Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Geplaatst door: koekie - 11-6-2007 18:34 uur | Gesubmit door: G-Force | Bron: Motorfreaks.nl

Elektrische voertuigen zijn, met dank aan de milieubewegingen, een hot item. Kijk alleen al naar de automobiel industrie, die zich volop op de hybride voertuigen aan het richten is. Dat elektrisch aangedreven motorfietsen inmiddels de snelheid van een golfkar zijn ontgroeid én daarbij een acceptabele actieradius hebben leerde ons onderstaand bericht vanuit het land der onbegrensde mogelijkheden.

Zo had de in het Amerikaanse Oakland gevestigde firma Lightning Motors stoute plannen met een 1999 Yamaha R1. De motor, die een zwaar leven als circuitfiets achter de rug had en daardoor zijn pensioengerechtigde leeftijd had bereikt, werd ontdaan van motorblok en toebehoren en daarna volgestouwd met lithium batterijen. Het resultaat is deze elektrisch aangedreven R1, die door de ontwerpers werd omgedoopt tot E1.
Richard Hatfield en todd Kollin ontdeden de R1 van motorblok, transmissie, koppeling, uitlaat en radiator, en daarvoor in plaats werd de motor voorzien van maar liefst 28 stuks 90 Ampère-uur, 3,2 volt 3 kg zware Lithium IJzerfosfaat batterijen. De E1 weegt ongeveer zo’n 180 kg, waarmee de fiets zelfs lichter is dan zijn oorspronkelijke variant, en is goed voor 70 Pk wat de motor een topsnelheid van 160 km/u moet geven. Bij een snelheid van 105 km/u heeft de E1 een actieradius van een kleine 130 km, waarna het pakket 7 uur nodig heeft om middels de ingebouwde lader weer op te laden.
Nu is de Lightning Lithium nog geen productieklare motorfiets, maar slechts een prototype, dat ongeveer $15.000 (ca. € 11.000) heeft gekost. Toch zijn beide heren optimistisch over de toekomst: in tijdsbestek van enkele jaren hoopt men – voor hetzelfde prijskaartje - een productieklaar model te hebben, én daarnaast een kleinere, minder sterke (en goedkopere: $6~8.000) variant.

|

Pagina 1 van 7
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-6-2007 18:35 |
 Posts: 17931 |
leverd veel power aan de tandwielen te zien
|
|
|
|
renoeius |
11-6-2007 18:35 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
leverd veel power aan de tandwielen te zien
burnen kan die ook wel ja
|
|
|
|
Tzr Madness |
11-6-2007 18:36 |
 Posts: 4656 |
bah, hoe verneuk je een R1, ik huil nu in een hoekje
|
|
|
|
Royal Club |
11-6-2007 18:37 |
 Posts: 60390 |
omfg
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Tombrom |
11-6-2007 18:37 |
 Posts: 15925 |
vet ding
|
|
|
|
koekie - Administrator |
11-6-2007 18:37 |
 Posts: 12588 |
Hóe vet is het, om bijv. 60 te rijden, en alleen maar de tandwieltjes te horen?
volgens mij val je echt in slaap als je alleen maar in de stad rijd
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Leen |
11-6-2007 18:37 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tzr Madness
bah, hoe verneuk je een R1, ik huil nu in een hoekje
En ik heb je nog niet eens aangeraakt???
|
|
|
|
- Han - |
11-6-2007 18:37 |
 Posts: 9667 |
waarom denk ik hierbij aan een electrostep?
|
|
<10.000 posts |
|
Tzr Madness |
11-6-2007 18:37 |
 Posts: 4656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
En ik heb je nog niet eens aangeraakt???
jij je kop houden leen
|
|
|
|
_yelow-tsx_ |
11-6-2007 18:38 |
 Posts: 1183 |
hihi wtf,, snelheid valt me nog mee voor zo'n elektrisch apparaat..
|
|
|
|
ronge48 |
11-6-2007 18:38 |
 Posts: 3003 |
wel ruig alleen ziet het er niet uit bij een r1 nou is te blokkig
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
Tombrom |
11-6-2007 18:39 |
|
Yamaha-DTR |
11-6-2007 18:39 |
 Posts: 268 |
Aah neehee...kut elektrische dingen, laat die R1 gewoon zoals
die hoort!
|
|
|
|
KennyVespa |
11-6-2007 18:39 |
Posts: 133 |
ik vind het wel lijp gedaan, alles is zo oversized, misschien alles net iets kleiner ontwerpen
|
|
|
|
Renovator |
11-6-2007 18:39 |
Posts: 244 |
wat een gedrocht!!!!
|
|
|
|
teknik |
11-6-2007 18:40 |
 Posts: 1007 |
rijd liever op zo een ding dan in zo een hybride toyota geval
|
|
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!! |
|
erwinko |
11-6-2007 18:41 |
 Posts: 1012 |
lelijk
|
|
|
|
MTRudolf |
11-6-2007 18:41 |
 Posts: 2464 |
leuk gemaakt maar ik zie mzelf nog niet op een rijdend relais rijden
|
|
|
|
renoeius |
11-6-2007 18:41 |
 Posts: 6409 |
als dit de toekomst is......
|
|
|
|
gerwin88 |
11-6-2007 18:41 |
 Posts: 5197 |
wel grappig bedacht...
alleen denk niet dat dit gaat slagen.
|
|
VW rider for live |
|
Makrolon |
11-6-2007 18:42 |
 Posts: 6733 |
lijkt me wel ziek. en electromotoren acelereren veel harder als brandstof motoren. fucking vet om 120 te rijden en geen enkel geluid te horen:P
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
senda80cc |
11-6-2007 18:44 |
 Posts: 3434 |
bah... zo'n ding hoort te janken
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
derbi-tuner |
11-6-2007 18:48 |
 Posts: 2605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
lijkt me wel ziek. en electromotoren acelereren veel harder als brandstof motoren. fucking vet om 120 te rijden en geen enkel geluid te horen:P
vind jij dat vet  btw je hoord je tandwielen draaien en waarschijnlijk gezoem ofzo
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
Vehikel |
11-6-2007 18:48 |
 Posts: 2903 |
We moeten toch wat in de toekomst :P Een elektromotor heeft wel een geweldig koppel.
de accu's mogen wel wat meer weggewerkt worden.
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 11-6-2007 om 18:49 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
khpoppema |
11-6-2007 18:48 |
 Posts: 3199 |
hang mijn bijbal maar in de mosterd
helemaal niks
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 1 van 7
|
|