Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'turbo' (ID 14202).
De reply is geschreven door PraatPaal (UserID 3642) op 11-3-2009 12:37.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Ik ben nog steeds van mening dat je met een turbo op een 2takt veel benzine de uitlaat inblaast. Verder denk ik ook dat die turbo snel stukgaat doordat je veel schommelingen in je uitlaatflow hebt, doordat je maar 1 cilinder hebt, en doordat je een expansiepijp hebt.


Dat 1e punt ben ik zeker met je eens, maar ook zonder turbo gebeurt dit, de werking van de expansie zorgt er voor dat een groot deel van dit mengsel alsnog de cilinder ingezogen wordt.

die schommelingen zullen inderdaad niet meevallen, het bovenstaande blok loopt normaal gesproken (ook tijdens de recordpoging) op een PVL digitale ontsteking, enkel met de turbo gemonteerd gebruiken ze de accu ontsteking die je op de foto ziet, dit zal ookwel met deze schommelingen te maken hebben

Ik quote:

Quote:

Our third year we went to Bonneville twice. The Bub event and the World Finals. We were using nitrous oxide at both events without much luck. Bummed about the NOS we tried nitro methane at a small dose, 20%. That idea didn't last long. It cost us a couple pistons and didn't make enough power. Next came the turbo, it was a long shot, it was desinged for a car motor 12 times bigger than ours. Our first dyno runs were promising, so we took it to El Mirage and entered the the blown fuel class. We made four good runs with out much effort compaired to nitrous oxide, and just as fast as nitrous oxide. Nos made great power but not every time.
Bonneville would be the last test for the turbocharger. Would it work at altatuide,
would the heat back-up in the exhaust and cook the motor trying to run flat out for 3 minutes. Well it worked great, even with it's super peaky power band. Our first run was 142.7 MPH.



en spot ik hier een NSR wiel

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 11-3-2009 om 12:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved