Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Scooteroverlast?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1222 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: pangolopalanga - 2-11-2010 12:59 uur | Gesubmit door: Luiwannes | Bron: www.nu.nl

Tweede Kamerlid Sharon Dijksma (PvdA) pleit voor hogere boetes en wil dat opgevoerde scooters sneller in beslag worden genomen.

Beginnende scooterrijders die in korte tijd twee keer zwaar in de fout gaan, zouden net als jonge automobilisten hun rijbewijs moeten kwijtraken.

Dijksma bevestigt zaterdag berichtgeving hierover in De Telegraaf. Het Kamerlid wil de voorstellen nog voor de begrotingsbehandeling bespreken met verantwoordelijk minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur).

Duidelijker

Dijksma wil ook dat duidelijker wordt wat op de weg de beste plaats is voor de scooter, gezien bijvoorbeeld de vele klachten over langzame scooters op het fietspad.

En minister Ivo Opstelten (Veiligheid) zou met gemeenten moeten gaat praten over het weren van scooters uit winkelgebieden. Dat scheelt overlast en voorkomt meteen dat de scooter gebruikt kan worden bij crimineel handelen als overvallen, aldus Dijksma die met de Kamer in het verleden een soortgelijke strijd voerde tegen opgevoerde brommers die soms wel harder dan 100 kilometer per uur konden.

Brommerrijbewijs

Voorjaar 2010 leidde dat tot de komst van het brommerrijbewijs. De invoering daarvan maakt het volgens de PvdA een stuk makkelijker om de vervoermiddelen in beslag te nemen en rijontzeggingen op te leggen.

CDA'er Sander de Rouwe vindt de voorstellen prima maar tekent aan dat het eigenlijk allemaal al bestaande regels zijn. Hij hoopt wel dat de PvdA het echt meent met het plan om het brommerrijbewijs na twee in plaats van drie forse overtredingen in te nemen.

Zware overtredingen

De Rouwe wil al langer dat het rijbewijs van beginnende automobilisten niet na drie maar na twee zware overtredingen wordt ingenomen en hoopt dat de PvdA daar nu ook voor is.

De VVD kan zich vinden in lik-op-stukbeleid na gevaarlijk rijgedrag. ''Helemaal mee eens. Bij zeer grove overtredingen, opvoeren en recidive, dus als het echt te gek wordt, gewoon verschroten die apparaten'', aldus VVD'er Charlie Aptroot. Dijksma is blij met deze steun: ''zo kunnen we spijkers met koppen slaan.''

Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

falco 2-11-2010 21:35 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Het is gewoon een eis die bij het brommerrijbewijs hoort. Voor je autorijbewijs word je ook beter opgeleid en daarnaast ben je ouder. Waarbij er vanuit gegaan wordt dat oudere mensen wijzer zijn. Waarom snappen mensen hier nou niet dat er bij het brommerrijbewijs een maximale constructiesnelheid hoort? En dat de overheid deze wet maar al te graag uitmelkt?
Al dat gebitch hier over auto's is ook maar zwaar irritant, brommers zijn niet zoals auto's of motoren. Daarom mag je er ook op rijden met je 16e. En om ervoor te zorgen dat er geen verdrietige moeders van dode pubers thuis zitten is er een maximale constructiesnelheid aan de brommers gehangen. Hierdoor is de kans dat een willekeurige debiele puber zich te pletter rijd kleiner.


een constructiesnelheid is niet van elke brommer gelijk, wat denk je van zo'n beetje alle schakelbrommers die gebouwd zijn na 2006? je gaat mij niet vertellen dat deze worden gelimiteerd op 45 uit de fabriek omdat de brommer geen hogere snelheid aankan.
 
kpotmake 2-11-2010 21:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]



op de duitse autobahn hebben ze ook een snelheids limiet 130 als je harde dan dat rijd ben je niet of half verzekerd of zo iets.

de isle of man is ook niet het heele jaar door een circuit dus daar zijn ook snelhijds limieten

maar ik had het over nederland. ieder land heeft wat snelheden en brommer rijbewijzen. ze zeggen dat het met de een wording van de eu alle maal het zelfde word maar dat moet ik nog maar is zien.


isle of man zijn geen snelheidslimiten buiten bebouwde kom
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Suzuki-SLK Rijder 2-11-2010 21:46 Print reply

Posts: 3167
@paul: als je de maximum snelheid omhoog doet, zullen dan niet mensen nog harder willen gaan? Oftewel nog steeds die 30 km per uur harder of meer? Want de toegestane snelheid is dan ook niet leuk meer natuurlijk...

@falco: nee klopt, eigenlijk zowat vanaf het begin aan zijn ze voor hogere snelheden gemaakt, kijk maar naar belgische brommers. Die zijn hetzelfde maar gaan harder. Dat was ook niet mijn punt trouwens.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Cas DT 2-11-2010 21:50 Print reply

Posts: 3131
Ik vind gewoon dat als je harder wilt rijden je daar ook de verantwoordelijkheid voor moet nemen, mocht het fout gaan of mocht je een boete krijgen.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Ruben2311 2-11-2010 22:37 Print reply

Posts: 1055
Zijn die gasten in de 2e kamer nou zo dom of wat?
Ten 1e: 45 rijden op de openbare weg is levensgevaarlijk
en Ten 2e: Die hele constructiesnelheid is bullshit, een scooter is er misschien voor ontworpen maar een schakelbrommer die eigenlijk bedoeld is voor de cross kan `t echt wel hebben.

 
Half the strokes, double the power!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-11-2010 23:01 Print reply

Posts: 9841
ik wil eerst eens cijfers zien.
ik vind het irritant als er idioten op plekken hard rijden waar het gewoon niet kan, die moeten ze pakken.... maar gvd wat moeten de jongetjes dan als hobby hebben

ik heb oa. door mijn sleutelervaring aan brommers op dit moment een supertoffe baan in de revisie... als je je brommer niet meer kunt opvoeren moet je je gaan vermaken met drugs oid....

ze moeten die lui aanpakken die er niet goed mee om kunnen gaan.

 
Too cool for school!
QingBai 2-11-2010 23:14 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

nooit gehoord van autobahn?

isle of man?



zonder gezeur: 45 is idd niet hard, maar voor de gemiddelde brommer rijder zeker weten een goede snelheid, ze zeggen zelf alleen van niet.

brommer rijder ben je niet voor niets. Je mag al brommer rijden als je 16 bent ipv 18 omdat ze juist zo sloom gaan, als ze dadelijk zeggen dat ze zo hard mogen lopen als wij er zelf zin in hebben, dan valt het hele nut van een brommer rbw weg, dan kunnen ze net zo goed zeggen dat je pas op je 18e brommer mag rijden

het is trouwens ook echt niet 'veiliger', zoals jullie beweren, als je brommer 80 loopt ipv 45

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 2-11-2010 om 20:32 uur.


Je haalt mij de woorden uit de mond. Het is gewoon niet veiliger! Een onwijs groot deel van de auto ongelukken worden veroorzaakt door beginnende rijders. Dit komt omdat ze niet veel ervaring in het verkeer hebben. Ze kunnen nog niet alles tegelijk aan. Op je 16e is dat nog sterker omdat je hersenen nog niet genoeg ontwikkeld zijn om alle aspecten van het verkeer in een keer af te handelen. Vandaar die 18 jaar op auto's en motoren. (zelfs die hebben er dus nog last van). Ik vind het alleen zo jammer dat de ene groep het verpest voor de andere groep als je snapt wat ik bedoel. Nu wordt het dus steeds strenger. Ik vind het overigens nu wel prima (mijn mening) qua boetes en innames, maar ze moeten natuurlijk besparen.Deze regel zorgt wel voor minder ziekte kosten en meer brommer boetes. Kassa! *muggenzifters*

Oja, Suzukitsx1994.
Blabla lang verhaal... Ik heb geen zin om weer alles te gaan quoten. Ik ga namelijk zo pitten. Het komt er op neer dat je dom bent.
 
Jagermeester
Makrolon 2-11-2010 23:14 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Woaaat? Volgens mij is die regelgeving omtrent snelheden van brommers al zo oud als de brommer überhaupt bestaat. In die grofweg 60 jaar is er niks veranderd.............
Aanpassen? me #$%^&*()

Dude, jij laat echt goed zien hoe de meeste 16 jarige denken en doen. In 60 jaar niets veranderd? Ga eens zoeken op internet hoeveel verkeer er in die 60 jaar bij is gekomen.

En met betrekking op het praktijk examen, je leert daar kijktechnieken, dingen die je moet doen voor je afslaat, waar je op moet letten. Enz enz dat leer je niet in je straat. Als je examen doet zal je hier nog erg op moeten letten, maar na een tijdje gaat alles automatisch. Dát is het leren rijden na je examen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Floris-tsx 2-11-2010 23:18 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dude, jij laat echt goed zien hoe de meeste 16 jarige denken en doen. In 60 jaar niets veranderd? Ga eens zoeken op internet hoeveel verkeer er in die 60 jaar bij is gekomen.

En met betrekking op het praktijk examen, je leert daar kijktechnieken, dingen die je moet doen voor je afslaat, waar je op moet letten. Enz enz dat leer je niet in je straat. Als je examen doet zal je hier nog erg op moeten letten, maar na een tijdje gaat alles automatisch. Dát is het leren rijden na je examen.


Ja, weetik. ik heb het examen ook afgelegd.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]



Woaaat? Volgens mij is die regelgeving omtrent snelheden van brommers al zo oud als de brommer überhaupt bestaat. In die grofweg 60 jaar is er niks TOT WEINIG veranderd............. AAN DIE REGELGEVING
Aanpassen? me #$%^&*()




Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 2-11-2010 om 23:22 uur.
shit man.... ik moet nog duidelijker zijn blijkbaar

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 2-11-2010 om 23:23 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 2-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]




Oja, Suzukitsx1994.
Blabla lang verhaal... Ik heb geen zin om weer alles te gaan quoten. Ik ga namelijk zo pitten. Het komt er op neer dat je dom bent.



Gelukkig lul ik niet mee met de rest en doe ik een beetje gefundeerde uitspraken. Hier heeft niemand natuurlijk iets aan.
 
Iedereen kan professioneel worden
Makrolon 2-11-2010 23:40 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Ja, weetik. ik heb het examen ook afgelegd.


[...]




Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 2-11-2010 om 23:22 uur.
shit man.... ik moet nog duidelijker zijn blijkbaar

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 2-11-2010 om 23:23 uur.

Je moet duidelijker zijn inderdaad.

Maargoed, als die regelgeving in 60 jaar niet veranderd is zal t eens tijd worden, het verkeer is namelijk wel veranderd.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Floris-tsx 2-11-2010 23:40 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Je moet duidelijker zijn inderdaad.

Maargoed, als die regelgeving in 60 jaar niet veranderd is zal t eens tijd worden, het verkeer is namelijk wel veranderd.


Dan is Makrolon ook eindelijk op het goede punt in de discussie aanbeland.
 
Iedereen kan professioneel worden
RS2Racer91 2-11-2010 23:45 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


een constructiesnelheid is niet van elke brommer gelijk, wat denk je van zo'n beetje alle schakelbrommers die gebouwd zijn na 2006? je gaat mij niet vertellen dat deze worden gelimiteerd op 45 uit de fabriek omdat de brommer geen hogere snelheid aankan.

mijn brommer liep na aankoop bij de dealer in 2008 45 km/u en geen km harder
 
kenny77 2-11-2010 23:53 Print reply

Posts: 29286
Jaaa , ik heb vandaag gezien hoe hard ze gaan optreden tegen scooter overlast.

Zit al een paar dagen een snotneus met een sprint scooter bij ons voor langs de straat op en neer te vegen.
Ook niet 1 keer en rustig aan, nee zeker 20 keer op en neer, en dan vol door trekken en langs autos's door slingeren.

Moest vandaag ergens heen en begon hij ook weer net te rijden, in de schemering, geen licht, geen kenteken, geen kappen, geen helm op.

Sta ik naderhand voor een kruising, komt er een politie auto aan gereden, ik denk hehe hebben ze hem eindelijk, ze konden hem duidelijk zien en horen (maakt een rot herrie dat ding) maar nee wat doen onze beste vrienden slaan gewoon af en doen alsof ze poep in de oren en ogen hebben.

Maargoed, toen ik weer thuis was hoorde ik heel mooi, gjjiiiiiiinnnnnnggggg had er lekker de vaart in zo te horen en toen opeens moaaaaaahp, motor vast gerechtigheid .
 
tsxhunter 3-11-2010 0:08 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Jaaa , ik heb vandaag gezien hoe hard ze gaan optreden tegen scooter overlast.

Zit al een paar dagen een snotneus met een sprint scooter bij ons voor langs de straat op en neer te vegen.
Ook niet 1 keer en rustig aan, nee zeker 20 keer op en neer, en dan vol door trekken en langs autos's door slingeren.

Moest vandaag ergens heen en begon hij ook weer net te rijden, in de schemering, geen licht, geen kenteken, geen kappen, geen helm op.

Sta ik naderhand voor een kruising, komt er een politie auto aan gereden, ik denk hehe hebben ze hem eindelijk, ze konden hem duidelijk zien en horen (maakt een rot herrie dat ding) maar nee wat doen onze beste vrienden slaan gewoon af en doen alsof ze poep in de oren en ogen hebben.

Maargoed, toen ik weer thuis was hoorde ik heel mooi, gjjiiiiiiinnnnnnggggg had er lekker de vaart in zo te horen en toen opeens moaaaaaahp, motor vast gerechtigheid .


liep die kut quad met scooterblok van m'n stront irritante 10 jarige buurjongetje maar eens vast

zijn vader zat altijd te zeuren dat ik op de brommer reed, toen was ik 14. en nu rijd zijn zoontje constant bij ons voor langs

heb um al een paar keer bijna de sloot in gedrukt met de tsx.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
popiv 3-11-2010 2:07 Print reply

Posts: 593
het is heel erg simpel op te lossen.

Maximum constructiesnelheid van brommers/scooters moet naar 90.
Dat regel je bij wet zodat er een typegoedkeuring op die dingen kan worden geflikkerd zodat brommers/scooters veilig rijden/remmen bij die snelheden.

Je past de regels voor plaats op de weg aan naar op de rijbaan, zowel binnen als buiten de bebouwde kom. (Komt die constructiesnelheid van 90 weer kijken want dan kan je overal waar je mag rijden meekomen met het verkeer en hou je een kleine marge aan vermogen/snelheid over) Snelweg blijft gewoon verboden terrein.

Verder zijn dan de maximale snelheden binnen en buiten de bebouwde kom voor auto's ook van toepassing op brommers/scooters.

Aantal maximale cc's pleur je voor mijn part op 70cc.

Die blauwe platen bende gooi je er helemaal uit, want het is irritant qua rijbaan, snelheid, en gangstergedrag dat er mee gepaard gaat. En als je geen helm op je metrosexuele harses wil omdat je kapsel dan naar de maan is ga je maar fietsen.

Voordelen van dit systeem:
-Door hogere maximale constructiesnelheid is de drang om op te voeren een stuk minder. Het is ook nergens voor nodig want je kan goed meekomen met het verkeer overal waar je mag rijden.
-Het opvoeren wordt minder interessant omdat je veel meer geld meot spenderen om een beter resultaat te krijgen.
-Bij een snelheidsovertreding ben je niet meteen je brommer of onderdelen kwijt maar betaal je net als automobilisten gewoon een geldboete. (Dat is nuttiger dan dat ze voor zoveel euro's aan materiaal en manuren veranderen in een pakketje schroot in deze zware tijden )
-Het brommerrijbewijs krijgt ook daadwerkelijk zin.
-Betere verkeersdoorstroming, minder ergernissen, minder gevaarlijke situaties.
-Mensen die toch overal vol gas blijven rijden zijn na 2/3 overtredingen gewoon hun rijbewijs kwijt. (Dat houdt ze beter van de straat dan een voertuig innemen want er is dan toch wel een rijke papa die een nieuwe koopt of ze jatten er weer ergens eentje en rijden drie week later weer vrolijk een kind van 4 bijna van z'n driewieler.)

Nadelen laat ik aan jullie over want ik ga nu slapen
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Tobias Verhoef 3-11-2010 7:47 Print reply

Posts: 1832
Ze moeten de regelgeving gewoon net zoals in duitsland maken.

15 jaar : snor
16 jaar : brommer alleen dan max 60 km/u
17 t/m 18 jaar : kleine motor 80/125 cc geen snelwegen
18 t/m 20 jaar : 25 kw motor
20 t/m dood : mag je op alles rijden.

Hierdoor leer je veel beter om met het verkeer om te gaan en je wordt op die manier langzaam klaar gemaakt voor het grotere spul.

Maar van mij mag die 45 km/u regel ook wel eens naar de 80 worden gehaald. Ik rij dagelijks over een weg waar ik officieel over het fietspad moet, maar dat doe ik niet omdat er bijna elke maand wel weer een fietser niet goed uitkijkt en bovenop een scooter/brommer klapt.

Ik rij nu gewoon netjes met het verkeer mee en ik heb daar nooit problemen mee, totdat ik een keer met mn puch naar school ging (rijdt ong 50) ik werd achterelkaar ingehaald echt op de gekste manieren. Ik ben echt heel blij dat ik dat heb overleeft.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
R.uben 3-11-2010 8:40 Print reply
Posts: 436
Er is een heel verschil tussen de max. mogelijke snelheid van een auto en een bromfiets waar SuzukiTSX1994 het steeds over heeft.

Een bromfiets loopt 45 km/u als je hem koopt, en er is echt geen brommer die uit zichzelf opeens 80 loopt. Brommers worden opgevoerd en er is niemand die zijn brommer op gaat voeren en vervolgens netjes 45 gaat rijden.

Daarom snap ik dat gezeik ook niet van iedereen die op de rollerbank gaat bij wie de brommer 90 loopt en die dan vervolgens zeggen dat ze nooit harder dan 60 ofzo reden. Waarom zou je dan in godsnaam je brommer 90 laten lopen, slaat gewoon nergens op.
 
XDr4g0nX 3-11-2010 8:54 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Er is een heel verschil tussen de max. mogelijke snelheid van een auto en een bromfiets waar SuzukiTSX1994 het steeds over heeft.

Een bromfiets loopt 45 km/u als je hem koopt, en er is echt geen brommer die uit zichzelf opeens 80 loopt. Brommers worden opgevoerd en er is niemand die zijn brommer op gaat voeren en vervolgens netjes 45 gaat rijden.

Daarom snap ik dat gezeik ook niet van iedereen die op de rollerbank gaat bij wie de brommer 90 loopt en die dan vervolgens zeggen dat ze nooit harder dan 60 ofzo reden. Waarom zou je dan in godsnaam je brommer 90 laten lopen, slaat gewoon nergens op.

Half, mensen voeren hun scooter/brommer vaak wel eens op om net dat kleine zetje extra te krijgen tijdens het optrekken.
Vooral als je ergens in de grote stad woont/rijdt heb je liever dat je ietsjes sneller op kan trekken, anders gaan de auto's achter je rare capriolen uithalen om langs je te kunnen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-11-2010 9:07 Print reply

Posts: 8766
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Er is een heel verschil tussen de max. mogelijke snelheid van een auto en een bromfiets waar SuzukiTSX1994 het steeds over heeft.

Een bromfiets loopt 45 km/u als je hem koopt, en er is echt geen brommer die uit zichzelf opeens 80 loopt. Brommers worden opgevoerd en er is niemand die zijn brommer op gaat voeren en vervolgens netjes 45 gaat rijden.




We worden gewoon voor de gek gehouden met die constructiesnelheid van 45 km/h.
De meeste (alle ?) brommers die in Nederland verkocht worden, zijn ook verkrijgbaar in andere landen. De brommers mogen in die landen harder rijden. De fabrikanten construeren dus op een hogere snelheid (60 km/h ?) en knijpen de brommers voor de Nederlandse markt.
De 45 km/h is dus enkel een wettelijke eis, geen constructiesnelheid.
De restricties er uit laten/halen is dus wel wat anders als opvoeren.

Beter zou zijn, in plaats van zwarte schapen te zoeken, een degelijk beleid te voeren. Ikzelf bijvoorbeeld zou met plezier met een brommer rijden, als hij maar iets harder kon, en ik mee kon rijden met het verkeer (ook al omdat hij harder kan), op de rijbaan dus.
Nu rijd ik met een motortje, waar ik zelden meer dan 80 mee rijd.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
XDr4g0nX 3-11-2010 9:52 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


We worden gewoon voor de gek gehouden met die constructiesnelheid van 45 km/h.
De meeste (alle ?) brommers die in Nederland verkocht worden, zijn ook verkrijgbaar in andere landen. De brommers mogen in die landen harder rijden. De fabrikanten construeren dus op een hogere snelheid (60 km/h ?) en knijpen de brommers voor de Nederlandse markt.
De 45 km/h is dus enkel een wettelijke eis, geen constructiesnelheid.
De restricties er uit laten/halen is dus wel wat anders als opvoeren.

Beter zou zijn, in plaats van zwarte schapen te zoeken, een degelijk beleid te voeren. Ikzelf bijvoorbeeld zou met plezier met een brommer rijden, als hij maar iets harder kon, en ik mee kon rijden met het verkeer (ook al omdat hij harder kan), op de rijbaan dus.
Nu rijd ik met een motortje, waar ik zelden meer dan 80 mee rijd.

Ik zou zeggen;
Snorfietsen van 25km/h naar 35km/h.
Bromfietsen van 45km/h naar 50/55km/h om normaal op de 50 wegen mee te kunnen met het verkeer.
Natuurlijk blijven de 80 wegen "verboden".
 
Signature: [==||========] 20% complete
Robin 1993 3-11-2010 10:20 Print reply

Posts: 1234
Tja dit zat er een beetje aan te komen. Ik vind ook dat 45 eigenlijk ook een soort van gevaarlijk is, je kan beter 50-55 rijden dan kan je nog een beetje meekomen.

Is wel grappig, er was een keer op tv een documentaire over opgevoerde brommers en scooters, hieronder staat de link van het filmpje (is wel belgisch maar maakt niet uit) en dan vooral letten wat de politiejood op het einde zegt over de snelheid

http://video.google....7310280006693089237#
 
!!2 takt!!
Aprilia RX 50 2003 3-11-2010 12:49 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Tja dit zat er een beetje aan te komen. Ik vind ook dat 45 eigenlijk ook een soort van gevaarlijk is, je kan beter 50-55 rijden dan kan je nog een beetje meekomen.

Is wel grappig, er was een keer op tv een documentaire over opgevoerde brommers en scooters, hieronder staat de link van het filmpje (is wel belgisch maar maakt niet uit) en dan vooral letten wat de politiejood op het einde zegt over de snelheid

http://video.google....7310280006693089237#

politie is ook het probleem niet, de meeste agenten die ik ken hebben ong hetzelfde idee, zei zijn ook alleen maar de uitvoerende macht
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robin 1993 3-11-2010 12:51 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]

politie is ook het probleem niet, de meeste agenten die ik ken hebben ong hetzelfde idee, zei zijn ook alleen maar de uitvoerende macht


Ja oke, maar er zijn ook zat politiemensen bij die wel stug volhouden dat harder rijden gevaarlijk is enzo
 
!!2 takt!!
Aprilia RX 50 2003 3-11-2010 12:56 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Ja oke, maar er zijn ook zat politiemensen bij die wel stug volhouden dat harder rijden gevaarlijk is enzo


dat is ook wel weer waar maar dat zijn van die luid ie nooit jong geweest zijn en heeel graag promotie willen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved