Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'fluiters en aux poorten' (ID 39800).
De reply is geschreven door Michelangelo (UserID 12263) op 5-11-2006 18:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
nadelen van een grote uitlaatpoort kan ik me zo niet bedenken, hoogstens dat je valse spoeling krijgt van de spoelers die het dichtst bij de fluitpoorten zitten of misschien er bijna onder.

vermogen gaat denk ik overal omhoog, zowel onder als bovenin de toeren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. dat mag bijvoorbeeld John Huijben even toelichten.


nja je moet natuurlijk genoeg ruimte houden tussen je ('auxiliary') uitlaatpoort en je spoelers. Minimaal iets van 5mm (durf ik niet met zekerheid te zeggen)

dat je vermogen overal omhoog gaat, hangt natuurlijk maar net af van de plaats en de vorm van je poort in je cilinder.
(waarom denk je dat iets als een powervalve ooit is bedacht?)

Wanneer je je uitlaatpoort opp. vergroot, kan je dus in de breedte en hoogte aanpassingen doen.
breedte is beperkt door je boring.
hoogte wordt beperkt door de verandering in de uitlaatpoorttiming.
dat brengt dus een verschil met zich mee van de blowdown.
>kortom nadelig laag in de toeren.

Nu vraag ik me af waarom de TS zich zo vast heeft gepind op die auxiliary uitlaatpoorten.
Ik weet niet hoe je cilinder van binnen er uit ziet > huidige plaats van spoelpoorten t.o.v. de uitlaatpoort, huidige afmetingen van je uitlaatpoort ed. (poortmapje een idee?)

verder lijkt het me dat je compressie vermindert naar mate je je uitlaatpoort groter maakt


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved