Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'fluiters en aux poorten' (ID 39800).
De reply is geschreven door jorismb (UserID 9627) op 5-11-2006 20:38.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Michelangelo
[...]


nja je moet natuurlijk genoeg ruimte houden tussen je ('auxiliary') uitlaatpoort en je spoelers. Minimaal iets van 5mm (durf ik niet met zekerheid te zeggen)

dat je vermogen overal omhoog gaat, hangt natuurlijk maar net af van de plaats en de vorm van je poort in je cilinder.
(waarom denk je dat iets als een powervalve ooit is bedacht?)

Wanneer je je uitlaatpoort opp. vergroot, kan je dus in de breedte en hoogte aanpassingen doen.
breedte is beperkt door je boring.
hoogte wordt beperkt door de verandering in de uitlaatpoorttiming.
dat brengt dus een verschil met zich mee van de blowdown.
>kortom nadelig laag in de toeren.

Nu vraag ik me af waarom de TS zich zo vast heeft gepind op die auxiliary uitlaatpoorten.
Ik weet niet hoe je cilinder van binnen er uit ziet > huidige plaats van spoelpoorten t.o.v. de uitlaatpoort, huidige afmetingen van je uitlaatpoort ed. (poortmapje een idee?)

verder lijkt het me dat je compressie vermindert naar mate je je uitlaatpoort groter maakt


ja die ruimte sowieso tussen je spoelers en je fluiters. dit om valse spoeling tegen te gaan. (vergeet niet dat de richtingen van de spoelkanalen ook belangrijk zijn!)

de plaats en de vorm zijn inderdaad redelijk belangrijk, persoonlijk zou ik ze net zo hoog maken als de gewone uitlaatpoort, en de voet van de fluiters niet lager dan de bovenkanten van de spoelpoorten (snapje )

de powervalve is bedacht om een variabele uitlaattiming (en blowdown) te creeeren waardoor je dus zelfs buiten de uitlaatwerking veel meer vermogen krijgt en ook in de hoge toeren een hoge timing hebt.

en dat je compressie vermindert door uitlaatpoortgrootte is natuurlijk onzin. dit is alleen zo als je je timing gaat verhogen en gaat meten met de japanse manier.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved