Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha dt80cc versnellingsbak' (ID 40511).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 28-12-2006 17:37.
oke, even duidelijkheid.
gebruik for fuck sake comma's en punten.
Weet je hoe je moet schakelen ?
Of hoe hij in zijn 1e versnelling moet ?
( gewoon serieus antwoord graag, als je het niet weet, maakt niet uit, dan helpen we je heus wel verder.. )
blokkeert hij in 1e versnelling als je ermee loopt ?
Zo ja, dan is het goed.
Zo niet, 1 : dan is zuiger en/of cilinder versleten, en heeft hij daarom dus te weinig compressie.
2 : Valse lucht bij de cilinder, grote kans tussen cilinder en cilinderkop.
je koppeling gaat duidelijk te zwaar als je kramp in je vingers krijgt. ( of je bent slap :-P )
Als je de koppeling inknijpt, en hij staat in een versnelling, kan je de brommer dan makkelijk duwen zonder dat het achterwiel blokeert ? ( dus, zoals ik al zei : Ontkoppelt hij goed ? )
16mm is voor een Yamaha 80cc wel wat klein, maar mogenlijk.
de TY80 werd ook uitgerust met een 16mm carb. ( is hetzelfde blok )
LET WEL : Niet lang hoog in de toeren gaan rijden met je huidige setup.
( TY80 is een trail ''brommer'' en dus niet geschikt voor langdurig toeren maken, maar de gas reactie is beter met een kleinere carb. )
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved