Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '3 kwart gas harder dan vol gas' (ID 7040).
De reply is geschreven door DaveTSX (UserID 683) op 15-1-03?17:18.

Quote:
Originally posted by: NSR RULEZZ

Quote:
Originally posted by: NSRider

kut dan is me dat met die cia van me mooi fout geleerd, kut vespa forum :(


waar is dat vespa forum?? ik gaan zeer waarschijnlijk een vespa si(ci)??? kopen alleen hij loopt niet weet iemand of vespa's een beetje lekker rijden? kunnen ze ook hard?


vespa kunnen zeker hard! Heb zelf ook een vespa (staat tekoop), en ben beheerder van dat vespaforum (maar doe er nix meer aan, al lang niet meer ).

Ik heb een Vespa Ciao met:

-Polini SpeedEngine carter (voor 80cc), met los spruitstuk (13mm) voor electronische ontsteking.
-Polini 70cc (met W-spoelpoort/kanaal in cillinderwand)
-ASSO zuiger met extra spoelingen (zat bij die cil)
-50cc kop, afgevlakt
-imi krukas
-electronische ontsteking
-dell'ortho (de echte, niet de imi) 13/13carbje
-malossi racefilter
-NGK bougie met hittegraad 8
-58 sproeier
-blauwe veren in de koppeling
-80 achterpoelie (en heb bromklok in achterwiel natuurlijk)
-SKF 6202 C3 krukaslagers

Dit ging met een std. snel (citypower) uitlaat best aardig, met een Tecno Racing liep dit al 90 met z'n 2en @ 10000/11000RPM!
Maar met z'n 2en is dat best gevaarlijk omdat vespa ERG slap en ERG licht is, kwam voorwiel soms beetje los van de grond, of iig heeeel weinig druk op, en als je dan beetje bijstuurde gebeurde er gewoon nix! [
Trok lekker op, bij de 70 kwam ie pas in de powerband, maar dan trok ie wel goed door!
0-40 in 4/5 sec zoiets

Toen met een Proma Circuit uitlaat er onder, maakte lekker geluidje! Toen ging ik ff rijden, kwam bij de 40 en toen ging ie me blazen!! Geluid werd vet agressief voor een vespa en blaasde in 1x door! Maar helaas ging ie niet hard met die uitlaat :(
0-60 in 4 a 5 sec zoiets, hard iig voor vespa

Dusjah, vespa kan zeker snel!

Het nadeel is de krukaslagers, 6202 is erg klein, en als je daar gewone (niet c3 dus) lagers van pakt draaien ze gegarandeerd kapot. Bij die toerentallen die mijn vespa draaide gingen ze gewoon na 500KM kapot. Die "schotjes" tussen de kogels waren WEG, verpulvert tot niets.
Sinds ik C3 heb is dat niet meer gebeurd.

[sales]als er iemand intresse heeft in mijn vespa: mlemmens@home.nl[/sales]

Suc6 met je vespa!!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved