Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 7-10-2006 17:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
202 is redelijk hoge timing, je kunt niet zomaar je uitlaatpoorttimging omhoog halen. dit moet in verhouding gaan met spoelpoorttiming
Ik reken toch niet voor niks de blowdown uit, dat is gewoon die verhouding hoor.
Als je die verhouding aanpast zodat je een hogere blowdown krijgt wordt hij piekeriger en wat hoogtoeriger, en dat is nou net wat ik wil, net wat hoogtoeriger en piekeriger. Mijn vraag is alleen, is met een blowdown van 31 nog lekker te rijden, of kan dat eventueel wat hoger, of is het verstandig om het op bijv 30 te houden.
verder verbaasde het me dat de uitlaatpoort timing zo hoog was. Maar de spoelpoort timing is ook redelijk hoog volgens mij, en de blowdown nog nie zo extreem hoog.
Ik meen dat je bij hoge timingen maar met relatief lage blowdown je gewoon een behoorlijke brede powerband kreeg maar dan in hoge toeren?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved