Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door vroembroem (UserID 3950) op 24-1-2008 18:29.
ik was niet tevreden met de prestaties van me brom, dus ik dacht dat ga ik eens netjes verbeteren. heb als eerste een poortmapje gemaakt.
ik ben helaas niet in staat om dit te posten. dus ik vertel het maar gewoon ff; tis een 110cc autisa voor honda mt8 met standaard ovale uitlaat poort en 4 spoelpoorten( 2 aan elke kant). dit ziet er allemaal nog netjes uit. na wat meten kwam ik op de volgende waardes, die ik ook direct in het programma van john huijben heb gestopt:
Slag: 50.8
Drijfstanglengte: 101.6
Deck height: 1.4
Afstand poort - toprand cilinder 28.3 uitlaatpoort
Afstand poort - toprand cilinder 39.8 spoelpoort
Timingen 187.73 uitlaatpoort 132.09 spoelpoort
Blowdown 27.82
ik hoop dat de waardes en de antwoorden kloppen. nu wil ik het natuurlijk tunen. de bedoeling is dat het spul niet al te extreem wordt, want het is immers een gietijzeren cilinder en dit wordt me eerste keer tunen.
ook heb ik de squish gemeten dit gaat zeker veranderen want ik kwam op de belachelijke waarde van 3,45mm uit!! ik heb dit gemeten mbv een stukje kauwgom wat ik heb gezet tussen de cilkop en zuiger (met een stukje tin lukte het niet omdat de tin veel te dun was).
nu zijn mijn vragen:
wat zou ik kunnen veranderen/bijvijlen om wat meer vermogen te krijgen?
zou ik de squish verkeerd hebben gemeten?
zo nee, wat moet ik doen om het naar een respectabele 0.9mm te krijgen?
als laatste zou een aprilia rs125 uitlaat hier lekker op lopen?
ohja, als je je het nog afvraagt, rest van de setup is: 28 vlak stage 6 mallosie 6 klepper en gewone ontsteking met betere cdi.
Dit bericht is gewijzigd door vroembroem op 24-1-2008 om 18:36 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved