Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 35' (ID 53863).
De reply is geschreven door mtx-motard (UserID 12183) op 4-2-2009 20:23.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Onevia
[...]
Ik zag dat je het al eerder had gevraagd dus zou je vraag maar even beandwoorden.
Je moet gewoon die castrol gp 10w40 4t (zwarte fles) carter olie hebben van josdijkman aangezien je er toch besteld. Bij brommerzaak rade ze hele speciaale 2takt olie aan die ook 10w40 is. Toen ik vroeg waarom je die moet zeide ze dat het te maken het met de vloeibaarheid.
Toen ik zei dat 10w40, 10w40 is, kwame ze met de smoes dat ze het niet meer wisten want 'school was al weer 5 jaar gelede!'! Volgends mij een verkoperstruc (die niet bij mij werkte) 
Ik had het zelf hier ook nog een keer gevraagd. Royal draait gewoon 19pk op 10w40 4takt carterolie net zoals een paar vriende en ik 10w40 4t carterolie voor am6 en db50bo gebruike. Ik kan me niet een rede bedenke waarom 4t olie niet in een 2t blok kan, wat heeft een 2takt blok dat een 4 takt niet heeft?!
het gaat om de toevoeging (dope) in de carterolie
in auto olie zit geen dope voor ''natte platen''
in jou brommer/motor zit een natte platen koppeling, dat houd in dat er motorolie bij jou koppeling komt.
als je die dope NIET hebt, dan worden je koppelingsplaten hard en gaat je koppeling slippen.
daarom kinders, altijd natte platen olie (4t 10w40 bijvoorbeeld) erin gooien
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved