Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - YZF-750R

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery YZF-750R
Geplaatst door NS1-Whisperer op 8-7-2012 13:25
Hits Deze gallery is 4340 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Bougie's na dat die eventjes heeft gelop... [Toon slechts deze afbeelding]
Van vaders [Toon slechts deze afbeelding]
lief [Toon slechts deze afbeelding]
dat je het even weet [Toon slechts deze afbeelding]
Doma [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 8-7-2012 16:23 Print reply

Posts: 4605
Die mag wel eens gekuisen worden

jaren 90 motor met carburateurs, hot
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 8-7-2012 17:46 Print reply

Posts: 2160
De 750r van mijn vader heeft een tijd stilgestaan en nu wouden we ermee rijden maar als je hem start loopt die gewoon. maar als je ook maar iets gas geeft slaat die meteen weer af.

als je dan een beetje met het gas en de choke speelt krijg je hem hoger in de toeren maar onder de 3/4k toeren slaat die weer af.

de bougie's zijn schoongemaakt en de benzine tank is gespoeld en zit schone brandstof in.

heeft iemand hier meer ervaring mee?

of is het het beste om gewoon een stuk ermee te gaan rijden in de hoop dat het beter word?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 8-7-2012 18:46 Print reply

Posts: 29286
Carburateurs zullen wel verstopt zitten.
Eraf halen schoonmaken (mooiste als je dat ultrasoon kan laten doen) en dan weer opnieuw synchroon afstellen.
Dat zal al een hele verbetering zijn gok ik.

Edit: trouwens zo gekocht?
Anders is het ook geen slecht plan om meteen de olie en oliefilter te vernieuwen.

En hoe is de luchtfilter?



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2012 om 18:51 uur.
 
BenjaminDG 8-7-2012 19:49 Print reply

Posts: 4605
Wat kenny zegt zou ik altijd doen bij een 2dehands motor.
 
Vlaanderen vrij!
.luuk 8-7-2012 20:00 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Carburateurs zullen wel verstopt zitten.
Eraf halen schoonmaken (mooiste als je dat ultrasoon kan laten doen)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2012 om 18:51 uur.





http://www.aldi.nl/a...2_48_249_2725_5.html

misschien is dit dan wel wat voor je. als er een cd in past, past een gedemonteerde carb ook wel
 
ChielTZR 8-7-2012 20:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat kenny zegt zou ik altijd doen bij een 2dehands motor.


wie praat hier over 2e hands dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
NS1-Whisperer 8-7-2012 20:08 Print reply

Posts: 2160
Ding is al jaren in het bezit van mijn pa, alleen word weinig gebruikt en heeft een dik half jaar stilgestaan in de schuur onder een hoeslaken.

Hij was daarvoor van zijn zus(mijn tante dus) en heeft hem voor 5 euro gekocht

Maar de bougie's zijn schoongemaakt en tank is ook weer schoon. Hij slaat ook meteen aan als je hem wilt starten, dus denk dat het niet heel ernstig is.

De eerst volgende stap wat we wouden doen is om even nieuwe benzine te halen en dan maar een paar keer heen en weer rijden bij huis en zien of er dan verschil in komt.
Of is dit onverstandig?

Edit: Luchtfilter was nog goed, wel even schoongeblazen met compressor. Zat vooral stof in, maarja dat heb je als aan een zandweg woont.

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 8-7-2012 om 20:10 uur.
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 8-7-2012 20:16 Print reply

Posts: 4605
Toch doorgeblazen aan de juiste kant?

Motor even laten warm draaien op stationair:

Olie + oliefilter wisselen

Caruburateurs had ik persoonlijk ook even eraf gehaald om te kuisen.

Je kan altijd zo flesje om carburateurs te kuisen in je benzinetank gooien maar de beste manier is om ze handmatig te kuisen.

Ook er aan denken om de remvloeistof en kvs te wisselen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-7-2012 om 20:18 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 8-7-2012 20:26 Print reply

Posts: 2160
luchtfilter is uiteraard vanaf de motorkant doorgeblazen.
morgen of overmorgen maar eens kijken wat er te fixen valt.

Maar wat houd dat ultrasoon reinigen dan precies in?

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 8-7-2012 om 20:27 uur.
 
"Risico is extra leven"
.luuk 8-7-2012 20:45 Print reply

Posts: 1483
Ultrasoon reinigen, is al het vuil dmv zeer snelle trillingen "lostrillen" van het onderdeel
 
NS1-Whisperer 8-7-2012 22:15 Print reply

Posts: 2160
Kun je daar ook bijvoorbeeld de ketting mee ontvetten of tandwielen?
Anders woensdag maar eens kijken hoe groot dat ding nou is
 
"Risico is extra leven"
.luuk 8-7-2012 22:23 Print reply

Posts: 1483
ja, voor zover ik kan vinden wel ja.

ben idd ook wel benieuwd hoe groot ie is
 
dirktimmer 8-7-2012 22:23 Print reply

Posts: 1737
carburateurs verstopt, kijken of vaccuumschuiven gescheurd zijn, brandstofpomp checken op functioneren, dat soort dingen doen, dan krijg je hem vast wel aan het pruttelen.

die bougies zijn trouwens veel te zwart, weet niet hoelang hij stilgestaan heeft, en of het een afgejaagd ding is maar houd het oliepijl maar goed in de gaten
 
NS1-Whisperer 8-7-2012 22:32 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
carburateurs verstopt, kijken of vaccuumschuiven gescheurd zijn, brandstofpomp checken op functioneren, dat soort dingen doen, dan krijg je hem vast wel aan het pruttelen.

die bougies zijn trouwens veel te zwart, weet dat die een half jaar heeft stilgestaan, en dat het geen afgejaagd ding is maar het oliepijl staat gewoon aan het maximum


 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 8-7-2012 23:03 Print reply

Posts: 2160
Dit lijkt precies op die van de aldi.
 
"Risico is extra leven"
dirktimmer 9-7-2012 10:03 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]




TOCH WEET IK WEL BIJNA ZEKER DATTIE FLINK OLIE GEBRUIKT< ANDERS WAREN DIE BOUGIES NIET ZO ZWART
 
BenjaminDG 9-7-2012 10:25 Print reply

Posts: 4605
Dan moet je wel blauwe rook zien als hij daadwerkelijk olie verbruikt.

Zwarte bougies kan ook van een slechte ontbranding zijn bv te veel benzine.

Of dat ding 5min proberen starten voor hij eindelijk goed draait.


 
Vlaanderen vrij!
dirktimmer 9-7-2012 15:15 Print reply

Posts: 1737
daar krijg je geen kool van, en die kun je op de fotos duidelijk zien.
bij blauwe rook is het echt extreem erg, bij deze motor zul je wel een wolkje zwart/donkergrijze rook zien als je flink gas geeft, hebben heel veel yamaha's van die bouwjaren, zeker als ze bij of voorbij de 50.000 km komen.
 
NS1-Whisperer 9-7-2012 17:03 Print reply

Posts: 2160
Er is weer schone benzine gehaald dus straks even wat eten enzo en vanavond maar eens paar keer heen en weer rijden bij huis als die niet afslaat.

blauwe rook heb ik niet gezien. wel een kleine steekvlam zo'n 2 cm tot achter de demper. dat was maar heel eventjes.
 
"Risico is extra leven"
mtx_owned 9-7-2012 17:51 Print reply

Posts: 2183
wat dirktimmer zegt. Alle yamaha's tot eind jaren 90 verbruiken olie. Get used to it, of monteer nieuwe zuigerveren

mijn YZF1000 van '97 heeft 44k kilometers en die verbruikt ook 1:1000 olie ofzo. Is gewoon normaal bij die dingen.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 9-7-2012 om 17:52 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
NS1-Whisperer 9-7-2012 18:49 Print reply

Posts: 2160
deze heeft net iets meer dan 36k op de teller
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 9-7-2012 23:01 Print reply

Posts: 2160
UPDATE:

zojuist even schone benzine erin gedaan en eventjes laten lopen. het leek alsof die even iets beter liep maar nog steeds bagger.
de steekvlammen en knetteringen kwamen er uit vliegen.

Toen heeft mijn vader besloten om een ''klein'' kuch blokkie om te rijden. ik er op de ns1 achteraan jagen.


CONCLUSIE:

-lager dan 2k toeren slaat die af.
-Als je hoog in de toeren rijd komt er een beste hoeveelheid rook en stank uit de uitlaat.
-Als je rustig rijd en je trekt de ''choke'' erop dan geeft die een bult gas uitzichzelf. erg gevoelig voor choke dus.
-en met de choke halverwege loopt die het beste als die warm is.
-Volgens mijn vaders beleving heeft die een stuk minder vermogen als eerder en is die ook een stuk minder fel.


En nu dan?

Net even een ultrasonische reiniger besteld op conrad. van een ''goed'' merk.niet dat aldi een slechte winkel is
Daar dan maar eens de carburauteurs mee schoonmaken en dan kijken of het beter word.
Zo als het nu lijkt is het blok gewoon gaar en gaat deze fiets waarschijnlijk in de verkoop.

Interesse?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 9-7-2012 23:06 Print reply

Posts: 29286
hoeveel moet hij kosten?
 
NS1-Whisperer 9-7-2012 23:12 Print reply

Posts: 2160
Pfoe,,,,

Tegen Elke Aannemelijk Bod?
wel een beetje realistisch blijven natuurlijk
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 9-7-2012 23:13 Print reply

Posts: 4605
Zijn de carburateurs al proper gemaakt?
 
Vlaanderen vrij!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved