Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Nederland haat scooters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 826 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: kenny77 - 23-9-2011 22:59 uur | Gesubmit door: ikkejw | Bron: Depers.nl

De scooter is vogelvrij verklaard. Nederland heeft genoeg van de stank- en geluidsoverlast. Het kabinet komt vanaf 1 januari met strengere maatregelen.

Rustig fiets je door de stad, je kijkt een beetje om je heen en snuift de herfstlucht op. TUUT TUUT, jjjjeng. Ruw word je uit je meditatieve fietstocht gerukt door een scooter die rakelings langs je scheurt; je in onbalans en frustratie achter latend.

Het is een scène die zich in elke willekeurige stad in Nederland kan afspelen. In Amsterdam hebben ze het helemaal gehad met het plastic ros. Ongeveer een jaar geleden kwam de website scooteroverlast.nl online, waar een petitie kan worden getekend tegen de overlast in Amsterdam. Na tien dagen stond de teller al op 3.843 handtekeningen. Daar is het niet bij gebleven.

Sinds dinsdag pakt de hoofdstad de scooteroverlast aan onder de noemer "Slowriders, rijden zonder boete". De politie controleert door middel van laserguns extra op snelheidsovertredingen en er zijn ook controles op helmplicht, rijbewijsbezit, door rood rijden en alcoholgebruik. In Amsterdam is een op de vijf verkeersslachtoffers brom- of snorfietser, terwijl slechts 2 procent van alle verplaatsingen in die stad gebeurt met scooters.

Het scooterprobleem beperkt zich niet tot Amsterdam. Overal in het land ergeren mensen zich aan de geluidsoverlast, stank en gevaarlijke verkeerssituaties die de scooters voortbrengen. Op de website van de Fietsersbond staan honderden berichten van mensen die de "scooterterreur" zat zijn. Van de Riet schrijft: "Ik woon in Eindhoven en ga iedere dag op de fiets naar mijn werk. Wat ik echt heel vervelend vind is de stank die scooters veroorzaken. Lekker gezond fietsen denk ik dan als ik vergast word door de zoveelste scooter." Maar zitten we ons niet een tikkeltje aan te stellen? Kom op nou, een beetje geluidsoverlast en wat stank. Daar doet de gemiddelde krijsende peuter niet voor onder. Echter, uit een recent onderzoek van Stichting Consument en Veiligheid blijkt dat het aantal scootergerelateerde ongelukken tussen 2005 en 2009 met 87 procent is toegenomen. Jaarlijks komen bijna 10.000 slachtoffers van een scooterongeval op de eerste hulp; de meesten tussen de 15 en 19 jaar oud.


Aanpak

Dat vraagt om actie. In Zwolle, waar één op de vijf mensen klaagt over overlast door scooters, kunnen jongeren vanaf maandag twee dagen lang gratis een elektrische scooter testen. Zwolle hoopt zo de verkoop van de stille en milieuvriendelijke tweewielers te stimuleren.

Heb je in Rotterdam last van scooters? Dan bel je het ASO-team. Sinds 2003 werken gemeente, politie en justitie samen aan het project Aanpak Scooter Overlast. Motoragenten van de verkeerspolitie sporen overtreders op en zijn bevoegd de trouwe tweewieler van de overlastgevende scooterrijder in beslag te nemen. De stad werkt ook aan een slooppremie voor scooters die op benzine rijden.

Ook minder grote steden voeren met hart en ziel strijd tegen de scooter. In Enschede worden sinds 2002 grootscheepse controles op scooters uitgevoerd waarbij - als er een bekeuring werd uitgedeeld - ook een brief aan de ouders van de scooterrijder werd gestuurd. Het project heeft de blitse naam "Scooteren, hou het cool" en bleek al snel een goede impact te hebben: in één jaar tijd is het aantal aanrijdingen met 30 procent gedaald. Zelfs het pittoreske Venray in Limburg heeft z'n eigen aanpak voor overlastgevende scooters.

Het scooterprobleem is inmiddels doorgedrongen tot in politiek Den Haag. Vorig jaar oktober kondigde minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) aan het probleem samen met minister Opstelten (Justitie en Veiligheid) "rijksbreed" aan te pakken. Een klein jaar verder lijkt het daar ook van te gaan komen. Opstelten kondigde aan dat per 1 januari 2012 de marges bij snelheidsovertredingen omlaag gaan. Nu word je op een snorfiets pas bekeurd vanaf 39 kilometer per uur, terwijl de maximaal toegestane snelheid 25 km/u is. Daarnaast komt er een overzicht met alle plaatselijke controles en de resultaten daarvan. Ook mogen gemeenten experimenteren met snorfietsen verplichten op de rijbaan te rijden.

Elektrisch

Mooi, die nieuwe aanpak, maar met extra snelheidscontroles en kleinere marges pak je de geluids- en stankoverlast niet aan. Hoe wil het ministerie dat gaan doen? Woordvoerster Elif Bagci wijst op een voorstel van de Europese Commissie waarin onder andere een aanscherping van de eisen aan de uitstoot wordt voorgesteld. "Over een jaar moet daar meer van bekend worden." Verder laat Bagci weten dat het ministerie begin oktober met plannen komt om de verkoop van de elektrische scooter te stimuleren. Maar ja, die hoor je weer niet aankomen.

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mxbeunking 23-9-2011 23:59 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

omdat je een stumper bent


uhmmm nee

dat idee is denk alleen goed voor de oudere mensen, of voor mensen die 'zuiniger' willen rijden. maar ik denk niet dat er veel hun benzine motor in ruilen voor een stofzuiger...
Maarja dat zien ze vanzelf wel
 
Draaiwerk nodig? = PB
kenny77 24-9-2011 0:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


uhmmm nee

dat idee is denk alleen goed voor de oudere mensen, of voor mensen die 'zuiniger' willen rijden. maar ik denk niet dat er veel hun benzine motor in ruilen voor een stofzuiger...
Maarja dat zien ze vanzelf wel


umh het gaat hier over scooter overlast.

dus overstappen van stofzuiger naar stofzuiger, dat blijft het zelfde toch?

ik weet wel zeker dat het voor pakweg 50% van de scooters die in omloop zijn, wel de uitkomst is.


 
Pushpin 24-9-2011 0:02 Print reply
Posts: 841
Ik heb wel eens iets gehoord over het leasen van accus...

Dus, je hebt em bijna leeg, gaat naar tankstation, levert em in, en krijgt een volle terug..

dan is het best makkelijk, al vind ik die geluids- en stank overlast ook erg overdreven
 
mxbeunking 24-9-2011 0:05 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


umh het gaat hier over scooter overlast.

dus overstappen van stofzuiger naar stofzuiger, dat blijft het zelfde toch?

ik weet wel zeker dat het voor pakweg 50% van de scooters die in omloop zijn, wel de uitkomst is.




het gaat toch over alle brommers in het algemeen (stad)
 
Draaiwerk nodig? = PB
JB1 24-9-2011 0:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pushpin
Ik heb wel eens iets gehoord over het leasen van accus...

Dus, je hebt em bijna leeg, gaat naar tankstation, levert em in, en krijgt een volle terug..

dan is het best makkelijk, al vind ik die geluids- en stank overlast ook erg overdreven


Klinkt als een goed plan, maar dan moet je de accu makkelijk draagbaar maken, niet al te zwaar ivm oudere mensen.

En de accu moet goed te bereiken zijn, en dus zal ie ook makkelijker te stelen zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


uhmmm nee

dat idee is denk alleen goed voor de oudere mensen, of voor mensen die 'zuiniger' willen rijden. maar ik denk niet dat er veel hun benzine motor in ruilen voor een stofzuiger...
Maarja dat zien ze vanzelf wel


Ja, je bent best wel een stumper.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 24-9-2011 0:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


het gaat toch over alle brommers in het algemeen (stad)

Als er een markt voor is komen er vast ook wel , cross en race brommers die elektrisch zijn.
Dat is het probleem niet.

over het algemeen zitten die mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn toch wel op een scooter.
 
mxbeunking 24-9-2011 0:10 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Als er een markt voor is komen er vast ook wel , cross en race brommers die elektrisch zijn.
Dat is het probleem niet.

over het algemeen zitten die mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn toch wel op een scooter.


o ja dat zal me niks verbazen, ook omdat er al elektrische crossmotoren zijn.. hoop niet dat het op gegeven moment zo ver gaat dat ze de brommers afschaffen met n benzine motor
 
Draaiwerk nodig? = PB
JB1 24-9-2011 0:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Als er een markt voor is komen er vast ook wel , cross en race brommers die elektrisch zijn.
Dat is het probleem niet.

over het algemeen zitten die mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn toch wel op een scooter.


Ze moeten wat doen aan die actieradius en oplaadmogelijkheden, dat is echt het grootste struikelpunt voor de mensen om over te kunnen stappen.

Enne, ik heb zo'n elektroracer kapot zien gaan.
Ruikt net als een overbelaste boormachine
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 24-9-2011 2:14 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


uhmmm nee

dat idee is denk alleen goed voor de oudere mensen, of voor mensen die 'zuiniger' willen rijden. maar ik denk niet dat er veel hun benzine motor in ruilen voor een stofzuiger...
Maarja dat zien ze vanzelf wel

Oh ik weet wel heel zeker dat er veel mensen zijn die liever op elektro rijden dan benzine
Niet iedereen is een petrolhead
Verder vind ik dat van die meur echt aanstellerij
 
4takker 24-9-2011 8:37 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


precies, dan zit jij ook in het straatje, die zo'n ding niet hoeven e kopen.

niks is verplicht.
maar als de mogelijkheid er is en er zijn mensen die het dé oplossing vinden.
is dat helemaal prima, gaan de mileu activisten minder zeuren om stank.

worden wij wat meer met rust gelaten.

iedereen blij.


begin maar met een 2takt van zijn stank probleem af te helpen. dan houden die het al niet lang meer vol of de benzinne moet wat vetter worden. geluids over last daar is wel wat aan te doen je uitlaat dicht stoppen.

maar ja dan zitten die apen van dat fietsclubje de dolle trapper weer te zeuren dat ze zo hard rijden en dat je ze niet aan hoord komen. met andere woorden ze zullen altijd blijven zeuren. al word er iets aan gedaan dat is een hollandes eigen klaagen over alles en nog wat.


als ik hier in de buurt wel eens op mijn oude 4takt rij met een stille uitlaat. dan zie je mensen ook al bij voorbaard de hand voor de mond doen. of een sjagrijnig kijken van daar komt weer zoon stinkende kut brommer.

zoon elektrische scooter lijk mij ook niet de oplossing voor de meeste hier. hoe vaak komt het voor dat jullie is wat verder rijden dan 100km per dag. of jongens die op vakantie gaan met de brommer.
de meeste zullen dan niet eens de grens halen dat de accu leeg is.
zoon elektrische ding moet je maar in en stad houden en niet er mee buiten de stad komen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Aprilia RX 50 2003 24-9-2011 9:05 Print reply

Posts: 6722
een elektrische brommer is op praktisch alle vlakken beter dan een benzine. op actieradius na.

gaan minder vaak stuk.
veel hoger koppel vanaf t begin al.
gebruiken minder.

maar dan blijft er nog 1 ding over, het sleutelplezier is weg: het gaat veel minder vaak stuk, niet zo lekker opvoeren (te makkelijk), wat er stuk is is makkelijk op te lossen.

met andere woorden, een langsame dood voor dit soort forums.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 24-9-2011 9:52 Print reply

Posts: 2938
Tja ik rijd niet alleen brommer voor het vervoer zo als de meeste mensen hier denk.. Het gaat toch ook voor een groot deel om het sleutelen, De geur van 2t walmen, het geluid... ik denk dat de ECHTE brommers er lang nog niet uit zullen gaan.

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 24-9-2011 om 10:05 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aquamaniac 24-9-2011 10:16 Print reply

Posts: 882
hoe spijtig het ook is
maar electro lijkt de toekomst te zijn
niet alleen omdat het "zo gewild" is
maar gewoon omdat het erdoor gedrukt wordt
in europa praten ze er al over om voor auto's de verbrandingsmotoren met een 30 a 40 jaar voledig te verbieden dan wel alleen voor nieuwe auto's maar mischien gewoon alles.
aangezien vele proefprojecten al in gang zijn gezet (langzaam aanleg infrastructuur voor opladen , subsidie regelingen voor aanschaf voertuigen en ontwikkeling technologie) is het heel naief om te denken dat de brommers aan zulke zeer vervelende regels zullen ontkomen.
en dat ze nu al allerlei excuusjes gebruiken om te beginnen met de aanpak van de zogenaamde problematiek toont alleen al aan dat er een achterliggend plan is om het er door te drukken

zeker de 2 takt blokjes zullen snel (zeker nieuw) tot het verleden gaan behoren en denk dat wij allemaal ook nog gaan meemaken dat ook de gewone verbrandingsmotoren er niet meer zullen zijn
 
er gaat niks boven luchtkoeling
mx-jacob 24-9-2011 10:22 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
hoe spijtig het ook is
maar electro lijkt de toekomst te zijn
niet alleen omdat het "zo gewild" is
maar gewoon omdat het erdoor gedrukt wordt
in europa praten ze er al over om voor auto's de verbrandingsmotoren met een 30 a 40 jaar voledig te verbieden dan wel alleen voor nieuwe auto's maar mischien gewoon alles.
aangezien vele proefprojecten al in gang zijn gezet (langzaam aanleg infrastructuur voor opladen , subsidie regelingen voor aanschaf voertuigen en ontwikkeling technologie) is het heel naief om te denken dat de brommers aan zulke zeer vervelende regels zullen ontkomen.
en dat ze nu al allerlei excuusjes gebruiken om te beginnen met de aanpak van de zogenaamde problematiek toont alleen al aan dat er een achterliggend plan is om het er door te drukken

zeker de 2 takt blokjes zullen snel (zeker nieuw) tot het verleden gaan behoren en denk dat wij allemaal ook nog gaan meemaken dat ook de gewone verbrandingsmotoren er niet meer zullen zijn


howly shit ik denk dat ik alvast ga beginnen met vaten benzine op slaan...
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
thedutchrockstar 24-9-2011 10:50 Print reply

Posts: 500
Ze zijn al aan het experimenteren met batterijen die 10x de actie radius van zo een normale hebben en daarna ook nog binnen een minuut opgeladen zijn, heb er laatst nog een stukje over gezien... zodra dat betaalbaar is zul je waarschijnlijk wel wat meer elecktrische voertuigen op de weg zien
 
2 wheel madness
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-9-2011 10:52 Print reply

Posts: 9841
ik denk dat wij niet mee gaan maken dat de verbrandingsmotor er helemaal uit is, aangezien er gewoon genoeg applicaties zijn waar het niet zo eenvoudig is om een verbrandingsmotor door elektro te vervangen (scheepvaart etc)

auto's/brommers/fietsen blijft elektrisch geniaal en zodra we allemaal op zo'n ding rijden wil niemand meer terug naar die onzinnige verbrandingsmotoren.
Tenzij het uit dezelfde nostalgie is als met stoomtreinen. Joepie.

 
Too cool for school!
minarelli 24-9-2011 11:11 Print reply

Posts: 42
Wie verzint het dan ook; met minimaal 40km/h over een fietspad moeten rijden

Fietsers vinden dat ze gehinderd worden door scootertjes die ze de veters uit de schoen rijden. Daar ben ik het wel mee eens, ik vind het zelf ook vervelend als ik de fiets neem. Maar aan de andere kant erger ik me ook dood aan fietsers die breeduit op het fietspad rijden en eigenwijs zo blijven fietsen als ik met de brommer op pad ben.
Daarom ben ik het dus niet eens met het snelheidslimiet van 45km/h voor bromfietsers. Het is simpelweg te snel voor op het fietspad, en te langzaam voor op de weg.
Als ervaren brommerrijder vind ik 45km/h op de rijbaan te langzaam én gevaarlijk. Je rijd bijvoorbeeld 45/50 op de rijbaan, er komt een auto aan en die blijft achter je rijden omdat hij word opgehouden door een brommert. Hij gaat je inhalen op plekken waar dat soms helemaal niet kan. Ruw word je uit je bromfietstocht gerukt door een auto die rakelings langs je scheurt; je in onbalans en frustratie achter latend.
Ik vind dus dat het snelheidslimiet voor brommers omhoog moet zodat we gewoon op de rijbaan kunnen rijden, daar met het andere verkeer mee kunnen rijden en dus geen fietsers op het fietspad hinderen.

Dan word er ook nog iets gezegd over stinkende lawaaiige scooters.. Met een maximumcapaciteit van 50cc zijn we genoodzaakt om 2tact blokjes te gebruiken, omdat een (schoner) 4tact blok (dat minder overlast geeft) simpelweg weinig vermogen geeft op 50cc. Je snapt wel welke kant ik hiermee op wil...

Dit bericht is gewijzigd door minarelli op 24-9-2011 om 11:13 uur.
 
grasmaaier89 24-9-2011 11:44 Print reply

Posts: 14412
Wat een hoop tekst, en een hoop gebabbel om niks...

Als ze die stinkende brommertjes weg wilden, hadden ze dat echt allang gedaan. Maar nee, hier in NL moeten er zo nodig eerst publiciteit zijn om iedereen hun aandacht te kunnen trekken.
En al gaat t plan door, dat betekent dat wij ook iets te zeggen hebben (lang leve de Nederlandse wet). Als de brommetjes teveel herrie maken, dan zeg ik dat de voertuigen van de hulpdiensten teveel herrie maken.
Ik woon vlakbij een politiebureau en mijn pa zit bij de brandweer, en niets is erger dan die loeiende sirenes te horen om 3 uur snachts.
Als die zeurende Nederlanders nou eens goed gaan nadenken, en wat dieper ingaan op het feit dat het maar 50cc heeft (dankzij de wetgeving), en dus een flink aantal toeren nodig heeft om vooruit te komen.


Desalniettemin, ik vind het maar bullshit.
Om de brommer weg te kunnen doen, moeten ze met een hele goede reden komen. Want als de brommer weg is, zullen brommerzaakjes ophouden met bestaan en er dus een hele markt in elkaar storten. Beetje jammer laat staan alleen dat het benzineverbruik in NL zal dalen (wat dus voor minder omzet zal zorgen).
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
koetjeboe91 24-9-2011 11:57 Print reply

Posts: 2096

helaas word er in de brommer wereld zeer weinig gedaan aan uitstoot.
door het invoeren van een jaarlijkse of om de twee jaar een apk op uitstoot en technische staat van de snor en brommer.
als dat gebuurt zullen fabrikanten technieken gaan ontwikkelen waardoor uitstoot omlaag gaat en vermogen omhoog.
Het meest technische viertakt brommer op het moment is de Honda zoomer. deze is al van eind 2002. in die tijd zijn er nog een paar met injectie viertakt gekomen.
Maar daar is het op het moment gebleven.

de uitstoot zal verder omlaag gaan en actieradius zal verder omhoog gaan met het gebruik van de lambdasonde en een hogere inspuitdruk. De katalysator zal dan er ook komen indien deze een beetje goed word toe gepast zal dit geen vermogen kosten en het uitstoot van schadelijke stoffen bijna naar nul brengen.

dan nu elektro.
ja wat zal ik daar over zeggen. helaas zal ik nu zeer op mijn woorden moeten passen bij enige kritiek wordt er al gezeikt dat je tegen elektro bent en dat ben ik niet. maar het probleem zijn de accu's.
laten we even een voorbeeld pakken. je rijd naar werk. komt daar aan zet hem weg. na een dag hard werken stap je weer op. een goede kennis belt je op. of je langs kan komen. je rijd daar naar toe.
na een paar uur ga je toch maar naar huis. en komt er halve wegen achter dat je accu het toch niet gaat halen. even tanken kan niet dus dat word hopen dat je het haalt.

de elektro motoren zijn er al bijna net zo lang als benzine en diesel motoren. maar de punt waar ze niet tegen op kunnen is een tankbeurt van 5 min en daarna weer 500km rijden. om dit bij accu's toe doen verkort hun levensduur flink. ook zijn ze bang op lipo accu's te plaatsen wegens de kunsten van mensen met lampjes radio's enz. dus worden er al nmmh accu's gebruikt. als ze dus de oplaad tijden naar 5 min kunnen brengen zonder dat je accu kapot gaat heeft elektro een goede kans om de verbrandingsmotor te verslaan. maar voordat dat is zijn we wel al weer 3 tot 5 jaar verder.

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could&#65279; drop that hard.
Meathausen 24-9-2011 18:09 Print reply

Posts: 726
Goor stink kabinet. Zeuren over stank en dat geluid. Verlaag dan ook meteen het rijbewijs naar 16....
Scooters en brommers hoort nou eenmaal bij Nederland. Zijn ook altijd de zelfde lui die erover zeuren. Of die vroeger een slechte jeugd hadden / niks konden betalen en ons het plezier niet gunnen.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Paul de Salmiakbal 24-9-2011 19:03 Print reply

Posts: 5285
Nederland haat scooters
Scooters haten Nederland ook
 
paulusdeboskabouter 24-9-2011 19:08 Print reply

Posts: 307
de titel is wel goed gekozen:
Nederland haat scooters.
 
Opvouwbare Scootmobielen
Wizard1894 25-9-2011 10:28 Print reply

Posts: 695
Voor mij is elektrisch geen optie omdat
punt 1 kan ik niet meer lekker sleutelen.
punt 2 heerlijk dat geluid van me honda mb.
Als ze nou eens een brommer/scooter op diesel maken of gewoon een soort twinport zoals opel dat doet.

En ik smeer met castrol rs en dat stinkt niet super olie
 
mx-jacob 25-9-2011 10:37 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Voor mij is elektrisch geen optie omdat
punt 1 kan ik niet meer lekker sleutelen.
punt 2 heerlijk dat geluid van me honda mb.
Als ze nou eens een brommer/scooter op diesel maken of gewoon een soort twinport zoals opel dat doet.

En ik smeer met castrol rs en dat stinkt niet super olie



ik smeer 1:30 met halfords olie dat ruikt pas lekker
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aquamaniac 25-9-2011 14:31 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Voor mij is elektrisch geen optie omdat
punt 1 kan ik niet meer lekker sleutelen.
punt 2 heerlijk dat geluid van me honda mb.
Als ze nou eens een brommer/scooter op diesel maken of gewoon een soort twinport zoals opel dat doet.

En ik smeer met castrol rs en dat stinkt niet super olie


uiteindelijk zal de keuze voor electro geen optie meer zijn maar gewoon de enige keuze

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik denk dat wij niet mee gaan maken dat de verbrandingsmotor er helemaal uit is, aangezien er gewoon genoeg applicaties zijn waar het niet zo eenvoudig is om een verbrandingsmotor door elektro te vervangen (scheepvaart etc)

auto's/brommers/fietsen blijft elektrisch geniaal en zodra we allemaal op zo'n ding rijden wil niemand meer terug naar die onzinnige verbrandingsmotoren.
Tenzij het uit dezelfde nostalgie is als met stoomtreinen. Joepie.




heb je helemaal gelijk in alleen wat transport betreft gaan we het wel meemaken



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91

helaas word er in de brommer wereld zeer weinig gedaan aan uitstoot.
door het invoeren van een jaarlijkse of om de twee jaar een apk op uitstoot en technische staat van de snor en brommer.
als dat gebuurt zullen fabrikanten technieken gaan ontwikkelen waardoor uitstoot omlaag gaat en vermogen omhoog.
Het meest technische viertakt brommer op het moment is de Honda zoomer. deze is al van eind 2002. in die tijd zijn er nog een paar met injectie viertakt gekomen.
Maar daar is het op het moment gebleven.

de uitstoot zal verder omlaag gaan en actieradius zal verder omhoog gaan met het gebruik van de lambdasonde en een hogere inspuitdruk. De katalysator zal dan er ook komen indien deze een beetje goed word toe gepast zal dit geen vermogen kosten en het uitstoot van schadelijke stoffen bijna naar nul brengen.

dan nu elektro.
ja wat zal ik daar over zeggen. helaas zal ik nu zeer op mijn woorden moeten passen bij enige kritiek wordt er al gezeikt dat je tegen elektro bent en dat ben ik niet. maar het probleem zijn de accu's.
laten we even een voorbeeld pakken. je rijd naar werk. komt daar aan zet hem weg. na een dag hard werken stap je weer op. een goede kennis belt je op. of je langs kan komen. je rijd daar naar toe.
na een paar uur ga je toch maar naar huis. en komt er halve wegen achter dat je accu het toch niet gaat halen. even tanken kan niet dus dat word hopen dat je het haalt.

de elektro motoren zijn er al bijna net zo lang als benzine en diesel motoren. maar de punt waar ze niet tegen op kunnen is een tankbeurt van 5 min en daarna weer 500km rijden. om dit bij accu's toe doen verkort hun levensduur flink. ook zijn ze bang op lipo accu's te plaatsen wegens de kunsten van mensen met lampjes radio's enz. dus worden er al nmmh accu's gebruikt. als ze dus de oplaad tijden naar 5 min kunnen brengen zonder dat je accu kapot gaat heeft elektro een goede kans om de verbrandingsmotor te verslaan. maar voordat dat is zijn we wel al weer 3 tot 5 jaar verder.




apk's op brommers is voor de meeste geen optie aangezien ze dan nat gaan op dingen als vermogen , verlichting etc etc etc en die kant moet je ook niet uit willen

je hebt het over zaken als lambda geregelde injectie systemen
maar hoor hier tot nu toe weinig goeds over (inferieure kwaliteit en storings gevoelig)
het vermogen welke een kat scheelt is ook niet interesant omdat bij een constructie snelheid van 45k/h je dit niet merkt en een fabrikant gaat er niet van uit dat je opvoert


wat de actiradius en oplaad mogenlijkheden betreft
een grote groep autofabrikanten is met een werelwijde organisatie bezig met concrete plannen en ideeen voor snellaadstations en tankstations (accu wisselstations) verspreid over het land waar je halverwege een lange rit kunt stoppen en waar dan volledig automatisch binnen 5 min de accu's worden verwisseld voor een nieuw vol paket ( http://www.betterplace.com/ voor een idee waar we het over hebben)
voor brommers zullen zulke opties er ook aan komen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: minarelli

Dan word er ook nog iets gezegd over stinkende lawaaiige scooters.. Met een maximumcapaciteit van 50cc zijn we genoodzaakt om 2tact blokjes te gebruiken, omdat een (schoner) 4tact blok (dat minder overlast geeft) simpelweg weinig vermogen geeft op 50cc. Je snapt wel welke kant ik hiermee op wil...

Dit bericht is gewijzigd door minarelli op 24-9-2011 om 11:13 uur.


dat een 4 takt blokje niet sterk genoeg is is natuurlijk onzin honda heeft jaren geleden al bewezen dat 4 takt 50cc sterk zat is en nu zie je ook al steeds meer 4 takt blokjes verschijnen omdat fabrikanten anders niet meer aan de steeds strengere emisie eisen kunnen voldoen voor een type goedkeuring

en 1 troost alle forum leden hier zullen hun brommer periode nog wel kunnen volbrengen op knetterende 2 taktjes en hier alle lol aan beleven

maar julie kinderen daarentegen zullen dit waarschijnlijk niet meer gaan meemaken zowieso niet meer op de manier zoals het in mijn en julie jeugd was/is

 
er gaat niks boven luchtkoeling

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved