Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - De elektrische R(E)1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: koekie - 11-6-2007 18:34 uur | Gesubmit door: G-Force | Bron: Motorfreaks.nl



Elektrische voertuigen zijn, met dank aan de milieubewegingen, een hot item. Kijk alleen al naar de automobiel industrie, die zich volop op de hybride voertuigen aan het richten is. Dat elektrisch aangedreven motorfietsen inmiddels de snelheid van een golfkar zijn ontgroeid én daarbij een acceptabele actieradius hebben leerde ons onderstaand bericht vanuit het land der onbegrensde mogelijkheden.

Zo had de in het Amerikaanse Oakland gevestigde firma Lightning Motors stoute plannen met een 1999 Yamaha R1. De motor, die een zwaar leven als circuitfiets achter de rug had en daardoor zijn pensioengerechtigde leeftijd had bereikt, werd ontdaan van motorblok en toebehoren en daarna volgestouwd met lithium batterijen. Het resultaat is deze elektrisch aangedreven R1, die door de ontwerpers werd omgedoopt tot E1.

Richard Hatfield en todd Kollin ontdeden de R1 van motorblok, transmissie, koppeling, uitlaat en radiator, en daarvoor in plaats werd de motor voorzien van maar liefst 28 stuks 90 Ampère-uur, 3,2 volt 3 kg zware Lithium IJzerfosfaat batterijen. De E1 weegt ongeveer zo’n 180 kg, waarmee de fiets zelfs lichter is dan zijn oorspronkelijke variant, en is goed voor 70 Pk wat de motor een topsnelheid van 160 km/u moet geven. Bij een snelheid van 105 km/u heeft de E1 een actieradius van een kleine 130 km, waarna het pakket 7 uur nodig heeft om middels de ingebouwde lader weer op te laden.

Nu is de Lightning Lithium nog geen productieklare motorfiets, maar slechts een prototype, dat ongeveer $15.000 (ca. € 11.000) heeft gekost. Toch zijn beide heren optimistisch over de toekomst: in tijdsbestek van enkele jaren hoopt men – voor hetzelfde prijskaartje - een productieklaar model te hebben, én daarnaast een kleinere, minder sterke (en goedkopere: $6~8.000) variant.




Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 11-6-2007 21:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
dood aan die milieuhomo's die dit hebben bedacht




yd

gewoon een dikke diesel zonder roetfilter onder een R1 beunen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-6-2007 om 21:08 uur.
 
giggitybyte
Tim V 11-6-2007 21:08 Print reply

Posts: 4468
Kzit hier alweer een tijdje, maar wa betekent yd nou weer
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Frysk 11-6-2007 21:09 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Kzit hier alweer een tijdje, maar wa betekent yd nou weer



Yndied = Indeed = Inderdaad

yd = fries
maargoed is korter dan idd dus het ownt meer
 
giggitybyte
Woutjuh 11-6-2007 21:10 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Kzit hier alweer een tijdje, maar wa betekent yd nou weer

Dat is fries voor idd, of inderdaad.
binne was me voor..

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 11-6-2007 om 21:10 uur.
 
veel MT spul te koop!
Tim V 11-6-2007 21:10 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]

Dat is fries voor idd, of inderdaad.
binne was me voor..

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 11-6-2007 om 21:10 uur.

Oke dan zeg ik: dkj.

(Deh Klopt Joah)
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Djeep 11-6-2007 21:11 Print reply

Posts: 8621
Boere

gewoon: Ja

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 11-6-2007 om 21:11 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Leen 11-6-2007 21:12 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




yd

gewoon een dikke diesel zonder roetfilter onder een R1 beunen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-6-2007 om 21:08 uur.



Eerste keer dat ik het met je eens ben.
 
Splendid 11-6-2007 21:15 Print reply

Posts: 8421
diep triest dit..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Frysk 11-6-2007 21:18 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Eerste keer dat ik het met je eens ben.


nee wel vaker,

europese muscle cars owne
2 takt ownt
vario is een goeie uitvinding (in principe beter dan schakelen) alleen het zuigt omdat jij je gewoon de tiefus verveelt


maargoed

electronisch transport is gay

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-6-2007 om 21:19 uur.
 
giggitybyte
Erik 39 11-6-2007 21:19 Print reply

Posts: 15088
Vind de oudere toch leuker, ookal is dit beter. Als ze hier nou 250 pk uitpersen is het best.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
mtx-r50 11-6-2007 21:21 Print reply

Posts: 264
het ziet er wel mooi uit niet?
hahaha wat voor een gedrocht is dat
persoonlijk vind ik die vooruitgangen goed eh, maar dit is geen vooruitgang, een massa batterij'n ergens op gooien kan iedereen (kost alleen veel)
ipv is eens iets anders te verzinnen
r1 met stermotor ofzo:p
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
ikkejw 11-6-2007 21:24 Print reply

Posts: 9886
met zo'n tandwielverhouding kan iedereen 160 halen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda_2takt_power 11-6-2007 21:25 Print reply

Posts: 6744
leuk als je accu`s dan opzijn dan heb je 84kilo aan chemisch afval
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
b e r t 11-6-2007 21:28 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




yd

gewoon een dikke diesel zonder roetfilter onder een R1 beunen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-6-2007 om 21:08 uur.


ja, van een lanz bulldog 10 liters op 1 cilinder. 40pks waar je trots op mag zijn. maja praktisch niet echt mogelijk denk ik.
 
Frysk 11-6-2007 21:38 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


ja, van een lanz bulldog 10 liters op 1 cilinder. 40pks waar je trots op mag zijn. maja praktisch niet echt mogelijk denk ik.



hehe ownatsj
 
giggitybyte
Frysk 11-6-2007 21:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
leuk als je accu`s dan opzijn dan heb je 84kilo aan chemisch afval



yd
kompleet onpraktisch rot ding en geluid zuigt ook nog eens
 
giggitybyte
Spookrijder100 11-6-2007 21:41 Print reply

Posts: 2227
ziet er heel vaag uit, zou er niet gezien op willen worden... dat tandwiel is 2x zo groot als die op een zulu
 
dt-gast 11-6-2007 21:43 Print reply

Posts: 492
iel
 
smile and wave boys, just smile and wave
mtx-r50 11-6-2007 21:44 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
met zo'n tandwielverhouding kan iedereen 160 halen

ik zou zeggen zet die tandwielverhouding eens op je brommer, is zien of je 160 haalt, k denk dat je blij mag zijn als je dan de 45 haalt
(let op het kleine VOORAAN en het grote ACHTERAAN)
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
honda_freak 11-6-2007 21:46 Print reply

Posts: 7650
innovatief.. is iig vooruitgang.. nog een beetje bijklussen aan de vorm en je bent er al bijna.. 160 is geen verkeerde snelheid voor een elektrisch motortje
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
dt-gast 11-6-2007 21:46 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
met zo'n tandwielverhouding kan iedereen 160 halen



volgens mij begijp je het niet helemaal

zown groot achterwiel zegt veel over het optrekken

als dat achtertandwiel nou voor zat was het wat anders
 
smile and wave boys, just smile and wave
Tommyofzo 11-6-2007 21:46 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Lekker zwaar vertand..
mmaar naja, kvind t mar lomp ding

erm.. dat ding is echt kk ligt vertand net een minibike man

edit: als dat ding 70 pk heeft waarom issie dan zo ligt vertand?? zou denken dattie wel meer kan hebbe

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 11-6-2007 om 21:49 uur.
 
Bruuns 11-6-2007 21:55 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik zou wel eens willen weten hoeveel het milieu vervuilt word door 1 kW stroom op te wekken met stoomturbine, dus geen groene stroom, en dan kijken hoe dat opweegt tegen benzinemotor


ik denk niet dat het rendabel is.

net als waterstof motoren,.

waterstof opwekken kost toch ook zoveel energie
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
b e r t 11-6-2007 22:06 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

erm.. dat ding is echt kk ligt vertand net een minibike man

edit: als dat ding 70 pk heeft waarom issie dan zo ligt vertand?? zou denken dattie wel meer kan hebbe

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 11-6-2007 om 21:49 uur.


een elektromotor draait misschien veel meer toeren dus moet je lichter vertanden
 
Tommyofzo 11-6-2007 22:07 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


een elektromotor draait misschien veel meer toeren dus moet je lichter vertanden

ehm.. ik zie daar geen logica in dan zou je hem eerder zwaar moeten vertanden omdat hij anders veel te veel toeren draait
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved