Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda crf50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 622 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda crf50
Geplaatst door Marcooow op 29-7-2013 19:27
Hits Deze gallery is 11316 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
nog een foto van de cilinder en bus [Toon slechts deze afbeelding]
honda crf klaar [Toon slechts deze afbeelding]
nu nog pvl [Toon slechts deze afbeelding]
cilinder begin, verdere tuning is ook al... [Toon slechts deze afbeelding]
er zit een bus in de uitlaatpoort, vanwe... [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Brommers en meer 30-7-2013 9:11 Print reply

Posts: 1966
Wordt dit de nieuwe brommercrosser?
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Marcooow 2-8-2013 12:55 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Wordt dit de nieuwe brommercrosser?


ja zoiets

ben wachtend op een cilinder en kop, dan zal ik is fotos maken wat het ong moet worden

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 2-8-2013 om 12:57 uur.
 
faster than a bullet!
ts50cc 2-8-2013 13:08 Print reply

Posts: 353
wat voor blok komt erin ?
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Brommers en meer 2-8-2013 17:25 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
wat voor blok komt erin ?

cr50 blok

als je de rest van je blokdelen niet bij elkaar geraapt krijgt gaat er dan een am6 blok in? en de naam van je bouwsel kan je denk ik beter cr noemen (CR=crosser en F=fourstroke) deze wordt toch 2takt? of zit ik er helemaal naast

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 2-8-2013 om 17:29 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Marcooow 9-8-2013 17:20 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]

cr50 blok

als je de rest van je blokdelen niet bij elkaar geraapt krijgt gaat er dan een am6 blok in? en de naam van je bouwsel kan je denk ik beter cr noemen (CR=crosser en F=fourstroke) deze wordt toch 2takt? of zit ik er helemaal naast

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 2-8-2013 om 17:29 uur.


frame blijft toch van een viertakt daarom crf, maakt ook geen fuck uit eigenlijk

eerst kijken hoe en wat met een cr50 blok, moet eerst een compleet blok bij elkaar zien te krijgen....

anders word het watergekoeld, geen am6, derbi weet ik ook nog niet zeker. maar eerst maar is luchtgekoeld blok kijken of dat passend te krijgen is.

mt5 blok word denk ik niet wat, cr blok is veel compacter
 
faster than a bullet!
Brommers en meer 10-8-2013 10:07 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


frame blijft toch van een viertakt daarom crf, maakt ook geen fuck uit eigenlijk

eerst kijken hoe en wat met een cr50 blok, moet eerst een compleet blok bij elkaar zien te krijgen....

anders word het watergekoeld, geen am6, derbi weet ik ook nog niet zeker. maar eerst maar is luchtgekoeld blok kijken of dat passend te krijgen is.

mt5 blok word denk ik niet wat, cr blok is veel compacter


licht er aan of het perse honda moet zijn anders een ktm 50 blokje, en waarom geen am6 onder een hm cre 50 zit ook am6 zijn een van de beste brommers die er gemaakt worden: http://www.hmmoto.nl..._50_cc.asp?MotoID=78
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Marcooow 17-8-2013 19:40 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


licht er aan of het perse honda moet zijn anders een ktm 50 blokje, en waarom geen am6 onder een hm cre 50 zit ook am6 zijn een van de beste brommers die er gemaakt worden: http://www.hmmoto.nl..._50_cc.asp?MotoID=78



zit nogal een prijsje kaartje aan zon nieuwe hm heb er op het moment geen 6000 voor liggen

en am6 kan opzich wel maar de bak is niet zo sterk als andere blokken
 
faster than a bullet!
ts50cc 18-8-2013 0:20 Print reply

Posts: 353
zou wel super mooi zijn als je dat cr 50 blokje bijmekaar kunt krijgen is weer iets anders en die willen nog best lopen ook nog
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Marcooow 18-8-2013 18:22 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
zou wel super mooi zijn als je dat cr 50 blokje bijmekaar kunt krijgen is weer iets anders en die willen nog best lopen ook nog


zou idd mooi zijn als het allemaal bij elkaar gezocht krijg, heb nu al de nodige probleempjes

eerst blok maar is verder uit elkaar halen en kijken hoe de bak en carters zijn.

koppeling kan ik denk ik nog wel wat mee, drukplaat en binnenhuis zitten haarscheuren in, kan ik gelukkig nog nieuw bestellen

ander probleempje, schakelas is krom, moet of een andere 2e handse komen of 1 laten maken

bigend moet vervangen worden, geen idee of de rest van de krukas nog langer door kan, drijfstang, krukaswangen.

heb geen onsteking, en geen onstekingskapje maar onsteking maakt niet uit hpi`tje erop denk ik
 
faster than a bullet!
ts50cc 18-8-2013 22:54 Print reply

Posts: 353
beter zet je er pvl op die zijn beter maar dat moet je ook helemaal zelf weten tja die problemen krijg je met die oude blokjes en dan zijn het ook nog motortjes die heel schaars zijn hier want je ziet ze bijna nooit

 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Aprilia RX 50 2003 18-8-2013 22:57 Print reply

Posts: 6711
bak van een am6 minder sterk? zijn naar mijn ervaring toch een stuk meer solide dan de derbi NT (beide vaak zat van binnen gezien).

OT weet ik niet. schakelen wel iets minder geravineerd mits niet uitgeshimmed. daar zal de schade dan wel van komen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ts50cc 18-8-2013 23:19 Print reply

Posts: 353
minder schakelen bij mij doet die gewoon op en top hoor ?
derbi ot hea

Dit bericht is gewijzigd door ts50cc op 18-8-2013 om 23:19 uur.
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Marcooow 18-8-2013 23:22 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
bak van een am6 minder sterk? zijn naar mijn ervaring toch een stuk meer solide dan de derbi NT (beide vaak zat van binnen gezien).

OT weet ik niet. schakelen wel iets minder geravineerd mits niet uitgeshimmed. daar zal de schade dan wel van komen.


Denk toch wel dat een am6 bak zwakker is als een derbi/ktm of honda blok. Een nieuw am6 blok zal uiteraard wel goed schakelen maar dat houd die ook geen jaren vik in tegenstelling met een honda blok
 
faster than a bullet!
Marcooow 18-8-2013 23:24 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
beter zet je er pvl op die zijn beter maar dat moet je ook helemaal zelf weten tja die problemen krijg je met die oude blokjes en dan zijn het ook nog motortjes die heel schaars zijn hier want je ziet ze bijna nooit


Heb hpi nog over van Vorige brommer, verkocht met orig ontsteking omdat hpi terug id na josdijkman en die ging ermee na hpi belgie
 
faster than a bullet!
ts50cc 19-8-2013 0:02 Print reply

Posts: 353
ooh okee jaa je had hem op mp staan staat die er nog op trouwens? dat is wel handig dan als je nog overhebt en als alles past
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Marcooow 25-8-2013 16:05 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
ooh okee jaa je had hem op mp staan staat die er nog op trouwens? dat is wel handig dan als je nog overhebt en als alles past


die brommer is verkocht, ja hpi heb ik over maar ligt nog bij hpi in belgie
 
faster than a bullet!
kenny77 25-8-2013 16:50 Print reply

Posts: 29286
Leuk zo met dat cr50 blok.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2013 om 16:50 uur.
 
Marcooow 17-9-2013 21:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk zo met dat cr50 blok.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2013 om 16:50 uur.


word eerst nog niet wat, echt moeilijk onder delen aan te komen. schakelas is gaar, koppeling moet paar dingen voor besteld worden (maar dat kan nog bij honda), bak moet nog even na gekeken worden. zuiger word denk ik een probleem, drijfstang is langer als mt5 en boring zit nu op 38mm, dus zou haast al 50cc hebben toch? of is langere slag meer cc`s?

cilinderkop moet ook anders, bougiegat zit schuin, niet echt ideaal

en het grootste probleem is de krukas, een complete nieuwe was het mooist, maar alleen het bigend is nog te krijgen, denk dat er ook een nieuwe drijfstang in moet. (kan denk ik wel laten maken maar kost een hoop geld)

eerst maar is een cr85 blok om laten bussen naar 50cc, watergekoeld toch snel en betrouwbaar en een 85cc blok is een sterke basis. (heb dit jongens 1x keer eerder zien doen en dit loopt nog steeds super en ook snel)

cr50 ac blok komt later wel

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 17-9-2013 om 21:11 uur.
 
faster than a bullet!
ts50cc 17-9-2013 21:25 Print reply

Posts: 353
maak er maar foto s van ben ook van plan om een cross blok om te gaan bouwen dit loopt veel mooier dat cr blokje komt ook wel het is toch een oud ding is niet gek dat ze er geen onderdelen voor hebben althans niet veel
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Marcooow 17-9-2013 21:35 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
maak er maar foto s van ben ook van plan om een cross blok om te gaan bouwen dit loopt veel mooier dat cr blokje komt ook wel het is toch een oud ding is niet gek dat ze er geen onderdelen voor hebben althans niet veel


mooi die interesse
wat voor blok wil jij gaan gebruiken?
kx60 ombouwen naar 50 is ook te doen, of ktm sx65 ombouwen (worden ook wel beta 50cc blokken gebruikt, rk6 volgens mij, zelfde als ktm 50cc maar dan met 6bak)

jammergenoeg kost dit alleen een hele hooop geld, maarja een echt snel derbi/am6 blok kost je ook al makkelijk 1500
 
faster than a bullet!
Brommers en meer 18-9-2013 13:32 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


mooi die interesse
wat voor blok wil jij gaan gebruiken?
kx60 ombouwen naar 50 is ook te doen, of ktm sx65 ombouwen (worden ook wel beta 50cc blokken gebruikt, rk6 volgens mij, zelfde als ktm 50cc maar dan met 6bak)

jammergenoeg kost dit alleen een hele hooop geld, maarja een echt snel derbi/am6 blok kost je ook al makkelijk 1500


denk dat je met 4 a 500 ook al een best aardig snel am6 blok hebt, is gelijk lc 6bak zonder veel moeite onderdelen zat.

rito krukas, racelagers, cilinder wat bewerken en gaan
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
kenny77 18-9-2013 13:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


word eerst nog niet wat, echt moeilijk onder delen aan te komen. schakelas is gaar, koppeling moet paar dingen voor besteld worden (maar dat kan nog bij honda), bak moet nog even na gekeken worden. zuiger word denk ik een probleem, drijfstang is langer als mt5 en boring zit nu op 38mm, dus zou haast al 50cc hebben toch? of is langere slag meer cc`s?

cilinderkop moet ook anders, bougiegat zit schuin, niet echt ideaal

en het grootste probleem is de krukas, een complete nieuwe was het mooist, maar alleen het bigend is nog te krijgen, denk dat er ook een nieuwe drijfstang in moet. (kan denk ik wel laten maken maar kost een hoop geld)

eerst maar is een cr85 blok om laten bussen naar 50cc, watergekoeld toch snel en betrouwbaar en een 85cc blok is een sterke basis. (heb dit jongens 1x keer eerder zien doen en dit loopt nog steeds super en ook snel)

cr50 ac blok komt later wel

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 17-9-2013 om 21:11 uur.


Aha, onderdelen kom je inderdaad helaas niet zo vaak tegen.

Maar is veel ook niet uit te wisselen met een cr80 van dat bouwjaar?

mt5 drijfstang is ook erg kort, misschien is een cr80 of nsr50 drijfstang wel het zelfde?
(nsr50 zal een wat dunnere bigend pen hebben denk ik)

Zo uit het hoofd heeft een cr80 (elsinore) een 18mm bigend pen en een nsr 16mm. Zijn wel beide 90mm lang.

Als je een maat hebt van de drijfstang die overeen komt met een vaak voorkomende drijfstang is het niet zo duur om te laten maken. (rond de 85 euro incl drijftang )

Ik weet niet wat de slag van een cr50 is, maar zal wel 41.4mm zijn?

Ik had toen in mijn cr50 cilinder een 43mm wiseco zuiger, maar dan kom je wel boven de 50cc uit.

Piston pen was gewoon 12mm toch? Als je de hoogte opmeet van piston pen tot bovenkant zuiger, wil ik wel eens zoeken of wat overeen komt.


Al is zo'n cr85 blok ombouwen natuurlijk wat beter! Ga je dan ook de slag verkleinen? Want die is 46mm toch?
Al is die cilinder wel mooier ja. :P

Ik ben benieuwd in ieder geval!



Ben je een aardig tijdje terug ook in Elsloo (limburg) geweest met de Sachs?
Of was hij toen al verkocht?

Ik was daar toen gaan kijken en zag ik die Sachs van jouw mee rijden.

 
De Schout 18-9-2013 14:50 Print reply
Posts: 5326
Volgens mij moet je aardig weg kunnen komen met een mbx80 drijfstang i.c.m. een nsr50 zuiger.

Boring x slag is het zelfde als mt5, nsr50 etc. voor zover ik weet.

een cr80 blok uit die zelfde tijd heeft overigens ook een slag van 41.4 ala mt5, nsr50, mbx80 etc.

Koppelingsspul is volgens mij allemaal pas te maken van honda bromfietsen. de korf is gelijk aan nsr50 volgens mij, maar dan zonder de losse bus te monteren.

en de rest moet zover ik kan zien van een mbx80 wel pas te maken zijn, of zelfs zo passen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ts50cc 18-9-2013 17:46 Print reply

Posts: 353
als ik het doe denk dat ik ga voor ktm 65 cc blok maar die beta rk6 kan is wel is even naar kijken.
bij mij brommer zit ik ook al bij de 1000 euro aan onderdelen en het kan nog harder maar ook weer duurder

Dit bericht is gewijzigd door ts50cc op 18-9-2013 om 17:48 uur.
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Brommers en meer 19-10-2013 20:55 Print reply

Posts: 1966
en dan zoon 50cc cilindertje+powervalve

 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved