Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Honda Repsol replica' (ID 56500).
De reply is geschreven door Malaguti RST (UserID 17179) op 11-5-2009 20:21.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-fighter
onder het mom je kunt zomaar een rempomp ergens op ketsen, ik moet je helaas teleur stellen dat het zo NIET werkt.

je hebt diameters van je plunjers, zoals 12, 13, 16, 19 en 21 bijv. zo uit men hoofd ben ik die weleens tegen gekomen.

nu heb je ook nog diepte uiteraard, zo heb je bijv 19x19, pompen om even een voorbeeld te noemen.

nu verplaats je dus een redelijk hoeveelheid meer olie in vergelijking met een 12x12 brommer pompje.

nu is een 19x19 pomp bedoelt voor een motor met 2! remklauwen en moet dus voor 2 remklauwen olie verplaatsen. laten we zeggen dat je nu 80cc olie verplaats, wat met een 12x12 pomp bijv. 55cc olie is.

dus je geeft je enkele remklauwtje een overkill van 25cc wat dus een kleine 50% extra is. hierdoor zul je gaan zien dat je rem ten eerste HEEL snel aangrijpt, wat dus tot taferelen gaat leiden dat als je snel in je rem knijpt, dat je gelijk een blokkerend voorwiel hebt. en dat je niet meer gedoseert kunt remmen door die heel snel aangrijpende rem.

wat je hier verder me doet, moet jij weten, maar ik raad het je aan een passende pomp te zoeken

Dit bericht is gewijzigd door kawa-fighter op 11-5-2009 om 20:20 uur.



daarom vind ik het ook dat dat je klauwen en pomp moeten bij elkaar passen en niet een motor pomp op een brommer klauw...

daarom doe ik ook dubbelen schijven voor me 2 VF1000R remmen

De oplossing voor het probleem van dat de rem pomp te veel gaat willen verplaatsen is je hevel zo afstelen dat ie compenseert. of beun haas wezen en lucht er in


Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 11-5-2009 om 20:22 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved