Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - MBX80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery MBX80
Geplaatst door JantjeMB5 op 25-2-2013 20:09
Hits Deze gallery is 1508 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MBX 80 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zilver-licht bordeau / 1987
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
velgjes [Toon slechts deze afbeelding]
Mbxje [Toon slechts deze afbeelding]
HPI [Toon slechts deze afbeelding]
min zoveel [Toon slechts deze afbeelding]
rad [Toon slechts deze afbeelding]
achterbrug [Toon slechts deze afbeelding]
laswerk [Toon slechts deze afbeelding]
Rem [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 25-2-2013 20:33 Print reply

Posts: 2160
Wel leuk project

Best mooie combinatie met al die onderdelen zo.

Wat zijn je plannen voor je motorische setup?
 
"Risico is extra leven"
JantjeMB5 25-2-2013 20:48 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Wel leuk project

Best mooie combinatie met al die onderdelen zo.

Wat zijn je plannen voor je motorische setup?


Ik heb plannen om een NS-1 cilinder te boren tot 49,75. (ori mbx80 zuigermaat) Er komt een opmaat kop en uitlaat op. De uitlaat zou ik in RVS lassen.
De membranen weet ik nog niet, carbu heb ik al, 24mm dellortho rond en een am6 draaibare spruit. De filter wordt K&N en de hpi heb ik al passend.

Als je suggesties hebt?
De cilinder laten tunen of niet is de vraag die ik nog heb: ik zou hem in ieder geval laten schoonmaken na boren, kan ik ook ineens verder laten afwerken voor straat prestaties eventueel...


Ik heb niek de wildt een pmmetje gestuurd enkele weken geleden maar hij had het druk en zou het weekend erna reageren, 3w niks gehoord, ik zal hem volgende week nog eens lastig vallen hehe
Ik heb voorlopig genoeg te doen

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 25-2-2013 om 20:50 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
kenny77 25-2-2013 20:53 Print reply

Posts: 29286
Gaaf project! Ziet er nu al top uit!

cilinder zou ik zeker bewerken.
 
JantjeMB5 25-2-2013 20:59 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gaaf project! Ziet er nu al top uit!

cilinder zou ik zeker bewerken.


Waar is dan de hamvraag, ik lees veel over tuners, ...

Ik wil gerust een eind rijden voor een goeie of per post.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Venlonaer 25-2-2013 21:00 Print reply

Posts: 2431
Dit is echt dik, ik volg hem.
Plannen?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kenny77 25-2-2013 21:01 Print reply

Posts: 29286
Dat zou ik zo niet weten, ik heb altijd alles zelf wat geprobeerd.
Maar zullen vast wel goede tuners worden aanbevolen als je wat met google zoekt, of hier op de site.
 
NS1-Whisperer 25-2-2013 21:06 Print reply

Posts: 2160
Ik zou de cilinder zeker bewerken. Zou het mooiste zijn als je de cilinder en uitlaat perfect op mekaar laat afstemmen

Een tuner zou ik zo niet weten, hier zit er wel eentje vlakbij maar is niet echt een grote onderneming met veel bekendheid.
 
"Risico is extra leven"
JantjeMB5 25-2-2013 21:45 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Dit is echt dik, ik volg hem.
Plannen?


Het meeste staat in de voertuig omschrijving ongeveer hoe het zou worden, alles is onder voorbehoud want ik wijzig de dingen graag
Ik heb de koso tellers al maar die zijn nu aan de beurt samen met de rem winkel. Dan kan ik de sensor een mooi plekje geven.
Er komen DMP wave schijven op voor 240 en achter 180mm.

Verder moet ik nog even kijken hoe ik de MB koplamp het mooist kan ophangen, ik denk aan alu of rvs klemmen rond de vork.

 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
NS1-Whisperer 25-2-2013 21:47 Print reply

Posts: 2160
gepolijste rvs klemmen
 
"Risico is extra leven"
Frysk 25-2-2013 22:19 Print reply

Posts: 34928
Schetsplaten
Dit niet wat ?
evt ook nog wel een rempomp erbij (Brembo)

en voor dan heb ik nog wel een 4 zuigerige Brembo klauw
Remklauw

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-2-2013 om 22:21 uur.
 
giggitybyte
WestlandMB 25-2-2013 22:29 Print reply

Posts: 1338
Gaaf project.

Over die mb koplamp, je kan ook overwegen om een kreidler koplamp te nemen. Deze zijn een stuk groter en kan je ook kopen met bevestiging beugels die aan de voorpoten kunnen. Dat ziet er misschien nog toffer uit
 
Frysk 25-2-2013 22:41 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Gaaf project.

Over die mb koplamp, je kan ook overwegen om een kreidler koplamp te nemen. Deze zijn een stuk groter en kan je ook kopen met bevestiging beugels die aan de voorpoten kunnen. Dat ziet er misschien nog toffer uit


Ja ik zou persoonlijk ook voor 1 van een kreidler gaan, die heeft ook een mooiere afwerking aan de achterkant.
 
giggitybyte
JantjeMB5 25-2-2013 22:50 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Schetsplaten
Dit niet wat ?
evt ook nog wel een rempomp erbij (Brembo)

en voor dan heb ik nog wel een 4 zuigerige Brembo klauw
Remklauw

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-2-2013 om 22:21 uur.


Ik ga de originele steuntjes zo laten, ze zitten qua positie prima zo vind ik. tank is korter zadel is verder naar voor => steuntjes zijn vanzelf iets verder naar achter. stuurtje is ook ver voor dus race houding is comfortabel maar toch platter dan origineel. Er komen cbr1000 steuntjes op, zijn echt mooi. Op de foto staat er al 1 op en ze passen zo.

De remklauw vooraan heb ik ook al overwogen om een grotere op te zetten, die brembeer ziet er wel stoer uit, ik ga zien wat de 20mm grotere wave disc presteert, dan kan ik van daar verder. als ik deze klauw zou steken heb ik ook weer een grotere pomp nodig, ik had net die van de mbx gekocht.

Ik heb wat gezocht voor de koplamp en wil ik zo doen:
Linkje naar een vb foto
geen zichtbare beugels rond de poten maakt een mooie lijn vooraan.
is van een skyteam pbr origineel.


Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 25-2-2013 om 22:50 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
arjensik 19-9-2013 19:59 Print reply

Posts: 552
HOT, kan niet wachten om de foto's te zien als ie klaar is
 
The rider should never be the slowest part on the bike
JantjeMB5 19-9-2013 22:06 Print reply

Posts: 374
Ik heb na dit weekend een week vrij dus zal ik wel wat vooruitgang boeken!
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved