Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - De elektrische R(E)1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: koekie - 11-6-2007 18:34 uur | Gesubmit door: G-Force | Bron: Motorfreaks.nl



Elektrische voertuigen zijn, met dank aan de milieubewegingen, een hot item. Kijk alleen al naar de automobiel industrie, die zich volop op de hybride voertuigen aan het richten is. Dat elektrisch aangedreven motorfietsen inmiddels de snelheid van een golfkar zijn ontgroeid én daarbij een acceptabele actieradius hebben leerde ons onderstaand bericht vanuit het land der onbegrensde mogelijkheden.

Zo had de in het Amerikaanse Oakland gevestigde firma Lightning Motors stoute plannen met een 1999 Yamaha R1. De motor, die een zwaar leven als circuitfiets achter de rug had en daardoor zijn pensioengerechtigde leeftijd had bereikt, werd ontdaan van motorblok en toebehoren en daarna volgestouwd met lithium batterijen. Het resultaat is deze elektrisch aangedreven R1, die door de ontwerpers werd omgedoopt tot E1.

Richard Hatfield en todd Kollin ontdeden de R1 van motorblok, transmissie, koppeling, uitlaat en radiator, en daarvoor in plaats werd de motor voorzien van maar liefst 28 stuks 90 Ampère-uur, 3,2 volt 3 kg zware Lithium IJzerfosfaat batterijen. De E1 weegt ongeveer zo’n 180 kg, waarmee de fiets zelfs lichter is dan zijn oorspronkelijke variant, en is goed voor 70 Pk wat de motor een topsnelheid van 160 km/u moet geven. Bij een snelheid van 105 km/u heeft de E1 een actieradius van een kleine 130 km, waarna het pakket 7 uur nodig heeft om middels de ingebouwde lader weer op te laden.

Nu is de Lightning Lithium nog geen productieklare motorfiets, maar slechts een prototype, dat ongeveer $15.000 (ca. € 11.000) heeft gekost. Toch zijn beide heren optimistisch over de toekomst: in tijdsbestek van enkele jaren hoopt men – voor hetzelfde prijskaartje - een productieklaar model te hebben, én daarnaast een kleinere, minder sterke (en goedkopere: $6~8.000) variant.




Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Tim V 12-6-2007 12:26 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

ze hebben 'blok' wat te letterlijk genomen

lol... inderdaad
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
puch dexter 12-6-2007 14:03 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

omg! leer lezen/snappen wat de vertanding is dit is kk licht net al een minibike oid

ooit van sarcatisch gehoord?
 
rik hulkenberg 12-6-2007 14:04 Print reply

Posts: 10029
ze moet eigenlijk een heel andere aandrijving uitvinden
tandwiel zoals hier ziet er niet uit
 
Hells Hobbit 12-6-2007 14:27 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ze moet eigenlijk een heel andere aandrijving uitvinden
tandwiel zoals hier ziet er niet uit


cardan met wormwiel overbrenging erin.
ik heb er vier jaar geleden patent op verkregen


waarom in india patent aanvragen?
omdat europa liep te bitchen met CE keur



Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 12-6-2007 om 14:34 uur.
 
b e r t 12-6-2007 14:32 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ze moet eigenlijk een heel andere aandrijving uitvinden
tandwiel zoals hier ziet er niet uit


beter pas je de primaire overbrenging aan, dan ziet het er al weer heel wat beter uit
 
Hells Hobbit 12-6-2007 14:36 Print reply

Posts: 1793
electro motoren persen hun vermogen in rpmmetjes en niet in NMetjes

dus snel draaien maar weinig kracht.
Daar valt niet veel aan te veranderen, of je moet een langzaam lopende electro motor bouwen, maar dat is een en al gebitch

gewoon mijn cardan as erop en klaar is kees. Met een wormwiel kun je met een kleine constructie (de huidige prototypes zijn zelfs kleiner dan bestaande motorfiets cardan assen) enorme vertragingen realiseren.
 
Gradje 12-6-2007 14:37 Print reply

Posts: 1181
leuk dat dit zo kan met een motor
maar dan gaat de charme van het motorgeluid enzo weg
en je mag het wat mij betreft best ruiken als je rondrijdt
 
b e r t 12-6-2007 14:43 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
electro motoren persen hun vermogen in rpmmetjes en niet in NMetjes

dus snel draaien maar weinig kracht.
Daar valt niet veel aan te veranderen, of je moet een langzaam lopende electro motor bouwen, maar dat is een en al gebitch

gewoon mijn cardan as erop en klaar is kees. Met een wormwiel kun je met een kleine constructie (de huidige prototypes zijn zelfs kleiner dan bestaande motorfiets cardan assen) enorme vertragingen realiseren.


Ik weet dat die elektromotoren het van toeren en niet van koppel moeten hebben.

dan zou zo'n vertraging met zo'n wormwiel ideaal zijn ja, maar leg is uit hoe werkt dat ding van jou precies, heb je misschien een tekening ofzo?, ben wel benieuwd. (Ik weet wel wat een cardanas en een wormwiel is dus dat hoef je me niet uit te leggen)
 
Hells Hobbit 12-6-2007 14:50 Print reply

Posts: 1793
het grootste te overwinnen probleem zat hem erin dat een wormwiel zelf remmend is, als je dus even geen gas zou geven blokkeert je achterwiel. Dit zou je met sensoren en regel apparateur kunnen ondervangen, maar het zal erg raar rijden.

Daarom hebben we op het uitgaande tandwiel een vrijloop gemaakt. Vergelijkbaar met de startkoppeling van een motorblok, maar dan zwaarder.


 
RXBaz 12-6-2007 15:40 Print reply

Posts: 1879
jah!!!, ik hou ervan als ze een wrede motor ombouwen tot truttig electrostepje zodat zelfs de leden van de josti-band en breezersletjes erop kunnne rijden..... Jottem



(ff voor de duidelijkheid ^ was sarcasme)
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
derbi-tuner 12-6-2007 15:48 Print reply

Posts: 2605
burnout was wel dik.. heeft wel veel vermogen.. waarom zoveel uberlelijke batterijen, als alles mooi was afgewerkt enzo was het te doen geweest mits het geluid beter was
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Hells Hobbit 12-6-2007 15:50 Print reply

Posts: 1793
had de accus inderdaad op zijn minst blauw gemaakt. Echt een technisch studie model is het niet want ze hebben hun best gedaan er iets moois van te maken, door de kappen weer terug te plaatsen etc, Dus dat is niet de rede waarom ze de accus niet weg gewerkt hebben.
 
Niek de Wildt 12-6-2007 18:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
leverd veel power aan de tandwielen te zien


Nee, 70pk, grote tandwiel is alleen omdat een electromotor het moet hebben van zijn snelheid (rpm) en niet van de kracht
 
mesii 12-6-2007 21:23 Print reply

Posts: 1542
vertrouw mij, een elektromotor die 70pk levert, maakt flink wat lawaai, en niet het lawaai dat je uit een motor wilt horen.
 
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd!
Hells Hobbit 12-6-2007 21:43 Print reply

Posts: 1793


y2k heeft wel een vet geluid, als een motor heel hard gaat en alleen een zoevend geluid maakt is dat altijd bot. Electro motor geeft idd juist niet het geluid wat je met the ultimate driving experience associeert


Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 12-6-2007 om 21:43 uur.
 
homoet exhaust 12-6-2007 22:30 Print reply
Posts: 399
Jandrama...

Weer een waardeloos product van een waardeloze fabrikant...

Maar daarom mag een ander best een Yamaha leuk vinden, voordat alle Yamaha liefhebbers beginnen te zeuren dat het een goed merk is...

Onwijs milieu-vervuilende motor btw...

3x rendements verlies...(kolen word stoom, stoom word elektriciteit, elektricitiet word kracht)

Staat een complete kolencentrale voor dat ding te stoken...

Belachelijk concept.
 
As I get older, the faster I used to be...
G-Force 12-6-2007 22:38 Print reply

Posts: 4603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
Jandrama...

Weer een waardeloos product van een waardeloze fabrikant...

Maar daarom mag een ander best een Yamaha leuk vinden, voordat alle Yamaha liefhebbers beginnen te zeuren dat het een goed merk is...

Onwijs milieu-vervuilende motor btw...

3x rendements verlies...(kolen word stoom, stoom word elektriciteit, elektricitiet word kracht)

Staat een complete kolencentrale voor dat ding te stoken...

Belachelijk concept.


jouw manier van denken is ook waardeloos
jij denkt alleen aan de negatieve kanten.

Waarom zou dit handig kunnen zijn?
-Benzine/olie raakt op en wordt duurder
-Benzine en olie is ook milieu vervuilend mocht je dat nog niet weten
-Elektriciteit wordt tegenwoordig steeds meer opgewekt door minder vervuilende dingen als windmolens, zonnecellen, kernreactoren () enzo
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
Zundapp448 13-6-2007 12:45 Print reply
Posts: 1161
komt er ook een brommer model?
er is toch een scooter op waterstof?
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
ronge48 13-6-2007 12:47 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp448
komt er ook een brommer model?
er is toch een scooter op waterstof?


en is ook een senda en gpr met zo'n dinge(van dezelfde mensen)
http://www.electricmotorsport.com/
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Joel_koningslust 13-6-2007 12:48 Print reply

Posts: 14514
15pk.......niet slecht voor die senda

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Ice Ap rs50 13-6-2007 12:51 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
15pk.......niet slecht voor die senda



nee maar je rijd er maar 20-40mijl ver mee

ff omgerekend 32-64km
 
GTI - GTD - BMW
NiCK-GSM 13-6-2007 15:03 Print reply

Posts: 1548
ziet er niet uit...
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
Kees de Jong 13-6-2007 15:14 Print reply

Posts: 1881


Haha, lekker efficient dit.
 
7 seconden, of 21 gram
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-6-2007 16:57 Print reply

Posts: 9841
ik vind het wel een tof idee.. als ze die batterijen nou een beetje mooi casten dan is het geen probleem imho...

ik rij elke dag motor en zodra de brandstof 2x zo duur is is het echt niet meer leuk.

 
Too cool for school!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-6-2007 16:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
[...]


cardan met wormwiel overbrenging erin.
ik heb er vier jaar geleden patent op verkregen

afbeelding
waarom in india patent aanvragen?
omdat europa liep te bitchen met CE keur



Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 12-6-2007 om 14:34 uur.


wow...dat is echt geniaal..vooral als je je gas loslaat
 
Too cool for school!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved