Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Honda maakt 50cc 4T race-replica

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: Martijn - 7-12-2003 23:15 uur | Gesubmit door: bouke | Bron: Motorfreaks

Honda heeft een nostalgische machine gerepliceerd. Het gaat hier om een 50cc 4takt machine waar in de jaren zestig mee geracet werd.

Waarom ze van de brommer (of motor, net hoe je het wilt noemen) een replica hebben gemaakt is niet helemaal duidelijk. De een zegt dat het uit pure nostalgie is, de ander zegt dat het gedaan is vanwege overwinningen in de racerij.

Het doet er niet toe waarom ze het deden, het gaat om het resultaat! De Honda Dream 50 R is de naam van de machine. Het is een ??ncilinder 4-takt machine. Het blok genereert zo'n 7pk met 50cc en was, niet onbegrijpelijk, een populaire racer.



Deze replica is tot in de kleinste details nagebouwd. Er zijn er 30 gemaakt, en deze zijn bijna allemaal verkocht. De prijs van de machine zou 5000 euro moeten zijn.

Quote:

Verder heeft het fietsje zes versnellingen, schijfremmen, 18 inch wielen, twee mooie zwarte uitlaatjes, en een drooggewicht van 71 Kg.





Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

KaWaReZ 8-12-2003 12:38 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]

Nooooooooooo!!!!!!!!




nah
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
nsr-gast 8-12-2003 13:16 Print reply
Posts: 334
Even een paar dingetjes over deze brommer:
Ten eerste: Deze is al zo'n 6 jaar geleden uitgebracht.
Origineel is zo'n ding absoluut niet snel en is hij enorm begrensd. Hij liep eerst zo'n 65-70 km/h, na een kleine tuningskit te hebben gekocht (toeren waren hierdoor niet meer begrensd) en een eigengemaakte uitlaat (geluid uit originele pijpen was om te janken zo zacht) loopt het dingetje zo'n 85 km/h.
Heb zelf ook al een paar keer op het ding mogen rijden. Schakelt erg fijn met z'n zesbakje en het remvermogen is enorm!!
Om het ding echt snel te maken zul je er zelf aan moeten sleutelen, er is wel een originele Honda tuning kit aan te schaffen, deze kost alleen net zo veel als de brommer in aanschaf.
 
Pistonpen Paultje 8-12-2003 13:19 Print reply

Posts: 8678
j? gast, scheck vooral ff de R achter de 50 van Honda Dream 50R
 
arrier 8-12-2003 13:37 Print reply
Posts: 2221
1cilinder? waarvoor dan 2mondstukken voor de uitlaat
 
Ja Weh nou 8-12-2003 14:17 Print reply

Posts: 2242
is uitgelegt
 
HTS Autotechniek
marcel 8-12-2003 14:32 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr-gast

Even een paar dingetjes over deze brommer:
Ten eerste: Deze is al zo'n 6 jaar geleden uitgebracht.
Origineel is zo'n ding absoluut niet snel en is hij enorm begrensd. Hij liep eerst zo'n 65-70 km/h, na een kleine tuningskit te hebben gekocht (toeren waren hierdoor niet meer begrensd) en een eigengemaakte uitlaat (geluid uit originele pijpen was om te janken zo zacht) loopt het dingetje zo'n 85 km/h.
Heb zelf ook al een paar keer op het ding mogen rijden. Schakelt erg fijn met z'n zesbakje en het remvermogen is enorm!!
Om het ding echt snel te maken zul je er zelf aan moeten sleutelen, er is wel een originele Honda tuning kit aan te schaffen, deze kost alleen net zo veel als de brommer in aanschaf.


jij hebt dus NIET op dees gereden dit is gewoon een replica van de originele 50 4takt racer van honda. net zo snel en zeldzaam dus.

ik heb zo'n boek met de geschiedenis van de moter erin en daar staat nog een honda racer in, die was nog ietsje sneller dan dees en had ook meer versnellingen. ik zal hem is inscannen. hij heette de CR110 iig. en jah het was ook een 50
 
Pistonpen Paultje 8-12-2003 14:44 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Hey, ze hebben weer een circuitversie uitgebracht?
In 1997 zagen we al de replica van de straatversie.
90 km/h met een 50cc DOHC 4-klepper 5-bak. Die is gewoon op kenteken te krijgen.

Het grappige is dat in Nederland iedereen dankt dat het nostalgie is ... maar in Azi? is de 50cc viertakt van Honda doodgewoon allerdaags.
Wist je dat Honda ongeveer 3,5 miljoen C50's per jaar verkoopt? En dat is alleen nog maar de C50.
Nog wat leuke getalletjes geven aan dat ongeveer in Azi? 70% van alle nieuwe viertakt tweewielers van 125cc of minder die jaarlijks verkocht worden van Honda zijn. En geloof me, dat zijn er v??l.
Alleen in Nederland snappen ze het niet en blijven ze met die verouderde tweetakttroep zitten. En Honda wil ook niks met Nederland te maken hebben als het om viertakt 50cc gaat. Vandaar dat de 50~125cc viertaktmarkt nu overspoeld wordt door Jingcheng, Lifan, Zongcheng, Dayang, Daddyw en meer van die fabrikanten die replica's van Honda's produceren.
En nu komt Sachs met de Madass, met een replica van een Honda SS50 blok er onder. Honda is dom bezig en had in '98 toen al die Chinese replica rommel hier heen begon te komen zelf naar Europa moeten komen met de 50cc viertakt. Honda loopt een gigantische omzet mis doordat iedereen nu replica's van Honda's koopt in plaats van echte. En wij zitten met de inferieure kwaliteit van die Chinese troep terwijl we allemaal veel liever het echte spul hadden gehad. Want de kwaliteit van Honda is nog steeds onovertroffen.

Maar goed, terug naar die Dream50R.
Niet een replica van de RC112 maar van de RC110.
Even naar de website van meneer van Zonneveld:
http://www.4-strokebikecentre.com
Straatversie:
http://www.4-strokebikecentre.com/pictures/ cr110cubracingprod.jpg
Meneer van Zonneveld schreef: dit is echt heel zeldzaam (maar toch zijn er wel in Nederland) de echte cr 110 (dus niet die nieuwe '97 versie van EUR.4500,--, maar de oude '62 van ~EUR.22.700,--.....) deze straatversie met 5-bak 4-klepper, 1 cilinder liep 100 km/h in tegenstelling tot zijn race-maatje 8-bak, 130 km/h.

Circuitversie:
http://www.4-strokeb...s/cr110cubracing.jpg
Meneer van Zonneveld schreef: dit is dus de cr 110 racer (zie vorige) ook zeldzaam (lees: 'iets minder heel erg zeldzaam dan de straatversie')

En voor de Dream50 replica uit '97 snor ik wel even een foto op van de dream50 van meneer Leertouwer. Hebbes:
http://home.planet.nl/~bokel009/Dream50_1.jpg




Ff een quote van Ivo uit de bron...voorkomt misverstanden ed.
 
martinus83 8-12-2003 14:50 Print reply

Posts: 3718
hahaha uitgelult..

egt uber ding man..ask et geld had!
 
MotoCrossIpkiss[stan] 8-12-2003 15:10 Print reply

Posts: 7744
hoi
Frank MB 8-12-2003 15:24 Print reply
Posts: 154
hee zo'n racertje staat bij mijn plaatselijke brommerboer

 
honda mb te KOOP!!!!
MotoCrossIpkiss[stan] 8-12-2003 15:33 Print reply

Posts: 7744
sireus?
me paps is levrancier van sachs hij ken ze pas bestelle eind maart 2004....
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

hee zo'n racertje staat bij mijn plaatselijke brommerboer


 
hoi
Frank MB 8-12-2003 15:34 Print reply
Posts: 154
Ik denk dat ik nog maar een keer moet gaan kijken daaro maar hij lijkt er verdacht veel op.
 
honda mb te KOOP!!!!
SuzukiMARC 8-12-2003 15:55 Print reply

Posts: 3023
VET!! deze wil ik!
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Pistonpen Paultje 8-12-2003 15:58 Print reply

Posts: 8678
Jaja, heb hem gezien op motorai. Zeer gaaf dinkie!!

Zwarte vind ik btw stoerder...

Heb er ook een poster van aan me muur...alleen dat kreng wilt niet blijven hangen... (mgoed, ik dwaal af geloof ik)
 
SuzukiMARC 8-12-2003 16:00 Print reply

Posts: 3023
misschien zoon ding waar je posters mee kan ophangen.. hmz ff denkge.. mayonaise? malaise? hmzz ik weet het niet eigenlijk





 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
boy.schouten 8-12-2003 16:39 Print reply

Posts: 884
Nou ik weet het nu wel ik ga voor zo'n brommer sparen deze is vet bruut , waar ken je sucks kopen

 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
Joscross 8-12-2003 16:40 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boy.schouten

Nou ik weet het nu wel ik ga voor zo'n brommer sparen deze is vet bruut , waar ken je sucks kopen



Quote:
Er zijn er 30 gemaakt, en deze zijn bijna allemaal verkocht.


:(
ff marktplaats in de gaten houden

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 8-12-2003 16:40
 
arrier 8-12-2003 17:25 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

is uitgelegt

waardan?
ohja en waarvoor hebben auto's enz. tegenwoordig 4kleppen per cilinder? wat is daar beter aan je heb er toch maar 2nodig
 
Pol de MT5 Crosser 8-12-2003 17:36 Print reply

Posts: 2892
Whaa verdomme ik had wel zon ding wille hebben zeg!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
marcel 8-12-2003 17:41 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

waardan?
ohja en waarvoor hebben auto's enz. tegenwoordig 4kleppen per cilinder? wat is daar beter aan je heb er toch maar 2nodig


ken er toch meer in en uit.....
 
arrier 8-12-2003 17:44 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

[...]


ken er toch meer in en uit.....

kan je toch ook gewoon grotere kleppen enz. hebben?
 
marcel 8-12-2003 17:46 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

kan je toch ook gewoon grotere kleppen enz. hebben?


ken toch op een gegeven moment niet groter, je zit met een boring van 39 oid. en met vier kleppen heb je gewoon meer poort opening om het zo maar even te zeggen.
 
KaWaReZ 8-12-2003 17:47 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

[...]


ken toch op een gegeven moment niet groter, je zit met een boring van 39 oid. en met vier kleppen heb je gewoon meer poort opening om het zo maar even te zeggen.


net als bij een cilinder een vlinderpoort verrekte handig is
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MWvdK 8-12-2003 17:54 Print reply

Posts: 2247
zow... das een mooi dinkie...
 
Mike de klerk 8-12-2003 18:31 Print reply
Posts: 211
Geinig dingetje man, 4 takt in de races? is dat beter? Ik dacht dat 2 takt minder last had van weerstanden (zoals bv wind) tenopzichte van de PK. Wel mooi dingetje! Dubbele acterveren en uitlaten zijn superb!. ook zijn die banden wel strak!
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved