Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Aprilia Pegaso 650

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Aprilia Pegaso 650
Geplaatst door Aprilia RX 50 2003 op 1-12-2021 13:13
Hits Deze gallery is 1338 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Aprilia Pegaso (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1995
Opgegeven max. vermogen 42 pk / 31 kW
Opgegeven max. snelheid 170 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Bij aankoop. [Toon slechts deze afbeelding]
Eerste succesvolle proefrit [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

jan w. 50 1-12-2021 21:10 Print reply

Posts: 928
Ik weet niet. Volgens mij heb je een leuk motortje naar de keet getrokken.

Net wat voor mij.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 2-12-2021 9:14 Print reply

Posts: 6711
Kon je wel eens geluk hebben, goede kans dat ik deze met een maad of 2 te koop heb.

Is een beetje een hobby van me. Motoren met wazige problemen waar men niet uit komt of schade die ze zelf niet durven aan te pakken te kopen en weer de straat op te krijgen. Even mee te rijden en weer te verpatsen.

Deze heb ik gekocht met een wazig elektra probleem.
Na 5 a 10 minuten rijden valt de ontsteking weg, na 20 minuten proef draaien op de heftafel niet... Gebeurt alleen als het blok opwarmt.

Al vanalles geprobeerd van een massa ringleiding gemaakt en + kabels gefatsoeneerd tot elektronica zoals de thermostaat afkoppelen. Alle componenten waar waarden voor zijn heb ik al doorgemeten. De ontstekings stopinrichting onklaar gemaakt etc etc.

Nu denk ik hem te pakken te hebben, maar wacht dus op onderdelen.
De ontstekingsspoelen zien er niet denderend meer uit. Nu bestaan ze uit 2 delen. 3 kabels naar de spanningsregelaar en 3 naar de CDI. Die spoelen waar de draden van de CDI op zitten lijken een beetje verbrand.
Dit is het enige elektra deel dat ik niet uit heb kunnen sluiten dat wel warm wordt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-12-2021 17:10 Print reply

Posts: 8448
Een CDI waar soldeerpuntjes loskomen...dat vind je nooit in de werkplaats...je ziet het niet als ze ingegoten zijn...je kan het moeilijk meten...en even swappen is een dure test.
Of vochtproblemen kunnen je vonk aantasten...jij test het en je doet je best om de vonk te zien...waarmee je dus eigenlijk zelf het probleem onterecht uitsluit....
Of er moet een Iridiumbougie in...op een andere wil ie niet...en jij weet het niet...je blijft aan de slag...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 2-12-2021 21:26 Print reply

Posts: 928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik geloof er wel in. Als de motor temperatuur op loopt. Of door lang te rijden. Elektrische componenten, bobine. Condensator. Wikkelingen van spoelen. Kunnen dan andere waarde gaan afgeven.
Omdat ze niet fit zijn.

Ja Fijn. Dan ga dat maar uit zoeken .



Hmm. Je kunt ook stroom terug leveren. Zover ik het bekijken kan.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 4-12-2021 17:18 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een CDI waar soldeerpuntjes loskomen...dat vind je nooit in de werkplaats...je ziet het niet als ze ingegoten zijn...je kan het moeilijk meten...en even swappen is een dure test.
Of vochtproblemen kunnen je vonk aantasten...jij test het en je doet je best om de vonk te zien...waarmee je dus eigenlijk zelf het probleem onterecht uitsluit....
Of er moet een Iridiumbougie in...op een andere wil ie niet...en jij weet het niet...je blijft aan de slag...


De motor doet het perfect in de werkplaats. Ook als je hem een dikke 20 minuten laat draaien en de KVS zelfs zo warm wordt dat de fan aanspringt.

Het is pas als het blok vermogen moet leveren dat hij na een paar km uitvalt.

De CDI wordt in de garage vooral niet warmer dan wanneer hij vermogen levert.
De Bobine zit direct boven de cilinder en zou in de garage nog heter moeten worden omdat ook nog eens de fan met warme lucht er over heen blaast.
De spanningsregelaar levert ook de perfecte spanning (is een bekend euvel bij deze dingen dat die spanningsregelaar veel te hoge spanningen gaat leveren.

Blijft eigenlijk de spoelen over. Deze zitten in het blok in het olie deel en dit deel van het blok blijft handkoel als je hem binnen laat draaien. Als je vermogen levert wordt dit wel flink warm.

Icm dat de spoelen voor de CDI helemaal zwart aangekoekt zijn moet dit hem wel zijn.

Echter zijn deze spoelen niet meer leverbaar voor de 1995 en ouder en is de 2e hands markt erg beperkt. Van 1996 en jonger past alles op het blok en de motor, maar de elektronica van van 1995 en 1996 niet op elkaar.
Komt dus een complete kabelboom met CDI, Bobine (die past wel, maarja zit er bij) enz enz van een 1997 model, er komt een setje spoelen van een 1998 model (zelfde als 1997).

Als de stekkers voor de rest een beetje passen op de verlichting moet dat er met een uurtje wel in zitten.



Edit: Bijkomend voordeel is dat van de 1996 en jonger modellen wel draadboomschema's beschikbaar zijn. En tegen die tijd bemoeide BMW zich er ook aardig mee en werd alles uitwisselbaar met de BMW F650. Veel betere onderdelenvoorziening dus ook.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-12-2021 om 17:19 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 9-12-2021 18:24 Print reply

Posts: 6711
1997 kabelboom past toch niet zo mooi als gedacht. De kabelboom richting de ECU is aardig korter terwijl ik die juist verder weg moet plaatsen omdat hij te breed is voor z'n eigen plekje.

Ook heeft de verkoper een aantal dingen niet mee geleverd zoals de kabelboom voor de achterverlichting, neutraal schakelaar enz
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 9-12-2021 19:04 Print reply

Posts: 928
Een kroonsteenje er tussen. Een de draadjes verlengen naar de ecu.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 9-12-2021 19:11 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Een kroonsteenje er tussen. Een de draadjes verlengen naar de ecu.




Ik ben nooit zo gek op kroonsteentjes in bedrading tussen signaal gevers en regelaars.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 9-12-2021 19:32 Print reply

Posts: 928
Ik ook niet.
Ik kan zo gauw geen bwj 96 vinden.

Solderen. Is een betere optie.
Een krimpkous er om heen .
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 13-12-2021 9:21 Print reply

Posts: 6711
Ik heb de bekabeling even gelaten voor wat het is, in een later stadium maar even ordenen. Een verloop gemaakt voor de achterverlichting zodat mijn proefrit ook s'avonds door kon. Alleen de knipperlichten achterop nog niet, maar he...


Inmiddels gister een dikke 100 km probleemloos gereden

Voordat we zover waren dat het goed reed moesten wel een aantal dingen omgebouwd/doorgelust worden.
- In 1997 vond men het nodig om een zijstandaard schakelaar te hebben voor de veiligheid, in 1995 nog niet, doorgelust omdat je anders alleen in de vrij kan draaien.
- De 1997 heeft een oliedruksensor, de 1995 niet. Nu is dat niet zo'n probleem, maar de oliedruksensor deelt de stekker met de neutraal schakelaar. Gelukkig kwam die stekker overeen met de achter remlicht sckakelaar van de oude kabelboom. De oliedruksensor kabel dus maar afgeblind.
- De koppelingschakelaar welke er in 1997 ook al op zat gaf geen problemen, dat was ook een kandidaat geweest had de zijstandaard schakelaar niet gewerkt.

Plaatje bij het praatje:

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved