Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Nieuwe aanpak voor opgevoerde brommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: grasmaaier89 - 20-8-2012 18:59 uur | Gesubmit door: der Chef | Bron: www.nu.nl

Nu wordt een brommer nog door de politie in beslag genomen, wanneer bij controle blijkt dat deze de maximum snelheid van 45 kilometer per uur kan overschrijden.
Bij de nieuwe aanpak neemt de politie het kentekenbewijs in en krijgt de eigenaar naast een bekeuring twee weken de tijd om de brommer in originele staat terug brengen.
Het materiaal waarmee de brommer was opgevoerd moet ook worden ingeleverd. Wanneer niet tijdig aan de eisen wordt voldaan, wordt het kentekenbewijs naar de RDW gestuurd en is de bromfiets geschorst.
De nieuwe aanpak levert de politie veel minder werk en administratieve lasten op en is een initiatief van de politie op Urk.

Ingestuurd door 4 leden van dit forum!


Maar nu even dit. Hoe denken jullie hierover? Is deze aanpak alleen maar beter (voor ons in ieder geval nooit), of zal het slecht uitpakken?
Brand maar los

Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Venlonaer 20-8-2012 19:02 Print reply

Posts: 2431
Ja dat wisten we al maar hoe gaat dat nou met die opvoer onderdelen?

2 voorbeelden, welke wordt toegepast nu?
Je bent gepakt met een te hard lopende brommer.

1. Je krijgt een boete, als je je papieren terug wilt moet je je brommer origineel maken en de onderdelen inleveren.

2. Je krijgt een boete en je moet de onderdelen inleveren ongeacht je je papieren terug wilt of niet, je moet de brommer origineel maken en laten zien als je je papieren terug wilt.



Beter 1....
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
derbi ftw 20-8-2012 19:03 Print reply

Posts: 452
de meeste standaard brommer gaan al 50 - 55. luie politie.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
tsx-elite 20-8-2012 19:03 Print reply

Posts: 1798
was er eerder ook niet zoiets dat als je gepakt werd met opgevoerde brom je de opvoeronderdelen er af moest halen en inleveren bij oom agent?
 
shut up muttley
.luuk 20-8-2012 19:04 Print reply

Posts: 1483
dat zal dan wss 1 zijn.

maargoed, ff je standaard setup er weer op, ergens een vastgenaaide cil op de kop tikken, verrotte oude pijp, kun je het als je je papieren terug hebt weer monteren

Dit bericht is gewijzigd door .LUUK op 20-8-2012 om 19:04 uur.
 
derbi ftw 20-8-2012 19:07 Print reply

Posts: 452
kreeg je eerder niet altijd 3 warnings?

1: te hard = boete
2: te hard/opgevoerd = opvoer delen inleveren
3: te hard = boet + meer problemen.

toch?? weet het niet zeker ( nooit aangehouden )
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Venlonaer 20-8-2012 19:14 Print reply

Posts: 2431
Oja las het laatste niet;

Ik vind dit fucking gay
Overigens alles wat met beboeting voor snelheidsoverschrijding van brommers te maken heeft (qua opvoeren, niet te hard rijden bijv.)
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
rubbert 20-8-2012 19:14 Print reply

Posts: 8825
doen ze bij ons al jaren...
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
kpotmake 20-8-2012 19:28 Print reply

Posts: 3065
Het materiaal waarmee de brommer was opgevoerd moet ook worden ingeleverd.

en als je je brommer nou hebt opgevoerd door de kop te vlakken en uit te draaien, cilinder te tunen en carburateur uit te boren, moet je dan de spaantjes terugzoeken en die inleveren?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
tsx-elite 20-8-2012 19:35 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
Het materiaal waarmee de brommer was opgevoerd moet ook worden ingeleverd.

en als je je brommer nou hebt opgevoerd door de kop te vlakken en uit te draaien, cilinder te tunen en carburateur uit te boren, moet je dan de spaantjes terugzoeken en die inleveren?


bedoelen ze dan de cilinders en zooi of de vijltjes en dremels?
 
shut up muttley
kpotmake 20-8-2012 19:37 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


bedoelen ze dan de cilinders en zooi of de vijltjes en dremels?

dat laatste natuurlijk, als je brommer een hogere compressie heeft omdat de kop gevlakt is komen ze je draaibank ophalen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
rubbert 20-8-2012 19:37 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


bedoelen ze dan de cilinders en zooi of de vijltjes en dremels?



ik denk dat ze je nagelvijl af zullen pakken...
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
tsx-elite 20-8-2012 19:38 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dat laatste natuurlijk, als je brommer een hogere compressie heeft omdat de kop gevlakt is komen ze je draaibank ophalen


joah dikkel lul daar blijven ze af
 
shut up muttley
Venlonaer 20-8-2012 19:38 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dat laatste natuurlijk, als je brommer een hogere compressie heeft omdat de kop gevlakt is komen ze je draaibank ophalen

hahahaha
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
ChielO 20-8-2012 19:39 Print reply

Posts: 322
Maar hoe willen ze gaan controleren of die daadwerkelijk weer origineel is?

Gewoon maar effe een scenario: ik rij met opgevoerde brommer rond.(Snelle cilinder, grotere carb, etc..)
Ik word aangehouden en moet hem weer "origineel" maken.
Mijn eerste ingeving is dan; Prop in uitlaat lassen, tandwielverhouding veranderen en ze gewoon een oud verlept uitlaatje meegeven en zeggen dat hij daardoor harder liep.
Of word het dan zoiets dat ze echt een heel technisch onderzoek gaan houden?
 
109348 20-8-2012 19:52 Print reply

Posts: 159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Maar hoe willen ze gaan controleren of die daadwerkelijk weer origineel is?

Gewoon maar effe een scenario: ik rij met opgevoerde brommer rond.(Snelle cilinder, grotere carb, etc..)
Ik word aangehouden en moet hem weer "origineel" maken.
Mijn eerste ingeving is dan; Prop in uitlaat lassen, tandwielverhouding veranderen en ze gewoon een oud verlept uitlaatje meegeven en zeggen dat hij daardoor harder liep.
Of word het dan zoiets dat ze echt een heel technisch onderzoek gaan houden?


Zat ik ook al te denken, als dat werkt ben ik er wel blij mee met de nieuwe regel.
en nu krijg je tenminste niet een half verbeunde brommer terug.
 
derbi ftw 20-8-2012 19:59 Print reply

Posts: 452
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Maar hoe willen ze gaan controleren of die daadwerkelijk weer origineel is?

Gewoon maar effe een scenario: ik rij met opgevoerde brommer rond.(Snelle cilinder, grotere carb, etc..)
Ik word aangehouden en moet hem weer "origineel" maken.
Mijn eerste ingeving is dan; Prop in uitlaat lassen, tandwielverhouding veranderen en ze gewoon een oud verlept uitlaatje meegeven en zeggen dat hij daardoor harder liep.
Of word het dan zoiets dat ze echt een heel technisch onderzoek gaan houden?


dat zoeken ze allemaal wel uit hoor, je moet je brommer laten ''controleren'' en ze checken serieus echt alles!
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
lukas puch 20-8-2012 21:37 Print reply

Posts: 611
maar bijv een derbi als je die compleet ontgrenst gaat hij toch al 80 ofzo maar dan kun je toch je opvoerdelen niet inleveren..
 
Derbi-Olaf 20-8-2012 21:41 Print reply

Posts: 14999
ze modderen maar wat aan hoor

toevallig gisteren nog een scooter binnengekregen waarvan ze de originele uitlaat in beslag hadden genomen terwijl eigenlijk gewoon de varioring eruit was.

Ze weten net van niks

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 20-8-2012 om 21:43 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Maup 20-8-2012 22:25 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
was er eerder ook niet zoiets dat als je gepakt werd met opgevoerde brom je de opvoeronderdelen er af moest halen en inleveren bij oom agent?

Idd, is al eerder verkondigd. Ook nooit wat van gekomen
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Venlonaer 20-8-2012 22:41 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ze modderen maar wat aan hoor

toevallig gisteren nog een scooter binnengekregen waarvan ze de originele uitlaat in beslag hadden genomen terwijl eigenlijk gewoon de varioring eruit was.

Ze weten net van niks

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 20-8-2012 om 21:43 uur.

??
he
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
grasmaaier89 20-8-2012 22:42 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
[...]

??
he


Dst de politie niet eens weet wat origineel is en wat opvoerspul is.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Venlonaer 20-8-2012 22:45 Print reply

Posts: 2431
stirbbbbben
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
De Schout 20-8-2012 22:57 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
was er eerder ook niet zoiets dat als je gepakt werd met opgevoerde brom je de opvoeronderdelen er af moest halen en inleveren bij oom agent?



vroeger was de politie niet te beroerd om die onderdelen er zelf af te schroeven..
 
tune tweak fiddle bang bummer
jurre50 20-8-2012 23:11 Print reply

Posts: 272
en als je nou een originele brommer hebt, alleen zonder begrenzer en hij loopt daardoor 65 ofzo wat doen ze dan?
 
bĂșter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.
ChielTZR 20-8-2012 23:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurre50
en als je nou een originele brommer hebt, alleen zonder begrenzer en hij loopt daardoor 65 ofzo wat doen ze dan?


je een bekeuring geven omdat hij 65 loopt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved