Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Nieuw opmaat -uitlaat programma ' (ID 53739).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 3-1-2009 17:09.
Je vult de gegevens te makkelijk in.
effectieve uitlaatpoort timing moet 160 zijn.
15pk haal je nooit, 10pk al een hoop terwijl je de cilinder ook nog eens niet bewerkt!
Het BMEP wordt dan circa 12 wat normaal/redelijk ruim is.
Wat ik jammer vind, is dat men niet begrijpt dat dit maar een benadering is (een emperische formule die is opgesteld door veel resultaten te bekijken) net als dat ik bijv de tailpijp als een factor van de voorbocht neem die in de buurt komt bij de tailpijpdiameter die je krijgt met de formule met het krukasvermogen.
met alleen het doel dat mensen die het krukasvermogen niet weten toch een goede diameter krijgen.
Wil je dus echt een goede pijp krijgen dan bereken je het BMEP op de manier waarop het hoort (de uitleg hoe staat in een link bij het BMEP gedeelte)
jou maximale zuigersnelheid van ze leven niet 21m/s maar gewoon 19m/s wat al een hele hoge snelheid is!
21m/s is pas haalbaar met alles bewerkt en dan kom je bij van veen kreidlers in de buurt!
En dat kom jij niet met een onbewerkte doppler cilinder.
ik had gehoopt dat men niet dacht van mijn cilinder is best hoogtoerig dus het zal wel 21m/s zijn...
Ik ga vanavond een extra stukje toevoegen aan het bestandje waarbij de mensen die toch een ruimere tailpijp dia willen, de juiste diameter van D4 en Dt krijgen.
Dus ik raad je aan je BMEP te gaan echt te gaan berekenen en vanavond weer alles in te vullen (met de nieuwe tailpijp maten) en als je tegen iets aanloopt waarvan je het niet zeker bent, het hier te vragen ipv te gokken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved