Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha dt80cc versnellingsbak' (ID 40511).
De reply is geschreven door KennyVespa (UserID 11560) op 27-12-2006 22:58.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


6 versnellingen op een DT 80 ? lijkt me niet ?

Als je 1x omlaag moet schakelen om hem in zijn 1 te zetten is het een 5bak.
Als je meteen omhoog moet schakelen om hem in zijn 1 te zetten heb je een 4bak. ( op een TY 80 zit bijv. ook een 4bak )

Trap je versnelling gewoon helemaal omlaag, als hij dan nog in een versnelling staat heb je een 5bak. staat hij dan in zijn vrij heb je een 4bak
( 4bak is overigens een stuk relaxter rijden, schakelt gewoon 10x beter en lekker makkelijk, vooral als je gaat crossen )

...

Ik snap je verhaal over het weg rijden ook niet helemaal

Klinkt als een compressie probleem, zet hem eens in zijn 1, en loop eens, als je achterwiel blijft blokkeren zit het wel goed, probeer het ook in zijn 2, het wiel moet dan ook nog blokkeren, of NET niet.
Als je hem in zijn 1 zet, en je houd de koppeling in, draait je wiel dan makkelijk mee als je loopt ? ( dus, ontkoppelt hij goed ? )

Gebruik een punten en comma's als je typt, dat maakt het lezen wat makkelijker.




als ik hem in de versnelling zet dan kan ik er een beetje mee lopen hij blokeert dus niet, maar als ik helemaa terug schakel dan staat hij in de versnelling en blijft hij ook,

is nou met je voet omhoog bewegen terug schakelen en met je voet naar beneden bewegen verder schakelen? ben beetje in de war..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved