Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 7-10-2006 16:03.
Ik heb net van me 70cc airsall voor am6 een poortmap gemaakt.
Ik kom uit op een uitlaatpoort timing van 202 en een spoelpoort timing van 145. Dus een blowdown van 57/2=28,5
Zijn dit wel realistische waardes voor deze cilinder? Of klopt van de poortmap en berekening gewoon niks? Heb het zoals in de faq staat gemaakt, dus een rondje op papier tekenen, drijfstang omhoog tekenen vanaf bovenkant rondje (krukaswangen), daar weer slag vanaf en ODP tekenen, dan vanaf ODP de poorthoogte genomen. Toen lijnen erin en de hoek opgemeten.
Nou snap ik dat dit niet de nauwkeurigste methode is, maar daar gaat het even niet om, het gaat hier niet om het record in Jubbega oid.
Zou ik de blowdown (hij mag nog wat hoogtoeriger van mij + ik wil wat kloten ermee om het beter te snappen) hier op 31 mogen zetten?
Dus uitlaatpoort omhoog naar 145+(31*2)=207 graden?
edit:
even verder gekeken:
dat zou betekenen dat hij 1mm omhoog moet.
-hoek van 207/2=103,5 aftekenen in cirkel
-passer 85mm streepje zetten
-je komt op een goede 1mm omhoog
kan dat kloppen?
edit: voor me gevoel klopt het niet, passer was iets verschoven denk ik. Heb opnieuw gekeken, je komt tegen 2mm omhoog aan.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-10-2006 om 16:15 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved