Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda Z50j

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda Z50j
Geplaatst door Viertakt op 23-3-2015 14:24
Hits Deze gallery is 1591 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda Monkey (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / 1979
Opgegeven max. vermogen 3 pk / 2 kW
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
De aap [Toon slechts deze afbeelding]
Honda Z50j [Toon slechts deze afbeelding]
Honda Z50j [Toon slechts deze afbeelding]
Makkelijk mee te nemen [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

maerijn 23-3-2015 14:40 Print reply

Posts: 2453
Tof! Moet er veel aan gebeuren? Op het eerste gezicht lijkt die al mooi
 
Viertakt 23-3-2015 14:52 Print reply

Posts: 3586
Tja, spatborden en achterlicht zijn niet origineel, kettingkast niet origineel, voorvork is niet geheel recht, spuitwerk is niet heel goed, veel zakkers (maar die zitten volgensmij in de blanke lak, valt wel te schuren). Motorblok zit een bonk in bij stationairloop, verwacht zelf dat de spiebanen van de koppeling een beetje teveel speling hebben. Zit een waardeloos afgewerkte carburateur op (18mm Kinhin, ja Kinhin ja.)

Liep ook veel te hard, 85km/u, dus verwacht dat het een 70cc is met OT70 kop, heb hem nu kunstmatig geknepen voor keuring bij de rdw (donderdag a.s.) dmv een buisje boven de gasschuif, ontsteking zo laat dat de contactpunten net open gaan en een 12(ipv 17) tands tandwiel en een het luchtfilter heb ik dichtgepropt. Hij loopt nu 48, ongeacht weersinvloeden.

Maar goed, 't is en blijft een echte 78er Monkey met een ori(denk bijhorend) OT semiautomaat blok, en dus geen pingpongwang bami replica, dus het is investering zeker waard.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 23-3-2015 om 14:54 uur.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 23-3-2015 14:58 Print reply

Posts: 3586
En het is natuurlijk een echte VIERTAKT! Doe ik mijn naam weer eer aan ipv die stinkende, (harder dan de baas)zuipende, lawaaimakende 2takt meuk.

2takten zijn om mee in de drek te raggen, niet om beschaafd mee op straat te rijden met mooi weer.



Ter illustratie, de monkey had ik in dit geval uit moeten graven.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 23-3-2015 om 15:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 23-3-2015 15:43 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
En het is natuurlijk een echte VIERTAKT! Doe ik mijn naam weer eer aan ipv die stinkende, (harder dan de baas)zuipende, lawaaimakende 2takt meuk.

2takten zijn om mee in de drek te raggen, niet om beschaafd mee op straat te rijden met mooi weer.


afbeelding
Ter illustratie, de monkey had ik in dit geval uit moeten graven.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 23-3-2015 om 15:01 uur.


Zandgesmeerde ketting is toch wel handig. Vraagt dat nog veel extra onderhoud? En welk zand gebruik jij meestal?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 23-3-2015 15:49 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Zandgesmeerde ketting is toch wel handig. Vraagt dat nog veel extra onderhoud? En welk zand gebruik jij meestal?


Gezonken drijfzand.
 
Viertakt uber alles.
Brommers en meer 24-3-2015 18:01 Print reply

Posts: 1966
mooi dinky

en idd wel een goeie investering die dingen worden schaars en duur

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 24-3-2015 om 18:01 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Viertakt 24-3-2015 19:44 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
mooi dinky

en idd wel een goeie investering die dingen worden schaars en duur

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 24-3-2015 om 18:01 uur.



Idd, als je kijkt wat je voor een compleet origineel gerestaureerde betaald. Maar goed, donderdag wordt het beestje gekeurd, en dan zien we wel weer verder wat het wordt.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 24-3-2015 om 19:48 uur.
 
Viertakt uber alles.
Dixon 25-3-2015 6:21 Print reply

Posts: 122
Strak ding, zeker een mooie investering, ze worden zeldzaam (lees : duur)
Zou hem volledig terug origineel zetten...
 
Viertakt 25-3-2015 23:12 Print reply

Posts: 3586
Nog een origineel stanley achterrekje en knippers weten te scoren.

Helemaal origineel weet ik nog niet, heb liever een 4bakje met handkoppeling.

En ik weet ook nog niet of ik hem electrisch origineel houd, want zo'n 6volt systeem vind ik maar waardeloos. Contactpuntjes blijven er wel op, maar dan komt er wel een andere krukas met lange tap in, zodat ik een vervroegend vliegwiel er op kan knallen.
 
Viertakt uber alles.
Brommers en meer 26-3-2015 13:05 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Nog een origineel stanley achterrekje en knippers weten te scoren.

Helemaal origineel weet ik nog niet, heb liever een 4bakje met handkoppeling.

En ik weet ook nog niet of ik hem electrisch origineel houd, want zo'n 6volt systeem vind ik maar waardeloos. Contactpuntjes blijven er wel op, maar dan komt er wel een andere krukas met lange tap in, zodat ik een vervroegend vliegwiel er op kan knallen.


ik zou een blokje naar wens maken en dan wisselen, orginele dr onder zetten als je hem ooit nog eens wilt verkopen
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Viertakt 26-3-2015 18:18 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


ik zou een blokje naar wens maken en dan wisselen, orginele dr onder zetten als je hem ooit nog eens wilt verkopen



Ik heb nog een 70cc vierbak met originele carters en jincheng binnenwerk liggen, die ram ik er op.

Ohja: hij is vandaag goedgekeurd, liep maarliefst 28 kilometer per uur op de rollerbank.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 20-6-2015 0:41 Print reply

Posts: 3586
Binnenkort: C90NT blokkie, met 3 versnelling rotatiebak.

Mopmoaaap.
 
Viertakt uber alles.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved