Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Geplaatst door: christianos - 19-9-2007 9:34 uur | Bron: Rtl.nl
DEN HAAG -Er moet een verplichte apk komen voor gemotoriseerde tweewielers.
Geluidsnorm
Eigenaren van brommers, scooters en motoren moeten hun voertuig jaarlijks laten controleren, aldus het kabinet. Bij de keuring hoort een test of de geluidsnorm niet overschreden wordt. De RAI Vereniging, de koepelorganisatie van de rijwiel- en automobielindustrie, vindt dat overbodig.

Auto's
Er zijn volgens de RAI afspraken gemaakt met importeurs en fabrikanten over de geluidsnormen. Het kabinet wil auto's in de toekomst bij hun apk ook controleren op geluidsoverlast.
Filmpje
http://www.rtl.nl/(v...00_apk.avi_plain.xml
Met dank aan: mail2kid en Falco voor submitten
|

Pagina 9 van 10
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
mblover |
21-9-2007 15:16 |
 Posts: 5391 |
Goh, waar ging dit ook alweer om,
juist, om wrakken. DUS de remblokken e.d. wegen ook mee. En dat hele verhaal win je hierbij.
Alleen zijn er een aantal mensen gefrustreerd omdat ze hun motoblok om moeten schroeven.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-9-2007 15:40 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]
goeie vergelijking zeg, sjongejonge..
ik bedoelde daarmee aan te geven dat dat juist NIET gebeurt.
mensen gaan geen oude afgekeurde remblokken terugschroeven na de apk om weer verder te rijden. gevolg: de auto's hebben na de apk goede remmen en dus zijn ze veilig. dat is precies wat er met de apk bereikt moet worden.
natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die met kale banden rond gaan rijden met de apk, daar is de politie dan voor.
en wat je met je dieselpomp doet dat interesseert me niet, dat is voor het milieu en niet voor de veiligheid.
de aarde warmt toch wel op.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
christianos |
21-9-2007 15:53 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Goh, waar ging dit ook alweer om,
juist, om wrakken. DUS de remblokken e.d. wegen ook mee. En dat hele verhaal win je hierbij.
Alleen zijn er een aantal mensen gefrustreerd omdat ze hun motoblok om moeten schroeven.
Mag ik zeggen dat ik je commentaar door dit hele nieuwsbericht zeker waardeer, maar dat het nu de kant op van scheinheilig begint te gaan?
Ik praat niks goed over het rijden op beunhokken, maar jij gaat me niet vertellen dat je altijd op ene keurige honda hebt gereden waarop alles het deed en die altijd keurig 45 km/h heeft gelopen.
Dat we waarschijnlijk jaarlijks onze brommer moeten laten zien zal waarschijnlijk een doodklap betekenen voor het opgevoerd/gevaarlijk rijden.
En ja, er gebeuren ernstige ongelukken, maar het is ook een einde van een tijdperk.
Als je de leeftijd van een 14/15/16/17 jarige hebt, dan heb je geen angst en ben je bezig met je grenzen te ontdekken, en uit zich bij sommige mensen door zonder helm,remmen, demper enz enz. met een zwaar opgevoerde brommer over een fietspad te scheuren. Dat ding vervolgens helemaal naar de tyfus te rijden, helemaal uit en weer in mekaar sleutelen en dan weer overnieuw beginnen.
Ja dat deed ik dus ook, en ja, nu zou ik het niet meer doen. Maar ik heb zo ontzettend veel geleerd in die tijd, kwa techniek en motoren maar ook heel veel over verantwoord rijden.
Want op een één of andere manier gold voor mij en ik denk voor vele andere dat je net zover doorging tot het misging.
Daar heb ik nu dus ontzettend veel profijt van in de auto of op de motor.
Je kent je grenzen.
Maar als ik je heilige betoog zo lees, heb je dat nooit gedaan, en is het ook allemaal zeer onverantwoord en schilder je die mensen zowat af als een crimineel, dat stuit me een beetje tegen de borst.
80% van BF heeft een opgevoerde brommer, en waarschijnlijk hebben al deze jongens straks veel meer ervaring over het handelen in bepaalde verkeerssituaties dan de overige 20% die niet opgevoerd rijd.
amen.
edit: opfucken met de APK, het lijkt wel of brommer-rijdend nederland de nieuwe melkkoe van de regering is!Ga het geld lekker halen bij de Jort Kelders in deze wereld met hun SUV's! maar niet bij de mensen die al krom moeten liggen voor hun verzekeringspremie's!
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2007 om 15:56 uur.
|
|
|
|
Frysk |
21-9-2007 16:43 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
Mag ik zeggen dat ik je commentaar door dit hele nieuwsbericht zeker waardeer, maar dat het nu de kant op van scheinheilig begint te gaan?
Ik praat niks goed over het rijden op beunhokken, maar jij gaat me niet vertellen dat je altijd op ene keurige honda hebt gereden waarop alles het deed en die altijd keurig 45 km/h heeft gelopen.
Dat we waarschijnlijk jaarlijks onze brommer moeten laten zien zal waarschijnlijk een doodklap betekenen voor het opgevoerd/gevaarlijk rijden.
En ja, er gebeuren ernstige ongelukken, maar het is ook een einde van een tijdperk.
Als je de leeftijd van een 14/15/16/17 jarige hebt, dan heb je geen angst en ben je bezig met je grenzen te ontdekken, en uit zich bij sommige mensen door zonder helm,remmen, demper enz enz. met een zwaar opgevoerde brommer over een fietspad te scheuren. Dat ding vervolgens helemaal naar de tyfus te rijden, helemaal uit en weer in mekaar sleutelen en dan weer overnieuw beginnen.
Ja dat deed ik dus ook, en ja, nu zou ik het niet meer doen. Maar ik heb zo ontzettend veel geleerd in die tijd, kwa techniek en motoren maar ook heel veel over verantwoord rijden.
Want op een één of andere manier gold voor mij en ik denk voor vele andere dat je net zover doorging tot het misging.
Daar heb ik nu dus ontzettend veel profijt van in de auto of op de motor.
Je kent je grenzen.
Maar als ik je heilige betoog zo lees, heb je dat nooit gedaan, en is het ook allemaal zeer onverantwoord en schilder je die mensen zowat af als een crimineel, dat stuit me een beetje tegen de borst.
80% van BF heeft een opgevoerde brommer, en waarschijnlijk hebben al deze jongens straks veel meer ervaring over het handelen in bepaalde verkeerssituaties dan de overige 20% die niet opgevoerd rijd.
amen.
edit: opfucken met de APK, het lijkt wel of brommer-rijdend nederland de nieuwe melkkoe van de regering is!Ga het geld lekker halen bij de Jort Kelders in deze wereld met hun SUV's! maar niet bij de mensen die al krom moeten liggen voor hun verzekeringspremie's!
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2007 om 15:56 uur.
en hier sluit ik me bij aan
|
|
giggitybyte |
|
christianos |
21-9-2007 16:51 |
 Posts: 20445 |
trouwens, technische staat zegt niet alles als op het oog alles in orde lijkt.
Vriend van me reed ooit eens met zijn perfect onderhouden brommer, iemand die altijd opgevoerd reed, maar altijd alles keurig onderhield.
Tot ie eens 80 reed en ineens zijn linker-achterwiel lager 'boem' zei en alle balletjes eruit schoten, heeft met veel mazzel een gigantische klapper kunnen voorkomen, en is met de schrik vrij gekomen.
Moraal van het verhaal? zelfs met een perfect onderhouden brommer kan er altijd iets misgaan, dus ook in dat opzicht is APK een zinloos verhaal.
Als mensen met een wrak de weg op willen is dat toch hun eigen keus? Als ze zich daarmee dood rijden, dan moeten ze dat zelf weten...
De meeste brommer-ngelukken komen niet door slecht onderhouden brommers, maar meer vanwege de eikel die erop zit!
Daarom zie ik veel meer heil in een praktijk-examen voor de bromfiets..
|
|
|
|
mblover |
21-9-2007 17:04 |
 Posts: 5391 |
Zoveel honda-km's heb ik niet gemaakt hoor
Iedereen mag verder vinden van het onderwerp wat hij wil, maar als men op de man gaat spelen moet men ook niet van mij verwachten dat ik netjes reageer.
Bovendien heb ik nooit beweert dat mijn broembroem netjes 50 loopt, op de tzr ligt momenteel een 80cc polini en de rs is std ontgrenst. Bovendien heb ik altijd opgevoerd gereden (zonder brokken).
Oke, laatste post was dan weer anders, maar die 2 daarvoor...
edit:
Verder kan ik een hoop reacties begrijpen hoor. Toch blijf ik van mening dat een APK een goede zaak is.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-9-2007 om 17:08 uur.
|
|
|
|
Frysk |
21-9-2007 17:06 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
trouwens, technische staat zegt niet alles als op het oog alles in orde lijkt.
Vriend van me reed ooit eens met zijn perfect onderhouden brommer, iemand die altijd opgevoerd reed, maar altijd alles keurig onderhield.
Tot ie eens 80 reed en ineens zijn linker-achterwiel lager 'boem' zei en alle balletjes eruit schoten, heeft met veel mazzel een gigantische klapper kunnen voorkomen, en is met de schrik vrij gekomen.
Moraal van het verhaal? zelfs met een perfect onderhouden brommer kan er altijd iets misgaan, dus ook in dat opzicht is APK een zinloos verhaal.
Als mensen met een wrak de weg op willen is dat toch hun eigen keus? Als ze zich daarmee dood rijden, dan moeten ze dat zelf weten...
De meeste brommer-ngelukken komen niet door slecht onderhouden brommers, maar meer vanwege de eikel die erop zit!
Daarom zie ik veel meer heil in een praktijk-examen voor de bromfiets..
prijktijk examen ben ik het mee eens, alleen de kosten zullen denk ik niet te betalen zijn voor 15 net 16 jarigen..
|
|
giggitybyte |
|
Dargor |
21-9-2007 17:12 |
 Posts: 1771 |
en wat nou als ik op me mbx kuch nsr zon apk keuring meot doorstaan?
rijwiel gedeelte is goed en is gebrenst? of kijken ze dan ook naar cilinder inhoud etc?
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
christianos |
21-9-2007 17:13 |
 Posts: 20445 |
ook dat klopt, gewoon de prijs houden zoals je nu voor een certi betaald, en de rest gesubsidieerd.. dat zou zoden aan de dijk zetten.
Waarom? omdat de regering het brommerrijden moet bevorderen ipv tegen te werken, aangezien de bromfiets het schoonste vervoermiddel met een motor is.. zeker de viertakt maar ook de 2 takt. Een verbruik waar de gemiddelde motor en auto nog een puntje aan kan zuigen.
Dan bedoel ik dus niet de slurpende monsters van BF, maar meer de goed presterende 50cctjes. Ontgrensd dus. Zeer efficiente prestatie op cilinderinhoud, moet je eens omrekenen als een 1,6 l. motor dezelfde prestaties zou leveren kwa cc's als een brommer.
(zeker een 50cc viertakt met een gemiddeld verbruik van 1:40, en een snelheid van 70km/h)
Maargoed, een utopie ben ik bang, en brommers zullen over 10 jaar van het straatbeeld evrdwenen zijn ben ik bang
|
|
|
|
mblover |
21-9-2007 17:15 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ook dat klopt, gewoon de prijs houden zoals je nu voor een certi betaald, en de rest gesubsidieerd.. dat zou zoden aan de dijk zetten.
Waarvan ga je dat betalen?
Als de belastingen nog hoger moeten dan is toch weer iedereen aan het zeiken.
|
|
|
|
christianos |
21-9-2007 17:16 |
 Posts: 20445 |
uit de meest vervelende en vervuilende hoek, de nutteloze SUV-rijder
en dan echte SUV's als de porsche Cayenne, nutteloze grote bakken zonder enig doel.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2007 om 17:17 uur.
|
|
|
|
Frysk |
21-9-2007 17:17 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Waarvan ga je dat betalen?
Als de belastingen nog hoger moeten dan is toch weer iedereen aan het zeiken.
hoezo, belasting word overal al bij gegooit  ze houden miljarden over.. kunnen ze echt wel die brommerrijders ff mee helpen.. ipv naar het buitenland te gooien.
|
|
giggitybyte |
|
Stoney3K |
21-9-2007 20:01 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
Als mensen met een wrak de weg op willen is dat toch hun eigen keus? Als ze zich daarmee dood rijden, dan moeten ze dat zelf weten...
De meeste brommer-ngelukken komen niet door slecht onderhouden brommers, maar meer vanwege de eikel die erop zit!
Daarom zie ik veel meer heil in een praktijk-examen voor de bromfiets..
Als dat het enige issue zou zijn dan had de politie er maling aan. Als je jezelf in de prak rijdt, jouw probleem. Maar ik denk dat iedereen te veel naar zichzelf kijkt hier en niet in de gaten heeft dat er meer mensen op de weg zijn.
Dat iemand kutremmen heeft zou geen zak uitmaken als ie alleen op de weg zat. Daar heeft ie alleen zichzelf mee. Maar de APK is meer voor de veiligheid van de ANDERE weggebruikers dan je eigen veiligheid..
Gisteren reed ik ook door Eindhoven, ik moest van de grote weg rechtsaf, en een of andere zatte student reed rechtdoor. Dat was niet zo zeer het probleem omdat hij groen licht had, maar de knakker had geen verlichting aan en donker gekleed, dus ik zag hem totaal niet. Meneer stak over, en ik mocht blij zijn dat ik WEL goeie remmen had anders had ik tegen hem op gezeten.
Wie is er dan wettelijk verantwoordelijk als meneer iets heeft? Juist. Ik, omdat ik snelverkeer was in die situatie. Ook al had meneer geen licht aan en keek ie totaal niet uit z'n doppen.
Ik ben er ook niet voor dat de constructiesnelheid van de brommers nog steeds op 45 km/h staat terwijl we wel verwacht worden om 50 mee te rijden op de openbare weg (op mijn kentekenbewijs staat zelfs constructiesnelheid 40) maar hopelijk wordt daar binnenkort ook wat aan gedaan.
Dit bericht is gewijzigd door Stoney3K op 22-9-2007 om 2:22 uur.
|
|
|
|
mt125 athena |
22-9-2007 0:46 |
 Posts: 216 |
als je je brommer kwijt bent als je op de roller hebt gestaan met en top tussen de 100 en 110 en je bent hem kwijt krijg je hem dan nog terug???
|
|
|
|
Splendid |
22-9-2007 10:37 |
 Posts: 8421 |
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
-Tom- |
22-9-2007 10:46 |
 Posts: 4152 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
idd met je full manston sprinter die db meter op blaze
idd met je allus mhr sprinter die jonko boeken swa
|
|
FTS Member |
|
driver004 |
22-9-2007 17:43 |
 Posts: 3418 |
fijn
kan ik weer alles ori maken voor apk..
al me brommers zijn (zwaar)opgevoerd
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Vehikel |
22-9-2007 18:10 |
 Posts: 2903 |
Hebben die mensen in het kabinet zich weleens afgevraagt, hoevaak een ongeluk te wijten is aan het falen van de motor/brommer? Dat is volgens mij maar bar weinig.
Alleen de enkele scooters/brommers met van die aso-bestuurders die hun 2wieler niet onderhouden. Die worden er bij rollerbankcontroles er toch al uitgepikt. Een apk-keuring weet je al een jaar van te voren! Dus je bereikt er HELEMAAL niks mee.
En daar moeten ook n.b. ook de motoren de dupe van zijn. Maarja, het zou ook erg vreemd zijn als alleen brommers/scooters apk plicht krijgen en motoren niet.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
blair |
22-9-2007 22:20 |
Posts: 150 |
Gelukkig heb ik voor mijn mb geen kenteken aangevraagd. Ik heb geen originele cilinder, ontsteking, carb en uitlaat meer. Dadelijk krijg je ook nog wegenbelasting.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
derbi-tuner |
22-9-2007 22:54 |
 Posts: 2605 |
nederland word focking anti brommer  Nog effe en we moeten zijwieltjes op brommer en scooter hebben.. pffff
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
Name of Steel |
23-9-2007 20:05 |
 Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
idd, slaat 3 keer nergens op.
Dit moet alleen gelden voor brommer voor '95 ofzo..
ook rik
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 19-9-2007 om 15:40 uur.
en waarom alleen voor '95?? oldtimers hebben over het algemeen hun veiligheid al bewezen...
als we eens gaan beginnen over die chineze meuk die hier het land binnen komt.......
en die apk.. het is loos.. het is gewoon puur voor het geld..
de regering doet wel zo moeilijk over opgevoerde brommers.. maar snel spul mag door iedereen verkocht worden..
er gaat een fixe belasting over snel spul, wat dus schoon cash is.. er worden vele honderden opgevoerde brommers per dag gepakt.. weer puur cash..
Die APK? wederom weer puur cash..
het geld moet ergens vandaan komen nietwaar? inburgeren word gratis gemaakt, het generaal pardon heeft 30.000 allochtonen ( die afhankelijk het land uit moesten ) zijn toch toegelaten omdat onze linkse klamme vriendjes het zo zielig vonden.. maar het moet toch betaald worden! Net als het nieuwe geflopte belastingssysteem dat vele miljoenen euro's heeft gekost,
we klagen met z'n alle heel wat af.. maar eens keer demonstreren met harde hand doen we niet.. We worden gekleineerd door de regering, en we laten het ons maar overkomen.. Ergens ligt een grens.. en die zijn ze allang al overschreden.. en niets dat we er aan doen..
Dus reken er maar op dat wegenbelasting in het generaal pardon van 2009 heel goed mogelijk is!
@christianos: SUV's vind ik helemaal niet zo erg. En over het algemeen is dat gezeik op suv's zwaar overtrokken, zo onzuinig zijn ze niet.. een sportwagen verbruikt meer dan een suv.. De nieuwe motoren van BMW die ook in de X serie zit zitten in de groene zone op de energielabel..
Het voordeel van een suv is dat je een prettige zithoogte heb, veel ruimte en dus ook vaak veel comfort, en dat "als je dat ook wilt doen" je over redelijk onbegaanbare terreinen kunt.
Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 23-9-2007 om 20:13 uur.
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
.puch_chopper |
23-9-2007 20:10 |
 Posts: 7851 |
DEMONSTRATIE!
|
|
|
|
J.Bo |
24-9-2007 9:10 |
 Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
DEMONSTRATIE!
Idd
|
|
Jos brinkie -> een frikandel met sate saus-> een lul met poep |
|
Vuile Beunkoe |
24-9-2007 9:12 |
 Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
DEMONSTRATIE!
ha - ha
ha?
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-9-2007 9:14 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
trouwens, technische staat zegt niet alles als op het oog alles in orde lijkt.
Vriend van me reed ooit eens met zijn perfect onderhouden brommer, iemand die altijd opgevoerd reed, maar altijd alles keurig onderhield.
Tot ie eens 80 reed en ineens zijn linker-achterwiel lager 'boem' zei en alle balletjes eruit schoten, heeft met veel mazzel een gigantische klapper kunnen voorkomen, en is met de schrik vrij gekomen.
Moraal van het verhaal? zelfs met een perfect onderhouden brommer kan er altijd iets misgaan, dus ook in dat opzicht is APK een zinloos verhaal.
Als mensen met een wrak de weg op willen is dat toch hun eigen keus? Als ze zich daarmee dood rijden, dan moeten ze dat zelf weten...
De meeste brommer-ngelukken komen niet door slecht onderhouden brommers, maar meer vanwege de eikel die erop zit!
Daarom zie ik veel meer heil in een praktijk-examen voor de bromfiets..
ja, er is altijd wel een voorbeeld te noemen van een goed onderhouden voertuig dat er toch mee stopt.
Dat wil niet meteen zeggen dat APK zinloos is, als je kijkt wat voor vrakken er af en toe rond rijden. (zonder voor of achterrem bijvoorbeeld)
En dat het eigen keus is? vind ik niet, voor hetzelfde geld rijd je er mee tegen iemand anders aan omdat jij eventjes geen remmen had.
Dat is fijn dat de meeste ongelukken niet door slecht onderhouden brommers komt (heb je daar cijfers van?) maar dat wil toch niet zeggen dat alle brommers dan maar slecht onderhouden moeten zijn?
wat is er eigenlijk tegen suv's? net of die zoveel meer gebruiken ten opzichte van een bmw 7 serie of één of andere jaguar die er ook genoeg rijden op de weg. Dan kan je net zo goed iedereen in een Suzuki Alto zetten.
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 24-9-2007 om 9:16 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 9 van 10
|
|