Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Knowledge Base - Technische Gegevens Honda MTX-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technische Gegevens Honda MTX-sh
Categorie Honda / MTX-sh / Technische Gegevens
Datum van plaatsing 29-9-2003 16:04
Geplaatst door JIMMY

Afmetingen:

Totale lengte: 2085mm
Totale breedte: 750mm
Totale hoogte: 1160mm
Wielbasis: 1340mm

Droog Gewicht: 81,5kg (rijklaar: 91,0kg)



Inhouden:

Benzinetank + reserve: 8,0 Liter
Reserve benzine: 1,1 Liter
Transmissie olie
-Na aftappen: 0,9 Liter
-Na demontage: 1,0 Liter
2 Takt Olie Tank: 1,2 Liter
Voorvork(per poot) 124,5 cc


Motor:

Type: 2 takt ??ncilinder, luchtgekoeld (rijwind)
Cilinderinhoud: 49cm3
Boring * slag: 39.0 x 41,4 mm
Compressie verhouding: 6,9 : 1
Compressie-einddruk: 13,0 kg/cm?
Elektroden afstand Bougie: 0,6-0,7 mm
Inlaatsysteem: 4 kleps membraan
Carburatie: 13mm Keihin carburateur m.b.v. gasschuif
Versnellingsbak: 4 bak

Frame en Wielen:

Type: gelast buizenstaal (dubbel wiegframe)
Voorvering: telescopische voorvork (hydrolisch)
Forkoil inhoud: 124,5cc per poot
Achtervering: Pro-link, cantelever achterbrug met monoshock.
banden maat voor: 2.50 - 21 - 4PR
banden maat Achter: 3.00 - 18 - 6PR
Remmen: Voor en achter trommelrem

Elektrisch systeem:

Dynamo: Wisselstroomgenerator. 90 Watt bij 5000 Toeren.
Accu: 12 Volt 2,5 Ah
Zekering: 10 A
Ontsteking: C.D.I. met bobine
Ontstekingstijdstip:
Begin-tijdstip 19? +/- 3? voor BDP bij 3000 rpm/min
Vertraging bij 5000 - 7000 rpm/min
Volledige vertraging: 8? +/- 3,5? voor BDP bij 9000 rpm/min
Weerstand v.d. Hoogspanningsspoel:
Primaire spoel: 0.2 - 0.3 W
Secundaire spoel: 3.4 - 4.2 KW
Koplamp groot/dim: 12V - 35W/35W
Achterlicht/remlicht: 12V - 5W/21W
Knipperlicht: 12V - 10W elk.
Snelheidsmeterverlichting: 12V - 3W
Indicatorlicht neutraalstand: 12V - 3W
Indicatorlicht knipperlichten: 12V - 3W
Parkeerlicht: 12V - 4W
Indicatorlicht Grootlicht: 12V - 1,7W


Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Kampersjaak 6-10-2003 12:48 Print reply

Posts: 12285
hallo,
ik weet niet wat je met buizenframe bedoeld
maar als je voor de tank kijkt zie je toch duidelijk een 4 kant frame

en een 2 kleps membraam moet volgens mij een 4kleps zijn maar dat weet ik niet zeker.
greetz Frank
 
oderint dum metuant
jurgheinz 6-10-2003 13:40 Print reply
Posts: 992
ja weet zeker dat er een 4 klepper in zit bij mij iig wel toen ik de originele cilinder enz er afhaalde.
 
Luc 6-10-2003 13:44 Print reply

Posts: 3590
in sh zit ori een 4 klepper

 
JIMMY 6-10-2003 13:52 Print reply

Posts: 2765
Het is al veranderd zie ik

Quote:
hallo,
ik weet niet wat je met buizenframe bedoeld
maar als je voor de tank kijkt zie je toch duidelijk een 4 kant frame


zijn wel "buizen".. buizen hoeven niet perse rond te zijn hoor


Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 6-10-2003 13:54
 
martinus83 6-10-2003 15:05 Print reply

Posts: 3718
rond is buis, vierkant is koker

maar in de motor wereld edwordt het gewoon buizen frame genoemd idd..

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 6-10-2003 15:05
 
Kampersjaak 6-10-2003 17:58 Print reply

Posts: 12285
ow ok?
iedereen noemt het weer anders
maar weer 1 probleem uit de wereld
maar goed ga zo verder KB team

 
oderint dum metuant
whocarez 7-10-2003 15:59 Print reply
Posts: 270
hoeveel versnellingen zitten er eigenlijk in
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
wipe-out 7-10-2003 16:02 Print reply

Posts: 7672
standaard in NL 4, in het buitenland 5 0f 6
 
JIMMY 7-10-2003 16:03 Print reply

Posts: 2765
4 toch?

zal het erbij zetten


Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 7-10-2003 16:03
 
tycho MTX-SH 1-11-2003 16:21 Print reply
Posts: 8
He gast heb jij toevallig ook een blue-print(bouwtekening) van de versnellingsbak want hij is niet hetzelfde als de MT.
als jij het hebt laat het me efe weten.
alvast bedankt.
mazzl.
tycho
 
FBImme 9-1-2004 10:48 Print reply
Posts: 375
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

standaard in NL 4, in het buitenland 5 0f 6


ehm in welke mtx-sh zit dan een 5-bak? (standaard dan he?) want daar heb ik eik nog nie echt van gehoord
 
Blukaap 9-1-2004 12:06 Print reply

Posts: 10006
Zijn d'r niet, in het buitenland is het nl een MTX50R .
 
Bastila is lief
MTX 80 RII H 12-3-2004 18:49 Print reply
Posts: 336
Quote:
Weerstand v.d. Hoogspanningsspoel:
Primaire spoel: 0.2 - 0.3 W
Secundaire spoel: 3.4 - 4.2 KW


weerstanden staan in de eenheid Watt gegeven, dit moet Ohm zijn. Bij artikel over NSR is dit ook fout
 
It's a multiple-station rotation installation
Ed Honda CB50J 12-3-2004 19:00 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

rond is buis, vierkant is koker

maar in de motor wereld edwordt het gewoon buizen frame genoemd idd..

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 6-10-2003 15:05


Hoe zit dat dan met een peniskoker :-p
bullshit.
Maar het is wel een buizenframe
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
redavac 24-8-2004 16:48 Print reply

Posts: 1716
Quote:
Carburatie: 13mm Keihin carburateur m.b.v. gasschuif


waarom staat er dan bij 50cc.nl dan 18mm org honda is...? of begrijp ik het verkeerd..?
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
Tsxdude AKU MicheL 24-8-2004 16:50 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redavac

[...]


waarom staat er dan bij 50cc.nl dan 18mm org honda is...? of begrijp ik het verkeerd..?


das 80cc
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
GSMJUNK 24-8-2004 16:50 Print reply

Posts: 1803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redavac

[...]


waarom staat er dan bij 50cc.nl dan 18mm org honda is...? of begrijp ik het verkeerd..?


Denk dat ze bij 50cc het 80blokje bedoelen
 
NEE ik kan niet rijden
redavac 24-8-2004 16:54 Print reply

Posts: 1716
oh oke.. ik dacht al
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
Thijmen 15 8-9-2004 10:26 Print reply
Posts: 15
Een mtx-sh zit volgens mij een 5bak in

Maar vaak zit er een MT in een MTX en dat zijn 4bakken
 
redavac 9-10-2004 17:08 Print reply

Posts: 1716
is het nou echt een 4 kleps membraan?
voor ori 50cc dan...


edit: kheb de vorige berichten niet gelezen..

Dit bericht is ge-edit door redavac op 9-10-2004 17:11
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
Rock-Dog 24-2-2005 22:04 Print reply

Posts: 575
[mierenneukmodes]
"Cilinderinhoud: 49cm3"

49,25 om precies te zijn

[/mierenneukmodes]
 
christianos 24-2-2005 22:05 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijmen 15

Een mtx-sh zit volgens mij een 5bak in

Maar vaak zit er een MT in een MTX en dat zijn 4bakken


op een sh zit een 4-bak
 
mallemeeuw 24-2-2005 22:19 Print reply

Posts: 4088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


op een sh zit een 4-bak


jepz idd origineel wel jah
 
!!!! Lambal United !!!!
MTX-speed 24-2-2005 22:41 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mallemeeuw

[...]


jepz idd origineel wel jah


50cc NSR/MTX-SH/MTX50R/MBX/MT5/MB5 4-bak
80cc MT8/MB8 5-bak
80cc NSR/MBX/MTX80R/MTX-R2 6-bak
+125cc MTX125R/MTX200R/MBX125F/NS125F 6-bak

Ik kan nog effe doorgaan maar, ik ben moe en ik wil slape, anders moet ik huilen.......
Als ik me vergis zijn alle versnellingsbakken van de Honda's van 80cc of minder allemaal uitwisselbaar. Let op dat er wel verschil is tussen de schakelwals van NSR/MBX en die van MTX/MT/MB.
 
brutus 15-3-2005 19:50 Print reply

Posts: 7934
weet iemand de lagers die in een mtx sh moeten? krukas dan. ik dacht 6204 allebij de kanten?
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved