Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Schakelprobleem met GSM' (ID 8352).
De reply is geschreven door Gilera Super Motard (UserID 1506) op 4-4-2003 22:56.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

[...]


gilardoni is niet zo hoogtoerig als ik gehoopt had.
tis meer trekkracht, en veel ook.
kan ook aan me twv liggen.
die is te licht, bovendien is gilardoni niet goed afgesteld, stottert, pruttelt, verzuipt, houd in, koppeling slipt zowat bij elk toerental, etc.
morgen ga ik hem zowieso ff fatsoenlijk afstellen want das niks zo.
verder ga/moet ik sterkere veren erin frotten of er nu wat ringen tussen douwen want zo kan ik niet normaal rijden, hij klinkt nu net als een scooter .

dat je elektra het niet doet komt gewoon door een zekeringetje, als alles het wel doet nadat hij gestart is.
kijk alleen wel even hoe het komt dat die doorgebrand is, anders kan je om de 2 minuten er een nieuwe zekering inflikkere.
bij mij zat het in me achterlicht die kortsluiting maakte.

metrakit uitlaat met metrakit cilinder moet opzich best lopen, maar houd er wel rekening mee dat het gietijzer is, en dat die mk uitlaat zon piekerige powerband heeft
en neem bij voorkeur 21mm

om ff nog iets aan de topicstarter bij te dragen:
vertel eens eerlijk hoe je hem berijdt en hoe je schakelt, pas dan kan ik zeggen hoe erg de schade eventueel is en wat je eraan kan doen.

Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 4-4-2003 20:54

Hoe ik rijd? wil je dat wel weten?? haha nee ik rijd meestal rustig 60 of 70 ofzo binnen in de stad 40 50 , ik trek hem meestal aleen in de laatste 3 versnellingen hoog in de toeren want het powerband ligt van 9000 tot 11500 hij gaat ongeveer tot de 13000 maar dan trekt hij niet meer zo dus heb ik dat ook maar 1 keer gedaan in de 4 ofzo voor te kijken hoe hoog ie ging.Ik schakel ook nooit zonder koppeling ofzo . maar ik heb wel de laatste tijd last ervan dat me koppling begint te slippen bij 9000 of 10000 toeren dus die zijn versleten denk ik , maar het raare is dat ze met weg rijden niet doorslippen of voor het stoplicht kan ik hem gewoon in z'n 1 laten met de koppeling in hij begint niet te rollen.Maarja ik ga binnekort met Dave zowiezo dat blok uitelkaar halen dus dan zie ik wel of er ergens iets is uitgesleten ofzo is.

nog ff snel wat info voor flakfazer:
je moet als je dat wil hebben het beste alles in 1 keer doen dan loopt de cilinder het beste met die 19er en 21mm krijg je neit voor gsm of natuurlijk eigenbouw spruitstukje (wel 26mm dacht ik van malossi) . de cilinder is redelijk hoogtoerig en trekt met die carb ook supersnel door alle versnelingen heen het is echt een genot om mee te rijden ALS hij goed is afgesteld!En daar heb ik ook wel een paar uurtjes ingestoken om die af te stellen.En je kunt het beste de originele luchtfilter houden race luchtfilter is onmogelijk af te stellen is echt geen beginnen aan! En een splitfire liet die van mij nog zuiverder en fijner lopen en van die leuke knalletjes in de uitlaat als je het gas terug doet.(ik heb wel wat minder demperwol dan normaal). Je moet er wel mee rekening houden als je deze cilinder koopt dat alles in je blok en eigenijk je totale brommer opeens veel sneller begint te slijten, niet aleen die normale dingen zoals tandwielen en ketting maar nog veel andere dingen want ik heb dus echt veel kapot gehad en die waslijst onderdelen bespaar ik je maar!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved