steeds 10 graden voor BDP je vonk, maar omdat je blok andersom loopt is het eigenlijk 10 graden NA BDP... en dan gaat ie niet lopen.

Bij mij gebeurde het dus precies andersom. Mijn cdi flipte blijkbaar door die MT spoel, waardoor ie mn ontstekingstijdstip NA mijn bovenste dode punt kwam... met normale draairichting. Als ik dan kickte gebeurde er niets, maar in de laatste slag sloeg ie de andere kant op, waardoor het ontstekingstijdstip dus opeens vóór BDP kwam en de motor wel aan kon slaan, alleen de verkeerde kant op

Zo duidelijker? Als jij met een normale ontsteking dus andersom wil draaien zul je je grondplaat moeten verdraaien om achteruit te kunnen lopen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
[...]



Hoe bedoel je verbinding met grondplaat ? dat ding zit er altijd muurvast in :P btw mijn vliegwiel is een apperaat uit joegeslavie, zal wel imi zijn dan.


Ja maar hij maakt wel zn massa via die verbinding met de grondplaat... maar idd kan dat eigenlijk nauwelijks misgaan


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved