Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 26' (ID 44445).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 7-8-2007 22:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]




Je bent echt ziek als je met een crossmotor de weg op gaat, daar zijn die dingen totaal niet voor bedoeld. Crossmotoren zijn gemaakt voor snelheid en koppel, niks geen betrouwbaarheid. Paar 100 km weggebruik en je kunt je cilinder en zuiger wegdonderen.




crossmotor heeft vergeleken met de meeste wegmotors helemaal niet veel koppel

op straat gaat je zuiger wel stuk langer mee en kun je makkelijk 800 km op een zuiger rijden met 125

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



Op de crossbaan heeft ie zeker wel minder te lijden, daar is ie voor gebouwd. Op een crossbaan rij je niet langer dan een paar seconden op top (als je dat al haalt), en op de weg kun je wel een paar minuten 100 rijden (met andere twv ga je wel harder btw).

op de baan heb je grote delen gas constant vol open, denk dat je dat op straat minder doet

[...]


Ja met snelheid bedoelde ik ook eerder snel optrekken dan hoge topsnelheid.



[...]



Alle koppel zit bovenin, onderin zit echt niks bij die dingen (ongeveer evenveel als een snelle 50cc brommer op top). Wil je een beetje snelheid maken en optrekken dan moet je m flink in toeren jagen.


beetje crossmotor heeft powervalve en dus vermogen vanaf het middengebied en dat rijdt prima op straat , mijn cr kun je gerust stationair doorschakelen naar de 5 dan gas los en dan komt hij zonder problemen naar zijn top

en koppel zit niet extreem bovenin , max koppel zit bij 10k (bij 125)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je er mee over de weg wil later een keer kun je beter een 250 of 500 kopen. die hebben ook wat meer vermogen onderin al maar 500 is volgens mij wel lomp geweld vooral op de baan. een 450 4takt zal dan denk ik nog de beste keuze zijn. maar dan wel 1 die voor op de weg is gemaakt dus de wat tammere versie dan heb je nog wat minder slijtage. 125 crosser zal niet echt een goede keuze zijn.



als je 450 4t koopt moet je iig de enduro versie hebben.

onderhoud van de cross is ongeveer evenduur als een 250 2t.
maar als hij kapot loopt ben je doodongelukkig als je een 4t hebt gekocht

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-8-2007 om 22:06 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved