Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Lichtspoel' (ID 6726).
De reply is geschreven door Hier_ben_ik (UserID 29) op 23-12-02?09:04.

Quote:
Originally posted by: wipe-out

onstekingen van mb/mt/nsr/mtx-sh 50 en 80 zijn helemaal hetzelfde, met enige verschil dat de onstekingen van nsr en mtx-sh eerder ontsteken, door de stand van de cilinder tov de stand van de cilinder op een mb/mt blok.

en je hebt geen 6 of 12 volt ontstekingen, het voltage word in je spanningsregelaar/gelijkrichter geregeld.

tenminste, volgens mij dan.


klopt idd dat ze alle 2 hetzelfde zijn en dat het voltage geregeld wordt in de spanningsregelaar/gelijkrichter

ff toevoeging aan dat ontstekingstijdstip:

de grondplaat met spoelen zijn van honda mt/mb/mtx/mbx/nsr/etc precies het zelfde, het verschil in ontstekingstijdstip zit hem in de andere stand van de magneten in het vliegwiel t.o.v. het uitsparingkje waar je vliegwielspie in komt. bij mtx-sh/r2/nsr/mbx horen dezelfde vliegwielen en bij mb/mt/mtx(ot) horen de zelfde vliegwielen, te herkennen aan verschil in groote van de gaten. Bij de ontstekingsvervroeg FAQ kun je zien hoe het vliegwiel van een mtx-sh/nsr/mbx eruit ziet...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved