Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Honda maakt 50cc 4T race-replica

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: Martijn - 7-12-2003 23:15 uur | Gesubmit door: bouke | Bron: Motorfreaks

Honda heeft een nostalgische machine gerepliceerd. Het gaat hier om een 50cc 4takt machine waar in de jaren zestig mee geracet werd.

Waarom ze van de brommer (of motor, net hoe je het wilt noemen) een replica hebben gemaakt is niet helemaal duidelijk. De een zegt dat het uit pure nostalgie is, de ander zegt dat het gedaan is vanwege overwinningen in de racerij.

Het doet er niet toe waarom ze het deden, het gaat om het resultaat! De Honda Dream 50 R is de naam van de machine. Het is een ??ncilinder 4-takt machine. Het blok genereert zo'n 7pk met 50cc en was, niet onbegrijpelijk, een populaire racer.



Deze replica is tot in de kleinste details nagebouwd. Er zijn er 30 gemaakt, en deze zijn bijna allemaal verkocht. De prijs van de machine zou 5000 euro moeten zijn.

Quote:

Verder heeft het fietsje zes versnellingen, schijfremmen, 18 inch wielen, twee mooie zwarte uitlaatjes, en een drooggewicht van 71 Kg.





Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Pingu 8-12-2003 19:27 Print reply
Posts: 1842
een pk is een pk?
Verder, de 125 en 250cc zijn nog 2takten, dit is een replica van een jaren 60 racertje, toen honda tevergeefs probeerde met 4takten de 2takten bij te houden.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
jeroen 8-12-2003 19:33 Print reply

Posts: 15066
kw?

o,73 ?s toch 1 pk?
 
Cyber_Star 8-12-2003 19:37 Print reply
Posts: 135
De weerstand die jij noemt is de luchtweerstand. En die is bij gelijke snelheid en oppervlak gewoon gelijk hoor. Wat jij wss bedoelt is dat 2takt minder bewegende delen heeft dan 4-takt machientjes. En dus minder wrijving heeft op alle onderdelen tijdens het draaien. Dat is in principe waar, maar een 4t is wel ff 2,5x zo zuinig grofweg als een 2t.
Het rendement (hoeveel energie je nuttig uit je benzine haalt) is dus veel hoger. Ik rijd zelf honda nsr, nu ongeveer 1 liter op 25km, dat is denk ik nog best wel zuinig. Heb 2 meisjes in mijn klas (niet te geloven ) die honda ss rijden. En die rijden met gemak 1 op 60, en hebben nog een gruwelijk mooi geluid ook. NSR ziet er wel beter uit natuurlijk ;-b
 
Pingu 8-12-2003 19:37 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Ik dacht dat 2 takt minder last had van weerstanden (zoals bv wind) tenopzichte van de PK.

Ik doelde hierop, vond het nogal vaag overkomen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
gonzales 8-12-2003 19:54 Print reply

Posts: 1319
ik weet nog ergens een oude dream 50 staan in perfect staat zijn zeer nette dingen trouwens
 
burn your rubber not your soul
marcel 8-12-2003 19:58 Print reply

Posts: 1533
hier de racer die ik bedoelde:





dit is geen replica en heeft de volgende specificaties:

- komt uit 1962
- 8.5 PK bij 13.500 toeren
- top van 137 km/u
- kost nu zo'n 22.000 euro lees ik net een
stukkie terug

mischien dat ie meer vermogen heeft omdat dit geen replica is?

er staat nog wel meer in dit boek maar dit is even het meest interessante.

owja hij heeft zoals je ziet ook nog een drogekoppeling....

Dit bericht is ge-edit door marcel op 10-12-2003 11:32
 
F!ump 8-12-2003 21:56 Print reply

Posts: 654
jammer dat ze er schijfremmen opgedaan hebben nu :(
trommel geeft een 'ouder' zicht...
wel vind ik de dubbele uitlaten beter staan op de nieuwe
 
scooterkiller 9-12-2003 8:29 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

Geinig dingetje man, 4 takt in de races? is dat beter? Ik dacht dat 2 takt minder last had van weerstanden (zoals bv wind) tenopzichte van de PK. Wel mooi dingetje! Dubbele acterveren en uitlaten zijn superb!. ook zijn die banden wel strak!


Dat zijn volgens mij Metzler of Michelin bandjes, gewoon te koop in de winkel , vrede grip btw hebben die bandjes.
Worden vaak gebruikt voor peugeot fox (couriers brommertjes).
 
BIERTJUH!!!!!!!!
arrier 9-12-2003 16:43 Print reply
Posts: 2221
2takt zuipt toch gewoon meer doordat het meer arbeidsslagen maakt? en over het algemeen meer toeren draait
 
Pistonpen Paultje 9-12-2003 16:49 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

2takt zuipt toch gewoon meer doordat het meer arbeidsslagen maakt? en over het algemeen meer toeren draait


Whaha, weet je waar 2 en 4takt voor staat??


 
arrier 9-12-2003 18:31 Print reply
Posts: 2221
ja volges mij was dat om na hoeveel slagen er een arbeidslag plaats vond
en een viertakt heb kleppen en een 2takt spoelpoorten

Dit bericht is ge-edit door arrier op 9-12-2003 18:34
 
bartos 9-12-2003 18:42 Print reply

Posts: 1372
voor wie hem wil deze lijkt er beetje op http://www.marktplaa...k=honda&oudei=15

edit foto:




Dit bericht is ge-edit door bartos op 9-12-2003 18:44
 
De Schout 10-12-2003 17:47 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

een pk is een pk?
Verder, de 125 en 250cc zijn nog 2takten, dit is een replica van een jaren 60 racertje, toen honda tevergeefs probeerde met 4takten de 2takten bij te houden.


2-takten bij houden is ze nog een aardig tijdje gelukt hoor, der 125cc 5 cilinder 4-takt was erg snel voor z'n tijd.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Daxer 14-12-2003 16:12 Print reply
Posts: 8
Wat een brute Honda !!

Honda 4stroke is the best
 
Soepkip 20-12-2003 15:29 Print reply

Posts: 1339
GEIL .... GANZ GEIL



 
Frank MB 20-12-2003 19:14 Print reply
Posts: 154
Bij mijn brommerboer staat dit racertje in het echt. Zeker cool dinkie
 
honda mb te KOOP!!!!
Pingu 20-12-2003 19:21 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

[...]


2-takten bij houden is ze nog een aardig tijdje gelukt hoor, der 125cc 5 cilinder 4-takt was erg snel voor z'n tijd.

Dat klopt, tot de regelementswijzigingen, met beperkt aantal cilinders. Dat was toen in het voordeel van de 2takten.
Het nieuwe regelement van de motogp niet echt
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Uncle BLAM 13-11-2006 0:57 Print reply

Posts: 1025
een BF teller is sneller
daanmtx 13-11-2006 1:03 Print reply

Posts: 3759
heee die staat al bijna een jaar in een bromwinkel bij ons! Dat ding is echt fucking geniaal! Ik had gevraagd wat ie kostte, die man vroeg er 6000 euro voor!
echt een stoer ding, collector's item, ik heb er even op rondgerold

Overigens is ie niet goedgekeurd voor NL wegen, je moet 'm keuren bij de RDW en noem maar op.. maar wel een übertof ding

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 13-11-2006 om 1:05 uur.
 
Honda VFR400R

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved