Pingu |
8-12-2003 19:27 |
Posts: 1842 |
een pk is een pk?
Verder, de 125 en 250cc zijn nog 2takten, dit is een replica van een jaren 60 racertje, toen honda tevergeefs probeerde met 4takten de 2takten bij te houden.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
jeroen |
8-12-2003 19:33 |
 Posts: 15066 |
kw?
o,73 ?s toch 1 pk?
|
|
|
|
Cyber_Star |
8-12-2003 19:37 |
Posts: 135 |
De weerstand die jij noemt is de luchtweerstand. En die is bij gelijke snelheid en oppervlak gewoon gelijk hoor. Wat jij wss bedoelt is dat 2takt minder bewegende delen heeft dan 4-takt machientjes. En dus minder wrijving heeft op alle onderdelen tijdens het draaien. Dat is in principe waar, maar een 4t is wel ff 2,5x zo zuinig grofweg als een 2t.
Het rendement (hoeveel energie je nuttig uit je benzine haalt) is dus veel hoger. Ik rijd zelf honda nsr, nu ongeveer 1 liter op 25km, dat is denk ik nog best wel zuinig. Heb 2 meisjes in mijn klas (niet te geloven  ) die honda ss rijden. En die rijden met gemak 1 op 60, en hebben nog een gruwelijk mooi geluid ook. NSR ziet er wel beter uit natuurlijk ;-b
|
|
|
|
Pingu |
8-12-2003 19:37 |
Posts: 1842 |
Quote: Ik dacht dat 2 takt minder last had van weerstanden (zoals bv wind) tenopzichte van de PK.
Ik doelde hierop, vond het nogal vaag overkomen.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
gonzales |
8-12-2003 19:54 |
 Posts: 1319 |
ik weet nog ergens een oude dream 50 staan in perfect staat zijn zeer nette dingen trouwens
|
|
burn your rubber not your soul |
|
marcel |
8-12-2003 19:58 |
 Posts: 1533 |
hier de racer die ik bedoelde:
dit is geen replica en heeft de volgende specificaties:
- komt uit 1962
- 8.5 PK bij 13.500 toeren 
- top van 137 km/u
- kost nu zo'n 22.000 euro lees ik net een
stukkie terug
mischien dat ie meer vermogen heeft omdat dit geen replica is?
er staat nog wel meer in dit boek maar dit is even het meest interessante.
owja hij heeft zoals je ziet ook nog een drogekoppeling....
Dit bericht is ge-edit door marcel op 10-12-2003 11:32
|
|
|
|
F!ump |
8-12-2003 21:56 |
 Posts: 654 |
jammer dat ze er schijfremmen opgedaan hebben nu :(
trommel geeft een 'ouder' zicht...
wel vind ik de dubbele uitlaten beter staan op de nieuwe
|
|
|
|
scooterkiller |
9-12-2003 8:29 |
 Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
Geinig dingetje man, 4 takt in de races? is dat beter? Ik dacht dat 2 takt minder last had van weerstanden (zoals bv wind) tenopzichte van de PK. Wel mooi dingetje! Dubbele acterveren en uitlaten zijn superb!. ook zijn die banden wel strak!
Dat zijn volgens mij Metzler of Michelin bandjes, gewoon te koop in de winkel  , vrede grip btw hebben die bandjes.
Worden vaak gebruikt voor peugeot fox (couriers brommertjes).
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
arrier |
9-12-2003 16:43 |
Posts: 2221 |
2takt zuipt toch gewoon meer doordat het meer arbeidsslagen maakt? en over het algemeen meer toeren draait
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
9-12-2003 16:49 |
 Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
2takt zuipt toch gewoon meer doordat het meer arbeidsslagen maakt? en over het algemeen meer toeren draait
Whaha, weet je waar 2 en 4takt voor staat??
|
|
|
|
arrier |
9-12-2003 18:31 |
Posts: 2221 |
ja volges mij was dat om na hoeveel slagen er een arbeidslag plaats vond 
en een viertakt heb kleppen en een 2takt spoelpoorten
Dit bericht is ge-edit door arrier op 9-12-2003 18:34
|
|
|
|
bartos |
9-12-2003 18:42 |
 Posts: 1372 |
|
|
|
|
De Schout |
10-12-2003 17:47 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
een pk is een pk?
Verder, de 125 en 250cc zijn nog 2takten, dit is een replica van een jaren 60 racertje, toen honda tevergeefs probeerde met 4takten de 2takten bij te houden.
2-takten bij houden is ze nog een aardig tijdje gelukt hoor, der 125cc 5 cilinder 4-takt was erg snel voor z'n tijd.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Daxer |
14-12-2003 16:12 |
Posts: 8 |
Wat een brute Honda !!
Honda 4stroke is the best
|
|
|
|
Soepkip |
20-12-2003 15:29 |
 Posts: 1339 |
|
|
|
|
Frank MB |
20-12-2003 19:14 |
Posts: 154 |
Bij mijn brommerboer staat dit racertje in het echt. Zeker cool dinkie
|
|
honda mb te KOOP!!!! |
|
Pingu |
20-12-2003 19:21 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
2-takten bij houden is ze nog een aardig tijdje gelukt hoor, der 125cc 5 cilinder 4-takt was erg snel voor z'n tijd.
Dat klopt, tot de regelementswijzigingen, met beperkt aantal cilinders. Dat was toen in het voordeel van de 2takten.
Het nieuwe regelement van de motogp niet echt
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Uncle BLAM |
13-11-2006 0:57 |
 Posts: 1025 |
|
|
een BF teller is sneller |
|
daanmtx |
13-11-2006 1:03 |
 Posts: 3759 |
heee die staat al bijna een jaar in een bromwinkel bij ons! Dat ding is echt fucking geniaal! Ik had gevraagd wat ie kostte, die man vroeg er 6000 euro voor!
echt een stoer ding, collector's item, ik heb er even op rondgerold
Overigens is ie niet goedgekeurd voor NL wegen, je moet 'm keuren bij de RDW en noem maar op.. maar wel een übertof ding
Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 13-11-2006 om 1:05 uur.
|
|
Honda VFR400R |
|