Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Chopper bromfiets woon/werkverkeer kopen' (ID 38492).
De reply is geschreven door mcdronkz (UserID 2324) op 21-8-2006 0:23.
Met het blok en de bekabeling heb ik weinig problemen gehad. Carburateur is verder prima, alleen wat jammer dat je aangewezen bent op het standaard luchtfilter. Uiteraard is dit wel aan te passen, maar dat wil je liever niet natuurlijk. Met de teller heb ik véél gezeik gehad, kabels gaan om de haverklap kapot, en dan ben je ook nog zo stom om 30 euro voor zo een kabel neer te tellen, terwijl een imitatie kabel van een RS ook voldoet.
Het meest praktische probleem waren de tandwielen. Deze zijn natúúrlijk weer anders als die van een RS, en als je het bij de Aprilia dealer koopt mag je even fijn 130 euro neertellen ! Toen kwam ik bij een fatsoenlijke zaak terecht, die even opgezocht heeft bij welke fabriek die dingen gemaakt worden. Die bleken de tandwielen dus ook onder hun naam te verkopen, en toen was ik ineens 50 euro kwijt incl ketting, zelfs nog goedkoper als bij de RS.
Als je koplamp naar de donder is nadat je weer eens op je bek bent gegaan, mag je zelf allemaal oplossingen gaan bedenken, tenzij je bereid bent om 70 euro voor een koplamp te gaan neerleggen. Een nieuw voorwiel gaat je 200 euro kosten, of je moet "even" een nieuw velgje in je naaf laten spaken. Voor een nieuwe tank ben je - als je geluk hebt - zo'n 400 euro kwijt, want reken er maar op dat dat spul niet tweedehands te krijgen is, tenzij je een beetje in die wereld zit en wat adressen hebt.
Al met al is het een erg dure hobby, die Aprilia's. En ik denk dat dat bij een ander soort exotische brommer niet veel anders zal zijn. Goedkoop is écht duurkoop bij dit soort brommers, als je goedkoop uit wil zijn raad ik je aan om lekker op je Kymco door te blijven rijden, want bij dit soort brommers in een niet bijzonder goede staat komt het niet aan op een eurotje of 100 meer of minder.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved