john deere powerrr |
3-7-2008 20:24 |
Posts: 1211 |
lijkt dit niet verdacht veel op een vario
|
|
zwarte crosser bromfietsklasse # 189 |
|
mcdronkz |
3-7-2008 20:34 |
 Posts: 32777 |
Wat een slecht geschreven bericht zeg.
|
|
|
|
Makrolon |
3-7-2008 20:35 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
lijkt dit niet verdacht veel op een vario
Dat idee heb ik ook.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
mcdronkz |
3-7-2008 20:36 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
lijkt dit niet verdacht veel op een vario
Ja, maar dan voor enduro motoren. Lees de volgende keer voor de grap het bericht eens.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
3-7-2008 20:40 |
Posts: 7168 |
gwn een vario alleen ipv het verschuiven van de poelies dmv rolletjes (centrifugale kracht) wordt het nu door een electromagneet gedaan
ik roep al jaren: waarom ze doen ze dit niet?
wel is er al in de rally een volvo geweest met een CVT systeem
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Wat een slecht geschreven bericht zeg.
wat is er mis mee?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-7-2008 om 20:42 uur.
EDIT: misschien iets leuks voor voor een volgend nieuwsbericht:
variabele compressie
http://www.neoweb.nl...?topic=3671.msg13835
http://home.wanadoo..../Saab%20Techniek.htm
over dit soort dingen ga ik ook me profielwerkstuk houden
oa: conische zuiger/cilinder
2takt in de formule 1
variabele kleppen
variabele compressie dus
wankelmotor in racerij
overbrengingen in racerij (bijv CVT dus)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-7-2008 om 20:44 uur.
|
|
|
|
RXBaz |
3-7-2008 20:43 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
lijkt dit niet verdacht veel op een vario
ik dacht t zelfde, maar t is toch juist de sport om te vechten met versnellingen en grip... dit is in mijn ogen net zo gay als die future-cars systemen waarbij de computer rijdt en niet de persoon....
De reden dat ik meer met versnellingen heb dan automaten is dat je met versnellingen zelf kan bepalen wanneer je vermogen vrijkomt (net bij slippen koppeling) en met vario is t altijd gokken wann je wegrijd omdat ie eerst bepaald aantal toeren moet maken.
ben benieuwd hoe de crosswereld hierop reageert
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
john deere powerrr |
3-7-2008 20:47 |
Posts: 1211 |
als ik die tekening eens bekijk rijd je gewoom met een yamaha r1 rond in het (kwa groote dan hee)
|
|
zwarte crosser bromfietsklasse # 189 |
|
Niek de Wildt |
3-7-2008 20:48 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]
ik dacht t zelfde, maar t is toch juist de sport om te vechten met versnellingen en grip... dit is in mijn ogen net zo gay als die future-cars systemen waarbij de computer rijdt en niet de persoon....
De reden dat ik meer met versnellingen heb dan automaten is dat je met versnellingen zelf kan bepalen wanneer je vermogen vrijkomt (net bij slippen koppeling) en met vario is t altijd gokken wann je wegrijd omdat ie eerst bepaald aantal toeren moet maken.
ben benieuwd hoe de crosswereld hierop reageert
een vario ook in mijn ogen minder leuk
maar het heeft wel grote voordelen
zeker bij een 2takt waarbij de grootste vermogens over een smal gebied liggen waarbij een CVT die steeds hetzelfde toerental kan aanhouden goed van pas komt.
daarom trekt een 10pk 10nm scooter vaak een 10pk 10nm schakel (met in dit voorbeeld echt precies dezelfde vermogenscurve)
vaak een schakel eruit, omdat je moet schakelen (wat tijd kost) en vaak net onder of net boven het ideale toerental ligt
|
|
|
|
RXBaz |
3-7-2008 20:51 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
een vario ook in mijn ogen minder leuk
maar het heeft wel grote voordelen
zeker bij een 2takt waarbij de grootste vermogens over een smal gebied liggen waarbij een CVT die steeds hetzelfde toerental kan aanhouden goed van pas komt.
daarom trekt een 10pk 10nm scooter vaak een 10pk 10nm schakel (met in dit voorbeeld echt precies dezelfde vermogenscurve)
vaak een schakel eruit, omdat je moet schakelen (wat tijd kost) en vaak net onder of net boven het ideale toerental ligt
I know de voordelen van automaten tov schakels  , maar toch... het is niet leuk wann. alles al geregeld wordt wann je crosst je moet zelf beetje vechten om vooruit te komen en beetje mee spelen. dat was mijn punt een beetje
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
RS 666 |
3-7-2008 21:39 |
 Posts: 1215 |
kan ook niet anders dan dat jij dit post hé keiji
|
|
|
|
Eat My Dust |
3-7-2008 21:41 |
 Posts: 2562 |
vette shit ouwe
crossen met een vario.
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
mtx-motard |
3-7-2008 22:05 |
 Posts: 14947 |
gewoon hetzelfde als een nuvinci versnellingsnaaf voor fietsen.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
VerteX |
3-7-2008 22:06 |
 Posts: 1265 |
|
|
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering ! |
|
-simon- |
3-7-2008 22:22 |
 Posts: 8211 |
zal in begin wel wennen zijn maar als je er vort mee overweg kun zul je wel sneller zijn, maar je moet wel een hele andere rijstijl hebben dan. en je zult de toerenbegrenzers niet meer horen denk ik 
ktm is er volgens mij ook al meer bezig of geweest.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 3-7-2008 om 22:29 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Royal Club |
3-7-2008 22:25 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
vette shit ouwe
crossen met een vario.
rendement is hoger, dusja.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
stephan777 |
3-7-2008 23:15 |
 Posts: 7259 |
ok we zullen ze zien!
|
|
|
|
Spookrijder100 |
3-7-2008 23:24 |
 Posts: 2227 |
voor enduro zou het wel chil zijn, voor wegmotoren is het toch een beetje de plezier van het rijden ontnemen
|
|
|
|
RowdyCross |
3-7-2008 23:48 |
 Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tha scooterkiller
voor enduro zou het wel chil zijn, voor wegmotoren is het toch een beetje de plezier van het rijden ontnemen
Gast lul niet, echt niet dat ik een crossmotor koop met een vario/automaat troep
als ik niet wou schakelen kocht ik wel een auto
leuk crossen hoor, not
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Royal Club |
3-7-2008 23:48 |
 Posts: 60390 |
cross/ enduro, is verschil, langharige hippie
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
3-7-2008 23:50 |
 Posts: 14999 |
jammer, schakelen is een kunst, en een deel van de sport.
Hiermee zou je weer een factor uit je machine halen die ervoor zorgt dat iemand wint of verliest.
wanneer komen de motoren met 2x2 , en traction control enzo?...
Zodat IEDEREEN kan winnen. Wat zou dat toch leuk zijn
edit: @ royal.
Enduro is een tamme crosser met kenteken
(daar komt het op neer tenminste:P)
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 3-7-2008 om 23:51 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Henk-88 |
4-7-2008 0:31 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
Zodat IEDEREEN kan winnen. Wat zou dat toch leuk zijn
Dat lijkt me dan weer niet hoor, er zijn méér factoren toch?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik roep al jaren: waarom ze doen ze dit niet?
Gelukkig hebben ze tòch naar je geluisterd uiteindelijk
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Arjan 2-Stroke |
4-7-2008 9:45 |
 Posts: 595 |
jammer, lijkt wel vario dus helaas geen schakel.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
bart de scootergek |
4-7-2008 10:40 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
jammer, lijkt wel vario dus helaas geen schakel.
Lijkt niet alleen vario, het is gewoon een variomatic systeem. Dus lekker met constant toerental optrekken, en als dat toerental het toerental van het topvermogen is ben je lekker sneller weg dan de buurman die de helft van de tijd buiten zijn powerband rijdt.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 4-7-2008 om 10:41 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
Schuurman |
4-7-2008 11:04 |
 Posts: 659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gewoon hetzelfde als een nuvinci versnellingsnaaf voor fietsen.
nietwaar, bij een nuvinci moet je zelf nog aan het handvat draaien. deze versnellingsbak doet het (volgens mij) helemaal automatisch
|
|
|
|
b e r t |
4-7-2008 11:10 |
 Posts: 1855 |
Ben zeer benieuwd naar het verlies van zo'n bak. Zal wel minstens 10% zijn. Loopt nooit zo soepel als tandwiel op tandwiel. Anders hadden ze het ook wel op racers geïntroduceerd.
Krijgen die naast scooters ook al zo'n eentonig kutgeluid.
|
|
|
|