Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CR125 1988

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 577 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CR125 1988
Geplaatst door WestlandMB op 2-3-2013 18:34
Hits Deze gallery is 6030 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CR125 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit rood / 1988
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
CR opknapper [Toon slechts deze afbeelding]
blok [Toon slechts deze afbeelding]
met de mtx [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

bartbrouwer 2-3-2013 19:00 Print reply
Posts: 529
kijk hier gaat mijn broek nou van strak zitten!! mooie hot voor n mooie motor
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
drestar 2-3-2013 20:13 Print reply

Posts: 631
die MTX lijkt dezelfde, dikke HOT voor allebij
 
j0ren 2-3-2013 20:22 Print reply

Posts: 1298
Ben benieuwd! Heb hem een tijd te koop zien staan op MP. Volgens mij is een vriend van me zelfs wezen kijken.

Plannen? Restaureren? Lopend maken en beunen? Please tell
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Brommers en meer 2-3-2013 20:42 Print reply

Posts: 1966
leuke HOND heeft alleen zijn staart tussen zijn benen, is die bang
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
WestlandMB 2-3-2013 21:25 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ben benieuwd! Heb hem een tijd te koop zien staan op MP. Volgens mij is een vriend van me zelfs wezen kijken.

Plannen? Restaureren? Lopend maken en beunen? Please tell


Stond niet op MP maar op speurders. Toen die erop stond heb ik hem bijna gelijk gereserveerd.

Ik heb hem voor 200 euro gekocht.
Enige wat ik mis is koppelingskabel en wat klein spul. Verder zitten er 2 extra radiateurs bij, extra cilinder, twee extra koppen. Volgens mij heb ik dan een goede deal gesloten.

Er zit wel wat werk in. De krukas is spelingsvrij, maar de rest moet ik eigenlijk nog nakijken. Achterwiel heeft speling, ik hoop niet dat dit de naaf is . Spaken hebben wat roest aanslag.

Er zit dus nog wel werk in, maar een goede cr125 van dit bouwjaar kost volgens mij wel 600 euro, dus ik heb nog wel wat te besteden.

Edit:

owja de plannen... Hier in de buurt zijn geen crossbanen.. Ik heb hem dus puur gekocht voor de hobby. Rijden wordt het dus niet veel. Alleen misschien door de sneeuw of een beetje offroad gebieden.

Ik ga het huidige blok proberen in orde te krijgen, maar als dat niet lukt komt denk gewoon me mbx blok eronder met de 110cc malossi. Dit omdat ik er toch bijna niet op zal rijden.

Mocht ik de motor zat zijn na het opkappen verkoop ik hem gewoon en ga ik weer iets anders opzoeken, maar ik denk dat deze nog wel een paar jaartjes zal blijven staan



Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 2-3-2013 om 21:32 uur.
 
j0ren 2-3-2013 23:43 Print reply

Posts: 1298
Leuk man, ga ik zeker volgen. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
bartbrouwer 3-3-2013 11:29 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Stond niet op MP maar op speurders. Toen die erop stond heb ik hem bijna gelijk gereserveerd.

Ik heb hem voor 200 euro gekocht.
Enige wat ik mis is koppelingskabel en wat klein spul. Verder zitten er 2 extra radiateurs bij, extra cilinder, twee extra koppen. Volgens mij heb ik dan een goede deal gesloten.

Er zit wel wat werk in. De krukas is spelingsvrij, maar de rest moet ik eigenlijk nog nakijken. Achterwiel heeft speling, ik hoop niet dat dit de naaf is . Spaken hebben wat roest aanslag.

Er zit dus nog wel werk in, maar een goede cr125 van dit bouwjaar kost volgens mij wel 600 euro, dus ik heb nog wel wat te besteden.

Edit:

owja de plannen... Hier in de buurt zijn geen crossbanen.. Ik heb hem dus puur gekocht voor de hobby. Rijden wordt het dus niet veel. Alleen misschien door de sneeuw of een beetje offroad gebieden.

Ik ga het huidige blok proberen in orde te krijgen, maar als dat niet lukt komt denk gewoon me mbx blok eronder met de 110cc malossi. Dit omdat ik er toch bijna niet op zal rijden.

Mocht ik de motor zat zijn na het opkappen verkoop ik hem gewoon en ga ik weer iets anders opzoeken, maar ik denk dat deze nog wel een paar jaartjes zal blijven staan



Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 2-3-2013 om 21:32 uur.


ken ik m nie vast reserveren voor als je hem zat bent haha


 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
j0ren 3-3-2013 13:23 Print reply

Posts: 1298
ik wil hem ook wel direct van je overnemen voor de prijs waarvoor je em gekocht hebt
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 3-3-2013 15:43 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
ik wil hem ook wel direct van je overnemen voor de prijs waarvoor je em gekocht hebt


Haha.. jaa 200 euro leek mij ook niet veel :P

Inmiddels ben ik hem verder uit elkaar aan het halen, want alles zat er letterlijk op gebeund.





Het achterwiel zit echt enorm vast in de achterbrug.. Binnekort pak ik denk even de hittefohn erbij, hopenlijk komt die dan los.

Er zit nog best veel werk aan. De achterbruglagers moet ik zoiezo vervangen, pro-link is nog wel redelijk maar kan ik ook beter gelijk beetpakken en de remblokken zijn helemaal op. Het frame verf ik misschien nog rood over, dat staat net even wat netter. De spaken wil ik gewoon opschuren en dan blanke lak overheen spuiten.

Weet iemand nog goede webshops voor de achterbruglagers, remblokken enzovoorts.. Zelf had ik er ook al een paar gevonden zoals mx-support en 24mx.



 
j0ren 3-3-2013 15:50 Print reply

Posts: 1298
Goed bezig man, leuk om te zien.
Ik trek ook altijd m'n motor he-le-maal uit elkaar, lekker alles perfectioneren.

Wat betreft achteras, gewoon luchtsleutel erop dan komt hij echt wel los. Ff bij auto garage langsgaan als je niemand kent met een luchtsleutel.
Betreft de prolink; daar zit eigenlijk altijd wel wat speling op. 0.5mm speling op je lager is al snel een flinke speling op je achterbrug door het prolink systeem. Gewoon lekker dik invetten en terugzetten.

Frame zou ik persoonlijk zo laten, lekker orgineel. Als je zelf gaat verven ligt het er in no time af bij een crosser. Laat hem anders poedercoaten, kost misschien 60 euro.

24mx is een goede webshop voor de meeste onderdelen ja Er zijn weinig andere vergelijkbare webshops met zo'n groot assortiment.
Je kunt ook de plaatselijke crossmotorboer proberen, onderdelen zijn erg algemeen dus hebben ze vaak wel liggen. Anders lekker bij 24mx bestellen.

Edit; Waarom vind ik nooit zo'n goedkoop ding die ik lekker kan opknappen En als ik een keer wat tegenkom heb ik geen geld

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 15:59 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 3-3-2013 20:21 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Goed bezig man, leuk om te zien.
Ik trek ook altijd m'n motor he-le-maal uit elkaar, lekker alles perfectioneren.

Wat betreft achteras, gewoon luchtsleutel erop dan komt hij echt wel los. Ff bij auto garage langsgaan als je niemand kent met een luchtsleutel.
Betreft de prolink; daar zit eigenlijk altijd wel wat speling op. 0.5mm speling op je lager is al snel een flinke speling op je achterbrug door het prolink systeem. Gewoon lekker dik invetten en terugzetten.

Frame zou ik persoonlijk zo laten, lekker orgineel. Als je zelf gaat verven ligt het er in no time af bij een crosser. Laat hem anders poedercoaten, kost misschien 60 euro.

24mx is een goede webshop voor de meeste onderdelen ja Er zijn weinig andere vergelijkbare webshops met zo'n groot assortiment.
Je kunt ook de plaatselijke crossmotorboer proberen, onderdelen zijn erg algemeen dus hebben ze vaak wel liggen. Anders lekker bij 24mx bestellen.

Edit; Waarom vind ik nooit zo'n goedkoop ding die ik lekker kan opknappen En als ik een keer wat tegenkom heb ik geen geld

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 3-3-2013 om 15:59 uur.


bedankt voor de info! De witte lak is geen originele lak maar een slecht dun laagje verf. Achterbrug lagers heb ik nu wel gevonden.. Wel 65 euro dus dat is best prijzig. :(

Heb je ook nog enig idee waar voorvorkrubbers te koop zijn? Ik kan ze nergens vinden..


Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 3-3-2013 om 20:25 uur.
 
j0ren 3-3-2013 20:24 Print reply

Posts: 1298
Dat ging niet helemaal goed zo te zien
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 3-3-2013 20:27 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Dat ging niet helemaal goed zo te zien


Ja die smart phones hebben van die kleine toetsen... Of mijn vingers zijn te dik.
 
j0ren 3-3-2013 20:35 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


bedankt voor de info! De witte lak is geen originele lak maar een slecht dun laagje verf. Achterbrug lagers heb ik nu wel gevonden.. Wel 65 euro dus dat is best prijzig. :(

Heb je ook nog enig idee waar voorvorkrubbers te koop zijn? Ik kan ze nergens vinden..


Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 3-3-2013 om 20:25 uur.


Afhankelijk van hoe perfect je hem wil maken kun je kiezen de achterbruglagers wel of niet te doen. Ik zou persoonlijk eerst eens het blok verwennen met misschien wat nieuwe lagertjes en nikasil ( of is het een gietijzer cilinder?).

Voor zover ik weet zijn alle stalen frame's van CR's zo'n beetje wit van kleur. Hoe kom je erbij dat die verflaag maar heel dun is dan? Wat zit eronder?

Die voorvorkhoezen zul je moeten vinden via ebay of markplaats ben ik bang. Of bel een grote motorzaak eens op zoals Henk pel.


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Venlonaer 3-3-2013 21:21 Print reply

Posts: 2431
Verkoop je toevallig die koplamp kap? Van die linker?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
j0ren 3-3-2013 21:26 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Verkoop je toevallig die koplamp kap? Van die linker?


Waag het eens die op je CR te plakken, dan kom ik je persoonlijk afronselen
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Venlonaer 3-3-2013 21:34 Print reply

Posts: 2431
Die ga ik trouwens op mijn CR klappen ja, noem eens een koplampkap die je er wel bij vindt passen?

Niet te modern maar wel nais vind ik


 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
WestlandMB 3-3-2013 22:16 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Verkoop je toevallig die koplamp kap? Van die linker?


Op me cr komt een nummerplaat of de ufo firefly lamp. Als ik hem niet gebruik laat ik het nog wel horen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Afhankelijk van hoe perfect je hem wil maken kun je kiezen de achterbruglagers wel of niet te doen. Ik zou persoonlijk eerst eens het blok verwennen met misschien wat nieuwe lagertjes en nikasil ( of is het een gietijzer cilinder?).

Voor zover ik weet zijn alle stalen frame's van CR's zo'n beetje wit van kleur. Hoe kom je erbij dat die verflaag maar heel dun is dan? Wat zit eronder?

Die voorvorkhoezen zul je moeten vinden via ebay of markplaats ben ik bang. Of bel een grote motorzaak eens op zoals Henk pel.




Achterbruglagers moet ik echt vervangen, want die liggen voor de helft er al uit . Cilinder is volgens mij gewoon nikasil, ik zal binnenkort wel een fototje ervan maken. Hij blijkt getuned te zijn, maar ik weet niet hoe en wat.

Alle cr's wit? Als ik zoek naar CR125 1988 kom ik bijna alleen maar exemplaren tegen met een rood frame tegen. Aan de lak zie je gewoon dat het met een kwast is gedaan. Er zitten strepen en op sommige stukken kleurt hij iets meer richting een creme kleur.
 
j0ren 3-3-2013 22:20 Print reply

Posts: 1298
Ohja ik zie het. Rood laten poedercoaten dan
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 4-3-2013 22:33 Print reply

Posts: 1338
Toch zijn er wel wat modellen met een wit frame, dus misschien doe ik dat ook wel.

De achteras is los na een half uur keihard slaan met een moker op de as .. Gelukkig is het schroefdraad nog wel redelijk heel gebleven. Een lager stond bijna vast en de ander mist gewoon 3 kwart van de lagers ... Goed dat ik dat ook gelijk beetpak.

Wat zou trouwens de waarde zijn van mijn cr blok compleet met carburateur en nog een extra cilinder met 2 cilinderkoppen? Blok heeft geen speling op de krukas, maar verder weet ik het niet.

Misschien doe ik er me mbx blok onder. Deze heeft wel veel minder vermogen maar het scheelt gewoon erg veel in onderhoud denk ik. Of zijn er voor cr blokken ook cilinders met minder vermogen, waarbij de zuiger gewoon duizenden kilometers kan blijven zitten net als een brommer?

Ik ga overigens wel eerst proberen om het huidige blok aan de praat te krijgen.

De achterbrug heb ik een heel klein stukje geprobeerd te polijsten en dat lukte nog best goed Deze ga ik dus helemaal polijsten en de kroonplaten en voorvorkpoten ook als dat lukt.
 
j0ren 4-3-2013 22:54 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Toch zijn er wel wat modellen met een wit frame, dus misschien doe ik dat ook wel.

De achteras is los na een half uur keihard slaan met een moker op de as .. Gelukkig is het schroefdraad nog wel redelijk heel gebleven. Een lager stond bijna vast en de ander mist gewoon 3 kwart van de lagers ... Goed dat ik dat ook gelijk beetpak.

Wat zou trouwens de waarde zijn van mijn cr blok compleet met carburateur en nog een extra cilinder met 2 cilinderkoppen? Blok heeft geen speling op de krukas, maar verder weet ik het niet.

Misschien doe ik er me mbx blok onder. Deze heeft wel veel minder vermogen maar het scheelt gewoon erg veel in onderhoud denk ik. Of zijn er voor cr blokken ook cilinders met minder vermogen, waarbij de zuiger gewoon duizenden kilometers kan blijven zitten net als een brommer?

Ik ga overigens wel eerst proberen om het huidige blok aan de praat te krijgen.

De achterbrug heb ik een heel klein stukje geprobeerd te polijsten en dat lukte nog best goed Deze ga ik dus helemaal polijsten en de kroonplaten en voorvorkpoten ook als dat lukt.




MBX blok eronder plakken is echt faal, daar ga je spijt van krijgen, kan ik je 100% garanderen.
Met MBX blok kom je niet vooruit, tenzij je er een 110 of 125cc onder plakt maar dan heb je denk ik meer onderhoud als met een cr blok.
Zo'n oud CR blok is trouwens ook geen kloot waard.
En als je gewoon rustig rijd met een CR blok kan dat ook heel lang mee.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
bartbrouwer 5-3-2013 7:28 Print reply
Posts: 529
van de andere kant, een cr ontsteking kost al gouw 150 euro, alst een nicaseal cilinder is en hij is niet super meer kan het ook nog goed zijn dat je 200 euro kwijt bent voor n nieuw laagje, 2takt crossmotor zuigers kosten rond de 120 euro...

en hij zal vast niet 100% compleet zijn dus je zult er nog wel meer geld in moeten douwen. k weet niet of je dat van plan bent maar als je een gereviceerd mtx blok hebt liggen kun je die er ook gewoon in douwen.

cr125 trekt voor geen meter in lage toeren en daarom ga je al snel hoogtoerig rijden, en n zuigertje gaat zo'n 20/30 uur mee als je relatief rustig rijd dus die duizenden kilometers die je met n mbx blok kunt rijden gaat je niet lukken met een cr blok
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Frysk 5-3-2013 10:48 Print reply

Posts: 34928
Als je voor een blok revisie gaat,
vuile onderdelen kun je wel naar mij opsturen, ik wil ze wel voor je reinigen in de ultrasoon, worden ze weer superschoon.
Carbs, carters, cilinders, powervalves noem maar op.
 
giggitybyte
j0ren 5-3-2013 11:28 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
van de andere kant, een cr ontsteking kost al gouw 150 euro, alst een nicaseal cilinder is en hij is niet super meer kan het ook nog goed zijn dat je 200 euro kwijt bent voor n nieuw laagje, 2takt crossmotor zuigers kosten rond de 120 euro...

en hij zal vast niet 100% compleet zijn dus je zult er nog wel meer geld in moeten douwen. k weet niet of je dat van plan bent maar als je een gereviceerd mtx blok hebt liggen kun je die er ook gewoon in douwen.

cr125 trekt voor geen meter in lage toeren en daarom ga je al snel hoogtoerig rijden, en n zuigertje gaat zo'n 20/30 uur mee als je relatief rustig rijd dus die duizenden kilometers die je met n mbx blok kunt rijden gaat je niet lukken met een cr blok


20/30 uur is als je echt hard crosst. Denk dat je met straatgebruik wel makkelijk 50 uur kan halen. Zal je ook verbazen hoe lang een nicasil laag meegaat.
Cr125 trekt sowieso harder dan een mbx blokje. Denk dat je wel een beetje voor lul staat met zo'n traag blok erin.

Gesmeed zuigertje kost je zo'n 90 euro. Kan zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt qua kosten.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Frysk 5-3-2013 12:21 Print reply

Posts: 34928
inderdaad, 90,- heb je Wiseco en dat is me altijd best bevallen.
 
giggitybyte

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved