Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Geplaatst door: christianos - 26-3-2006 18:11 uur | Gesubmit door: bom | Bron: Nu.nl
Maandag wordt in Brussel gestemd over een voorstel om jongeren pas na hun 24e jaar op een zware motor te laten rijden
De nieuwe regel komt door de nieuwe Europese rijbewijzen. Maandag wordt daarover de knoop doorgehakt door 25 ministers van de EU-landen. De nieuwe regels stellen de minimumleeftijd voor zware motoren (vanaf 35 kw) overal op 24 jaar. Uitzondering zijn jongeren die na hun 20e jaar twee jaar ervaring hebben op middelzware motoren
De nieuwe middelzware motoren zorgen voor een compleet nieuwe categorie in het rijbewijs-A voor motorrijders. Onze minister Peijs stemt maandag voor de nieuwe maatregel omdat er veel verkeersdoden vallen onder de jeugdige motorijders.
Voor de duidelijkheid, zo werkt het nieuwe stelsel van de europese rijbewijzen:
Quote: Om het toenemend aantal ongevallen met motorrijders een halt toe te roepen, wil Europa een trapsgewijze toegang tot motorrijbewijzen invoeren. Wie aanspraak wil maken op een bewijs A voor motoren van meer dan 500 cc, moet eerst twee jaar met een motor van minder dan 500 cc gereden hebben (bewijs A2). In sommige Europese landen volstaat een rijbewijs B voor motoren van minder dan 125 cc. Dat is onder meer het geval in Belgi?. De landen mogen die bepaling behouden, maar de toelating zal enkel gelden voor het nationale grondgebied.
|

Pagina 5 van 10
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Shinigami |
27-3-2006 0:04 |
 Posts: 797 |
geouwehoer over dat als je pas 2 jaar ervaring hebt dat je je gelijk doodrijd op een zware moter, ken net zo goed in een auto, leg er maar net aan hoe je rijd en hoesnel je ervaring opdoet, maarja, nix aan te doen, welkom in de EU
|
|
... |
|
mblover |
27-3-2006 1:24 |
 Posts: 5391 |
Waar slaat het nou weer op om het met cc's te doen :S
even voorbeeldje, (wel erg lomp de 1e mja, even om duidelijk te maken waar het me om gaat):
Neem een 2takt tegen 500cc met gatenkaas cilinder, opmaat pijp, opmaat kop en de hele rambam en dat ding gaat loeihard (kijk maar wat 50cc's vroeger op het circuit deden, en realiseer je dan wat een 500cc zou moeten kunnen als je die opfokt als snelle straatbike)
Zet daar een simpele 500cc 4takt naast en die verliest het dik.
Ik snap dus niet wat ze met die cc's willen...
edit: je hebt een hoop 250cc motoren onder 25kw, maar een rs250 zit weer een eind BOVEN 25kw...
En dat is dus wat ik bedoel..
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 27-3-2006 om 1:26 uur.
|
|
|
|
Madvillainy |
27-3-2006 2:01 |
 Posts: 519 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
dan zal die 2 jaar niet veel meer uithalen denk je niet ?
Ervaring is redelijk handig als je wilt gaan motorrijden op een motor, het is iets heel anders dan een brommer.
|
|
|
|
Madvillainy |
27-3-2006 2:12 |
|
customMT5 |
27-3-2006 2:56 |
 Posts: 545 |
|
|
!!! DUITS MT8 frame met papieren (betriebserlaubnis) gezocht !!! INBOX AUB |
|
Saknet |
27-3-2006 7:43 |
 Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Madvillainy
[...]
Ervaring is redelijk handig als je wilt gaan motorrijden op een motor, het is iets heel anders dan een brommer.
ooit de woorden opgezocht in een woordenboek?
ooit afgevraagd waar woorden vandaan komen?
mo?tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 machine waarin energie wordt omgezet in beweegkracht
2 motorfiets
3 inspirator, stuwende kracht
brom?fiets (de ~)
1 lichte motorfiets met een cilinderinhoud van maximaal 50 cc
et enigste verschil is het aantal ccs? en de kg's van de onderdelen? noem jij dat maar mooi iets heel anders, dan noem ik dag wel iets heel anders als nacht.
heb je trouwens ooit op een motor gereden?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-3-2006 om 7:43 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
b e r t |
27-3-2006 8:05 |
 Posts: 1855 |
DE REGEL IS DOORGEVOERD, echt triest is dit
|
|
|
|
jd boer |
27-3-2006 8:19 |
 Posts: 6005 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
DE REGEL IS DOORGEVOERD, echt triest is dit
grmmle@!#^%@%^
naja duurt weer langer met motor ach jammer dan als ik carla peijs echt een keer voor de trekker krijg bestaat die niet meer daarna kut wijf
|
|
rs1sprintuhr |
|
jackmasterTZR |
27-3-2006 8:23 |
 Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]
grmmle@!#^%@%^
naja duurt weer langer met motor ach jammer dan als ik carla peijs echt een keer voor de trekker krijg bestaat die niet meer daarna kut wijf
Mooi 2013 pas, dan ben ik toch al 26
|
|
|
|
dt50rcrosser |
27-3-2006 8:27 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
Mooi 2013 pas, dan ben ik toch al 26
in de krant staat waarschijnlijk dit voorjaar al.. grafzooi
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Hum4ngus |
27-3-2006 9:33 |
 Posts: 137 |
Ik ben nu bezig met mijn motorrijbewijs en hoopte op me 21e gewoon een wat zwaardere motor te kopen, niet gelijk zo'n R1 of ducati :S
elk normaal denkend mens weet dat dat gewoon moord machines zijn voor gasten van 21. maarja nu moet ik wel langer op zo'n lichtere motor rijden :S fijn...
|
|
I want you to ownz0r bitches! |
|
mblover |
27-3-2006 10:09 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
Mooi 2013 pas, dan ben ik toch al 26
Mag het hopen, dan heb ik mijn rbw ook al alst goed is.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
in de krant staat waarschijnlijk dit voorjaar al.. grafzooi
En dat dan weer liever niet
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hum4ngus
Ik ben nu bezig met mijn motorrijbewijs en hoopte op me 21e gewoon een wat zwaardere motor te kopen, niet gelijk zo'n R1 of ducati :S
elk normaal denkend mens weet dat dat gewoon moord machines zijn voor gasten van 21. maarja nu moet ik wel langer op zo'n lichtere motor rijden :S fijn...
Idd, ik wil graag een r6 als ik 21 ben. Loopt nog best hard volgens mij maar tis niet zo een moordmachine als een r1 oid.
|
|
|
|
honda_freak |
27-3-2006 10:16 |
 Posts: 7650 |
ik had al gehoord dat ze hier mee bezig waren van een vage kennis.. nooit gedacht dat hij de waarheid aan het vertellen was  Ik heb mn motorrijbewijs al (goddank!) maar ik vind t wel knap lullig voor hen die nog moeten..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
RS-Power |
27-3-2006 13:10 |
 Posts: 1035 |
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
RS-Power |
27-3-2006 13:12 |
 Posts: 1035 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Idd, ik wil graag een r6 als ik 21 ben. Loopt nog best hard volgens mij maar tis niet zo een moordmachine als een r1 oid.
Een r6 zit je nog steeds zo op de 200 net zo link als een r1 (alleen met r1 ga je wat minder hard richting de ''300'')
beide zijn het gewoon bloedsnelle motors
een vriend van me rijdt cbr 600 rr 2003 en ding Wheelied ook als je hem doortrekt door ze versnellingen met iemand achterop
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
Flybike |
27-3-2006 13:15 |
Posts: 2120 |
Straks moeten we ook nog eurobegrenzertjes kopen voor onze moto..
Kvindt et beetje klote, maar mssn is het wel handig..
Dat je niet drekt op een zeer snelle moto gaat zitten
Wat is wahcten tot jhe 24 als je nog je hele leven voor je hebt..
Als je je niet doodrijdt jonger
Ofoiets
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
Baasbas |
27-3-2006 13:25 |
Posts: 2177 |
Ten eerste kan je je net zo kapot rijden op een NX als op een R1.. Als je er maar dom genoeg voor bent. Maar dat terzijde, want dat is het probleem niet.
Er staat dat ze de hoge aantallen ongevallen onder motorrijders terug willen dringen. Maar, ze zoeken de oorzaak bij de motorrijder! Dit is niet juist. Verreweg de meeste ongelukken gebeuren doordat de automobilist de motorrijder over het hoofd ziet. Of die motorrijder op een R1 zit of een NX, maakt geen zak uit. Dus imho gaan die nieuwe regels GEEN significante vermindering van het aantal ongelukken opleveren. TENZIJ door die nieuwe regels mensen af zouden zien van het halen van een motorrijbewijs. Dan nemen de ongelukken in ieder geval in absolute aantallen af.
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
RS-Power |
27-3-2006 13:31 |
 Posts: 1035 |
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
mr200r |
27-3-2006 13:39 |
Posts: 5122 |
Als ze de motoren is met rust lieten en de automobilisten opvoeden heb je meer aan,weer langere files,maarja de motor is de junk van het verkeer die heeft het altyd gedaan.
Op de huidige 1000cc motoren valt niet meer te ryden,een 10000cc moet je temmen,kijk maar naar de tyden tussen sb en ss600,scheelt vrij weinig.
|
|
mr200r |
|
RS-Power |
27-3-2006 13:43 |
 Posts: 1035 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
wordt het nou in 2013 ingevoerd of dit voorjaar
Schijtzooi die Peijs mag echt opdonderen van me...
Dit bericht is gewijzigd door RS-Power op 27-3-2006 om 13:42 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
bobje |
27-3-2006 13:45 |
 Posts: 2955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
[...]
op het nieuws op de radio zeiden ze net 2013, dus daar ga ik vanuit.
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
mblover |
27-3-2006 13:47 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BaasbasTENZIJ door die nieuwe regels mensen af zouden zien van het halen van een motorrijbewijs. Dan nemen de ongelukken in ieder geval in absolute aantallen af.
Dat is volgens mij dus de strategie van peijs, net zoals ze die bij de brommer hanteert.
Maar het klopt precies wat je zegt. En er zijn volgens mij apparaatjes te koop waarmee je je lampen wat kan laten flitsen, of je groot licht kan laten meebranden met je dimlicht, op dimlicht sterkte.
Die dingen mogen dus niet, maar die zullen waarschijnlijk wel een behoorlijke verbetering kunnen geven. Sterker nog, ik zou zo iets dergelijks in NL verplicht stellen (op nl motoren dan) en dat je hem ook verplicht moet gebruiken. Zowel overdag als 's nachts.
Het probleem is dat het blijkbaar te moeilijk is om te kijken wat het probleem is, en men alleen het tabbelletje leest, en zo ziet dat de groep motoren bijvoorbeeld 100 ongelukken per jaar heeft.
Dan gaat men niet kijken van wat is nou de meest voorkomende oorzaak, om vervolgens die op te lossen, maar ze zoeken het probleem idd verkeert.
@Mr200r
Zit wat in wat je zegt (volgens mij). Maar anderzijds hebben die dingen volgens mij gewoon een variabele gashendel...
Dus ik denk eigenlijk dat je vooral JEZELF moet temmen als het om snelheid gaat.
Maar, snelheid zal best meespelen hoor, maar vaak is dat niet het belangrijkste probleem, maar dat de mensen de motor gewoon over het hoofd zien.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 27-3-2006 om 13:51 uur.
|
|
|
|
mcdronkz |
27-3-2006 13:47 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50
[...]
ik wil wel.. Maar zonder werk heb je weinig inkomsten hea
Zonder werk kun je ook geen brommer rijden, dus dat is geen argument  .
Motor rijden hoeft echt niet duur te zijn, mits je niet teveel eisen hebt.
|
|
|
|
KaWaReZ |
27-3-2006 13:49 |
 Posts: 20582 |
ik heb dan wel een nette gtr (1000), zit lomp veel kracht in, stuurt logger enz.. maar daar moet je mee leren omgaan.
dat je tot je 24ste moet wachten voor je zwaar mag rijden, tis etzelfde als dat men bromfietscertificaten in wil voeren voor 18jaar.
je verschuift het probleem.
+het is onzinnig, aangezien je zelf zo verstandig moet zijn om te gaan met je vermogen.
op het aantal cc's gaan letten is nog grotere onzin.
zet een ouwe gs750 naast een 2005/6model van suzuki, ruim 100pk meer enz enz enz.
overheid wordt geleid door mensen die alleen cijfertjes zien. Zolang bepaalde maatregelen hen niet treffen gaat alles door.
zolang er maar geld int laatje komt....
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
honda_freak |
27-3-2006 13:50 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Zonder werk kun je ook geen brommer rijden, dus dat is geen argument .
Motor rijden hoeft echt niet duur te zijn, mits je niet teveel eisen hebt.
motorrijden is iig vele malen goedkoper dan autorijden  kijk maar is naar de verzekering.. een vierde van de goedkoopste autoverzekering.. en de wegenbelasting hoeven we t niet eens te hebben :P
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 5 van 10
|
|