Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Nieuws - Aanpassing motorrijbewijs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 741 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Geplaatst door: Joscross - 15-3-2005 23:59 uur | Gesubmit door: NehcslowZ | Bron: RAI Voorrang

Het Europees Parlement wil een aanpassing van het A-rijbewijs doorvoeren. Hiervoor is een ontwerpvoorstel neergelegd, en een eerste stemming hierover heeft al plaatsgevonden.

Kort samengevat:

  • 18-jarigen moeten zich beperken tot een motor van 125cc.
  • 20-jarigen mogen zwaardere motoren berijden, mits in bezit van het vervolgrijbewijs A2. De maximum cilinderinhoud en vermogengrens hiervan zijn nog onbekend.
  • De zwaarste categorie motors is toelaatbaar vanaf 24, mits in bezit van het volledige A rijbewijs. Hierover zal nog een definitieve stemming komen.

  • Pagina 2 van 3
    Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

    Repsolnsr [v Leeuwen] 16-3-2005 19:52 Print reply

    Posts: 658
    Ik zou maar niet zo benauwd worden van dit bericht. Het komt van het europese parlement dus niet van de Nederlandse staat. Voordat dit in Nederland is rijden wel op waterstof bwvs
     
    Dikke penne
    l_v 17-3-2005 8:37 Print reply

    Posts: 123
    Stel dat het doorgaat en je mag op je 18e op maximaal 125cc rijden. Mag je deze dan ook tunen?

    Volgens mij is dan een 'rustige' geknepen 4takt veiliger dan een 'agressieve' 2takt.

    Dit bericht is ge-edit door Lennart Visscher op 17-3-2005 8:38
     
    Pistonpen Paultje 17-3-2005 8:56 Print reply

    Posts: 8678
    Wtf, waar slaat dit nou weer op? Kan me niet voorstellen dat je er een of ander dodental ermee omlaag brengt ofzo, want een 125 gaat ook al vet hard.

    God zeg, volgens mij willen ze gewoon de 2 wielers zoveel mogelijk lastig vallen met allerlei irritante dingen....
     
    SavagePielk 17-3-2005 9:00 Print reply

    Posts: 4562
    het is allemaal wanhoopsdaad de landsbestuurders weten niet wat ze aan moeten met de (soms zelf-veroorzaakte-chaos, zie brommers met 30 op de rijbaan) en doen wanhoopsdaden. Pak iedereen gewoon keihard aan bij overtredingen, dat helpt wel. Niet zoals nu, dat je voor een agent zijn neus door rood kan fietsen/rijden zonder beboet te worden.
     
    MT5-honda_pwnz 17-3-2005 14:30 Print reply

    Posts: 1595
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: robert

    ag, verschil licht en zwaar rijbewijs bestond altijd al, maar denk je nou dat je met de wouten op een rollerbank moet (die maar 2 kw aankan)

    Enige wat een probleem kan zijn is als je op een cbr800 rijd en je een wout probeert wijs te maken dat et een 125cc is.

    MAkkelijker is een 125cc aprilia bijvoorbeeld voorzien van een 160cc polini, jolly moto, binnenrotor (als die dat niet heeft) en een dikke carbu.

    Dan ga je ook best hard...

    idd zo kerol op me werk heb een 125cc rs die 220 gaat
     
    Kampersjaak 17-3-2005 14:32 Print reply

    Posts: 12285
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Repsolnsr [v Leeuwen]

    Ik zou maar niet zo benauwd worden van dit bericht. Het komt van het europese parlement dus niet van de Nederlandse staat. Voordat dit in Nederland is rijden wel op waterstof bwvs



    meneer heeft ook al z'n motor rijbewijs

    Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 17-3-2005 14:33
     
    oderint dum metuant
    master of disaster_rs50 17-3-2005 14:43 Print reply
    Posts: 1839
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz

    [...]

    idd zo kerol op me werk heb een 125cc rs die 220 gaat

    mag je mij vertellen wat hij er allemaal mee gedaan heeft


    Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 17-3-2005 14:46
     
    lalalalalala i can't hear you
    Fievet 17-3-2005 14:49 Print reply

    Posts: 1556
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

    [...]

    mag je mij vertellen wat hij er allemaal mee gedaan heeft



    Malossi teller

    Dit bericht is ge-edit door Fievet op 17-3-2005 14:49
     
    vinnie 17-3-2005 14:53 Print reply

    Posts: 3505
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: puch_master

    in amerika mag je vanaf je 16de meen ik motor rijden en dan meteen alle categorieen en ook zonder helm enzo maar dat vind ik allemaal beetje link...

    Dat is niet overal, in veel staten moet je gewoon een helm op, in Arizona bijv. niet, maar daar moet je een goede zonnebril hebben (ipv zonwerend vizier dus), heb je die neit krijg je een dik hoge boete
     
    nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
    PeteRS 17-3-2005 18:41 Print reply

    Posts: 11
    Wat een onzin... Het ligt niet aan hoe zwaar de motor is... Het ligt aan wie er op de motor zit! Een mongool hoeft niet op een 1000cc te rijden om gevaarlijk te zijn Als je met 120km/h op een vrachtwagen knalt ben je niet minder dood dan wanneer je met 300km/h op die vrachtwagen knalt
     
    rxsjappie 18-3-2005 11:40 Print reply
    Posts: 20
    Juist en as je met un 125je op de snelweg gaat jakkeren ben je gevaarlijker bezig dan met een fatsoenlijke motor omdat je dan beter meekunt met het verkeer
     
    GU/\/SY 18-3-2005 12:04 Print reply

    Posts: 341
    Ze moeten die wetgeving voor brommers/motoren overnemen die ze in Duitsland hebben. wel compleet anders dan wat het geval is in Nederland, maar wel heel relaxed.

    K weet alleen helemaal niets over cijfers van ongelukken.
     
    MT5-honda_pwnz 18-3-2005 12:08 Print reply

    Posts: 1595
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

    [...]

    mag je mij vertellen wat hij er allemaal mee gedaan heeft


    Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 17-3-2005 14:46

    motorisch weet ik niet er hangt wel een yasuni onder met dubbele demper.
    Ding mag eigenlijk niet op de weg omdat het een racer is voor op assen maar hij rijdt er gewoon mee op de weg duzs .
     
    Saknet 18-3-2005 12:58 Print reply

    Posts: 10355
    jeses man die jeugd van tegenwoordig laat zich ook zomaar de baas spelen, als ik snachts een rodnje op mn brommer wil skeuren dan doe ik dat ook

    of als ik een rijbewijs had, een auto dus :p

    Dit bericht is ge-edit door Saknet op 18-3-2005 12:59
     
    het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
    Saknet 18-3-2005 13:01 Print reply

    Posts: 10355
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: rxsjappie

    Juist en as je met un 125je op de snelweg gaat jakkeren ben je gevaarlijker bezig dan met een fatsoenlijke motor omdat je dan beter meekunt met het verkeer

    ik weet niet welke snelweg jij het over hebt, maar harder dan 120km/u mag je toch niet duz..
     
    het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
    GU/\/SY 18-3-2005 14:51 Print reply

    Posts: 341
    maar ik denk dat met een standaard 125cc 4-taktje 120 rijden op de snelheid nog een hele belevenis is... vooral het ritsen vanaf een 80km weg :S optrekken naar de 120 lijkt me dan bijzonder moeilijk, maarja
     
    steavey 19-3-2005 18:08 Print reply

    Posts: 376
    denk dat er niet echt veilligger op wordt,als je 4 takt wil rijden met max 125 cc moet je dat ding wel zo opfokken dat de motor nie echt veilig meer is. denk dat je meer ongelukken gaat krijgen doordat motoren ploffen etc.
     
    honda_2takt_power 19-3-2005 18:15 Print reply

    Posts: 6744
    het is eerder de vraagt haalt een 125cc viertakt de 120 wel
     
    regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
    mikkel 19-3-2005 18:18 Print reply

    Posts: 1587
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

    het is eerder de vraagt haalt een 125cc viertakt de 120 wel


    waarschijnlijk komt er dan ook wel zon stomme regel dat je niet harder mag dan 100 dus niet op de auto snelwegen
     
    glaasje op laat je berijden
    RUTGER_86 20-3-2005 1:01 Print reply

    Posts: 1184
    pff allemaal gemouw de helft komt er toch niet door....

    (ik heb mun motor rijbewijs toch al dus wat maak ik mezelf druk
     
    wildhaguh 20-3-2005 13:16 Print reply

    Posts: 1650
    wa n onzin
    zeik meejse

    nouw ik rij 50cc en das ok levensgevaarlijk in de stad als ik er rijd

    dusja je hebt niks aan cilinderinhoud

    ken je mooi zon honda 125 fabrieksracer nemen
    40 pk orgineel

     
    www.brommer-onderdelen.tk
    Apriliars105 22-3-2005 20:12 Print reply

    Posts: 6111
    Dit is dus de reden dat ik elke keer weer twijfel of ik mijn motorrijbewijs eerst maar eens ga halen. Want ze gaan toch proberen het te verneuken en als ik het nu al haal kunnen ze het (lijkt me) niet zomaar aanpassen

    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

    het is eerder de vraagt haalt een 125cc viertakt de 120 wel


    zo'n honda CBR125 haalt dat makkelijk en dat is 125cc viertakt

    Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 22-3-2005 20:14
     
    As finishing touch, God created the Dutch
    Ed Honda CB50J 22-3-2005 20:15 Print reply

    Posts: 4190
    CBR125 powah
     
    Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
    Wanker 22-3-2005 20:16 Print reply

    Posts: 947
    homo landje
     
    No rap, No reggae, No hardstyle
    honda_2takt_power 22-3-2005 20:19 Print reply

    Posts: 6744
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

    Dit is dus de reden dat ik elke keer weer twijfel of ik mijn motorrijbewijs eerst maar eens ga halen. Want ze gaan toch proberen het te verneuken en als ik het nu al haal kunnen ze het (lijkt me) niet zomaar aanpassen

    [...]


    zo'n honda CBR125 haalt dat makkelijk en dat is 125cc viertakt

    Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 22-3-2005 20:14
    ik hoor hele andere verhalen cbr125 zou net aan de 110 halen is maar 11kw tenslotte

    Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 22-3-2005 20:25
     
    regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.

    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
    Pagina 2 van 3
    Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

     
    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved