Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Opvoeren brommer gaat mogelijk zwaarder beboet worden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 745 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: koekie - 4-2-2013 22:02 uur | Gesubmit door: HFH | Bron: Volkskrant

Minister Ivo Opstelten (Veiligheid) gaat bekijken of mensen die hun brommer hebben opgevoerd, voortaan een zwaardere boete kunnen krijgen. Dat zei hij woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer.

PvdA-Kamerlid Attje Kuiken had de minister gevraagd de boete te verhogen. Ze vindt het niet terecht dat mensen die op een opgevoerde brommer rijden, een lagere boete krijgen dan brommerrijders die te hard rijden. Voor de verkeersveiligheid zou het beter zijn om de geldstraf omhoog te gooien, vindt Kuiken.

Opstelten zei verbaasd te zijn over de relatief lage boete voor het opvoeren van een brommer. Hij gaat met het Openbaar Ministerie om de tafel om te zien of en wanneer die kan worden aangepast.

Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mr.Trololo 5-2-2013 15:24 Print reply

Posts: 194
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
HFH 5-2-2013 16:13 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
http://www.facebook.com/KomVoorDeBrommersOp


kan dit niet op de hooft pagina van bf?
zo kunnen we ons teminste verstaan baarmaken!!!
 
m-serie_ownd..
Mr.Trololo 5-2-2013 16:21 Print reply

Posts: 194
ik dacht zo : als een of ander meisje 60,000 mensen naar haren kan krijgen via facebook, kunnen wij ook wel een hoop mensen naar den haag krijgen
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
HFH 5-2-2013 16:23 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
ik dacht zo : als een of ander meisje 60,000 mensen naar haren kan krijgen via facebook, kunnen wij ook wel een hoop mensen naar den haag krijgen


dat hoeft niet eens ,een fb pagina met weet ik hoeveel mensen is al genoeg.

zou wel mooi zijn overigens
 
m-serie_ownd..
Brommers en meer 5-2-2013 16:30 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
ik dacht zo : als een of ander meisje 60,000 mensen naar haren kan krijgen via facebook, kunnen wij ook wel een hoop mensen naar den haag krijgen


Geliked
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Mr.Trololo 5-2-2013 16:31 Print reply

Posts: 194
danku
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
kenny77 5-2-2013 17:13 Print reply

Posts: 29286
Ach in de tijd van mijn vader werd je brommer in 2'en geknipt als hij aardig te hard liep.
Dan valt een geld boete op zich wel weer mee.

Blijft jammer natuurlijk dat wel, gelukkig heb ik nooit last van rollerbanken gehad.
 
sjoerd456 5-2-2013 17:50 Print reply

Posts: 274
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



het is toch zo simpel, je brommer mag niet harder lopen dan voorgeschreven. dat zijn de regels, en daar heb je je aan te houden.

dat eeuwige gemekker altijd. als ik zie hoe het merendeel van de brommer en scooter rijders door het verkeer heen gaat kan ik deze plannen goed begrijpen.

Die hokken lopen allemaal rond de 80, terwijl de bestuurder niet eens capabel is om bij 25 dat ding fatsoenlijk op de weg te houden


Dat brommers niet harder mogen lopen als 50 is gewoon echt belachelijk, als je met je brommer een keer over het land heen wil jagen zie ik daar het probleem niet van, of als je met je brommer zo nu en dan bijvoorbeeld het circuit op wil.

Die lui die roekeloos door het verkeer heen gaan zonder ergens naar te kijken, of mensen die met 60 langs een groep fietsers gaan, dat moet aangepakt worden.

ik vind het dus ook belachelijk dat ze het raar vinden dat mensen die te hard rijden harder gestraft worden dan mensen die op een opgevoerde brommer rijden, maar die zich wel gewoon aan de verkeersregels houden.

 
bennietbeun 5-2-2013 17:56 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]

Die lui die roekeloos door het verkeer heen gaan zonder ergens naar te kijken, of mensen die met 60 langs een groep fietsers gaan, dat moet aangepakt worden.

ik vind het dus ook belachelijk dat ze het raar vinden dat mensen die te hard rijden harder gestraft worden dan mensen die op een opgevoerde brommer rijden, maar die zich wel gewoon aan de verkeersregels houden.




roekeloos rij gedrach komt bij de meeste door de brommer/scooter die op gevoerd is .
die gasten denken dat ze de baas zijn over hun brommer , maar je moet gewoon ergens een lijn trekken van tot hier en niet verder
en wat er in de wed staat zal toch een keer moeten na geleeft worden .
ook je verzekring kan/gaat moelijk doen als je brommer veel te hard rijd en ze komen er achter

opzich vind ik ut wel goed , MAAR het is ook wel weer jammer
 
Aprilia RX 50 2003 5-2-2013 19:04 Print reply

Posts: 6711
t gaat wel over halfjaar lonen van een 16 jarige he.

ik ben persoonlijk groot voorstander van het opsporen van opvoerdelen en die in de schredder gooien. is wel arbeidsintensief, maar klink wat mij betreft prima.

zat jeugd zou na aanhouding op de rollerbank zo alle opvoerdelen aan willen wijzen icm boeteverlaging. en vaak kun je je rot zoeken maar zitten ze er domweg niet op bij moderne brommers
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RikDT50MX - Nieuws Poster 5-2-2013 19:22 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
t gaat wel over halfjaar lonen van een 16 jarige he.

ik ben persoonlijk groot voorstander van het opsporen van opvoerdelen en die in de schredder gooien. is wel arbeidsintensief, maar klink wat mij betreft prima.

zat jeugd zou na aanhouding op de rollerbank zo alle opvoerdelen aan willen wijzen icm boeteverlaging. en vaak kun je je rot zoeken maar zitten ze er domweg niet op bij moderne brommers

Tuurlijk, ik mijn polini wegmikken terwijl ik 80 ga en een vriend van mij niks wegflikkeren omdat zn derbi ontgrenst 90 loopt

Als je geen boete wil moet je gewoon je brommer niet opvoeren, wet=wet en daar heb je je aan te houden. Ik zie persoonlijk meer in het verlagen van de leeftijd van A1 naar 16. Dan krijgt iedereen de kans om harder te kunnen rijden en zij die dan harder willen moeten dan maar bewijzen dat ze ook rijden kunnen.
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 5-2-2013 19:35 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

Tuurlijk, ik mijn polini wegmikken terwijl ik 80 ga en een vriend van mij niks wegflikkeren omdat zn derbi ontgrenst 90 loopt

Als je geen boete wil moet je gewoon je brommer niet opvoeren, wet=wet en daar heb je je aan te houden. Ik zie persoonlijk meer in het verlagen van de leeftijd van A1 naar 16. Dan krijgt iedereen de kans om harder te kunnen rijden en zij die dan harder willen moeten dan maar bewijzen dat ze ook rijden kunnen.


idd net als in de rest van europa op de planning is. en dan heb je ook beter geschoolde mensen op de semi brommertjes rijden.

mijn punt was dat wanneer iemand er bewust mee bezig is geweest om op te voeren het zeker strafbaar moet zijn. echter iemand die in goede vertrouwen een nieuwe brommer koopt met nog geen km op de teller die te hard gaat is wat anders.
+ die moderne brommers die std harder kunnen hebben er ook de remmen en de vering voor. een oude mb oid is een heel ander verhaal.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 5-2-2013 om 19:36 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
NS1-Whisperer 5-2-2013 19:50 Print reply

Posts: 2160
In duitsland mag je vanaf 15 jaar al met een "mofa"(brommer) rond rijden die niet harder kan als 25km/h geloof ik. En vanaf je 16de mag je er dan 50km/h mee rijden en je mag iemand achterop nemen.
Vanaf je zestiende kun je daar ook een 125cc rijbewijs halen en dan mag je tot 125cc rijden maar wel begrenst op 80km/h

Je moet wel overal op de rijbaan rijden in duitsland, dus ook op de 100 km/h wegen. Dus ook met 25km/h
 
"Risico is extra leven"
Aprilia RX 50 2003 5-2-2013 20:12 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer

Vanaf je zestiende kun je daar ook een 125cc rijbewijs halen en dan mag je tot 125cc rijden maar wel begrenst op 80km/h




kijk dat zijn regelingen.

heb je een snel genoeg voertuig. dat voorzien is van goede remmen etc. en een deugdelijk rijbewijs.

stuk beter dan met een stoom cursus op een briek brommertje 45 rijden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
der Chef 5-2-2013 20:22 Print reply

Posts: 3265
Gejank allemaal, als je geen boete wilt moet je je maar aan de regels houden.
Scheeld je het geld van de boete en van de opvoer onderdelen.
 
Aprilia RX 50 2003 5-2-2013 20:25 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Gejank allemaal, als je geen boete wilt moet je je maar aan de regels houden.
Scheeld je het geld van de boete en van de opvoer onderdelen.


behalve dat ''opvoeren'' niks kost.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
der Chef 5-2-2013 20:33 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


behalve dat ''opvoeren'' niks kost.

Ontgrenzen kost niks.
 
Aprilia RX 50 2003 5-2-2013 20:34 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Ontgrenzen kost niks.


dat valt volgens de maatstaven onder zwaar opvoeren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
der Chef 5-2-2013 20:36 Print reply

Posts: 3265
De meeste brommers/scooters die te hard gaan zijn aangepast met andere onderdelen in plaats van alleen ontgrenst.
 
Derbi-Olaf 5-2-2013 20:39 Print reply

Posts: 14999
mooie in Belgiƫ is bvb wel dat een boete van +/- 1000 euro omgezet word in een taakstraf van 2 weken full-time.
Gerechts -en takelkosten (samen ong 300-400euro) moet je daarbovenop zelf betalen!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koetjeboe91 5-2-2013 20:40 Print reply

Posts: 2096
lolz note to self don't fuck up Belgium
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 5-2-2013 20:55 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
De meeste brommers/scooters die te hard gaan zijn aangepast met andere onderdelen in plaats van alleen ontgrenst.


daar durf ik het tegengestelde wel te beweren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
WestlandMB 5-2-2013 21:02 Print reply

Posts: 1338
Het is erg jammer dat het zo duur wordt. Na 4 jaar brommer rijden wil ik ook wel wat sneller gaan, maar de huidige motor wetgeving laat mij dit niet toe. Tenminste het is zo prijzig, dat ik beter nog 4 jaar kan wachten. (voor zwaar motor rbw) In de tussentijd was ik wel al bezig met een 110cc mtx voor me plezier en het wennen.

Mijn idee :
Eigenlijk zou de eerste motor categorie (lichte motorfiets A1, 11kw, 125cc) moeten vervallen en achter het brommer rijbewijs komen. Dus als je 18 bent, een eendaagse cursus met praktijkexamen doorlopen.


Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 5-2-2013 om 21:02 uur.
 
Mr.Trololo 5-2-2013 21:03 Print reply

Posts: 194
en de 16 jarigen dan ?
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
WestlandMB 5-2-2013 21:13 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
en de 16 jarigen dan ?


Met 16 jaar lijkt me het niet verstandig om direct 125cc te gaan rijden. Dat is gewoon onverantwoordelijk. Er is niks mis mee om de beginnen met een 50cctje die 50km/u gaat.

Het is ook lastig om te oordelen, in de randstad is het veel drukker als daarbuiten.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved