Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Yamaha RD50MX & RD80LC2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Yamaha RD50MX & RD80LC2
Geplaatst door Mark300 op 14-1-2012 23:06
Hits Deze gallery is 8028 maal bekeken.

  Voertuig(en) bij deze gallery
Yamaha RD 50 MX
Yamaha RD80lc2

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
1 [Toon slechts deze afbeelding]
2 [Toon slechts deze afbeelding]
RD80LC2 [Toon slechts deze afbeelding]
RD80LC2 [Toon slechts deze afbeelding]
RD50MX [Toon slechts deze afbeelding]
RD50MX [Toon slechts deze afbeelding]
RD50MX, RD80LC2 en me Honda MT5 :) [Toon slechts deze afbeelding]
RD weer terug, werkend en al. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 15-1-2012 1:24 Print reply

Posts: 29286
hot voor beide


naja vooruit ook voor de mt danmaar
 
Mark300 15-1-2012 23:00 Print reply
Posts: 440
RD80 staat alweer te koop, ken er dus weinig mee
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
maerijn 20-1-2012 22:29 Print reply

Posts: 2453
Allemaal hotjes
 
Skillzone TSX 26-3-2012 19:23 Print reply
Posts: 182
heyy waar is je kap gebleven van je honda
 
kenny77 26-3-2012 23:22 Print reply

Posts: 29286
ja ziet er goed uit!

de originele blok spoiler zou hem af maken, maar dat is persoonlijk
http://lh3.ggpht.com...S592Ez0/Rd50Mx02.JPG
 
Mark300 26-3-2012 23:28 Print reply
Posts: 440
Dat vind ik ook.

Eerst eventjes wat financiën kweken.
Ik zou dan ook graag de stuurkuip erbij willen.

Dan komt ie aardig in de buurt van hoe die er in de folder uitzag.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 26-3-2012 23:31 Print reply

Posts: 29286
ja dat zou wel tof zijn!
 
JB1 26-3-2012 23:32 Print reply

Posts: 14881
Gruwelijk vet ding
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Mark300 6-4-2012 22:01 Print reply
Posts: 440
Vandaag voor het eerst er echt mee gereden.

Rijdt magnifiek, wel een stuk trager dan me MT maarja, mag de pret niet drukken.

Eventjes samen met me pa ook gereden, eerst hij op de RD en daarna ik op de MT. Enige wat overeenkomt is de cilinderinhoud.

Het veren, sturen, schakelen en alles is gewoon compleet anders.
Andere zithouding.

MT is in vergelijking maar spartaans. Die RD veert zo mooi, het zadel zit veel beter en je hebt een kleine buddy aan boort.
Hoop niet dat ik daar teveel aan ga wennen, want dat is wel een gemis op de MT.

Ohja, RD loopt nu op de teller maximaal 55, en dat komt op de GPS overeen met 59km/h.
Duurt wel een eeuwigheid voor dat hij daar is, MT trekt in dat opzicht een stuk leuker.

Maarja, dat is ook een snellere cilinder, grotere carbu en een vrij lichte vertandig.

Moet zeggen dat de RD50MX flink onderschat is, erg leuke brommer om te rijden, zodra hij iets harder en sneller optrekt zal me MT denk ik amper meer buiten komen
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 6-4-2012 22:13 Print reply

Posts: 29286
Haha.

Simpele 70cc airsal zal hem goed doen.
 
Mark300 6-4-2012 22:16 Print reply
Posts: 440
Wil iets van een laagtoerige, het gebrom van maar maximaal 7000 toeren is wel comfortabel.

Maarja, me pa loopt flink te miepen over meer CC's, terwijl hij nu amper met het verkeer mee komt, zeker in vergelijking met me Honda.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 6-4-2012 23:11 Print reply

Posts: 29286
alle cilinders zijn eigenlijk wel laagtoerig, maar de airsal toch wel zeker.
icm een 4 bak, originele uitlaat en 16mm carb loopt het niet hard, maar kan je wel met het verkeer mee komen.
nu alleen nog je vader overtuigen. :P

 
dirktimmer 6-4-2012 23:48 Print reply

Posts: 1737
de polini is stiller dan de eurokit, en gaat langer mee

heb je de chromen uitlaat er ook al op?
 
kenny77 6-4-2012 23:53 Print reply

Posts: 29286
vind ik mee vallen, ik heb ze ook beide gehad.
voor het prijs verschil zou ik de airsal halen.
 
Mark300 7-4-2012 7:31 Print reply
Posts: 440
Ha Dirk,

De chromenpijp heb ik er al op.
Vind het zelf wel gaaf staan, en komt een stuk beter op toeren dan die zwarte (dichtgekoolde) pijp.
Het geheel is lekker stil, heel anders dan die lawaaibende op me Honda.

Ik heb inderdaad een 4-bak en een originele carbu.
Weet niet welke maat dit is, niet nagemeten.


 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
dirktimmer 7-4-2012 10:54 Print reply

Posts: 1737
de airsal is ook al 3 maand niet leverbaar, komt wel weer schijnbaar, maar kan even duren.
 
markRD 7-4-2012 10:56 Print reply

Posts: 1171
Misschien alleen even kijken wat erop staat. Mikuni of Teikei, bij een Teikei weet je zeker dat het 12mm is. Mikuni is 12, 14 of 16mm als er origineel en netjes achter past.

Maar hij is mooi! Hoe is het afgelopen met de ontsteking?
 
BDW 7-4-2012 13:35 Print reply

Posts: 97
Airsal kan je wel goedkoop krijgen op bikescooterparts.nl, 63¤ dachtik
 
Once we die, just drive.
PieterDT 7-4-2012 14:02 Print reply

Posts: 131
ik heb 2 16mm teikei's ligeen hoor, er staat 16 in de lucht inlaat
 
JB1 7-4-2012 14:03 Print reply

Posts: 14881
Op de een of andere manier hoop ik altijd een RD500 te zien als ik deze gallery open
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Mark300 8-4-2012 11:02 Print reply
Posts: 440
De carbu is sowieso een Mikuni.
Binnenkort zal ik hem eens loshalen en wat meten, weet nu ook een 18mm Mikuni te liggen voor dit blok.

Over de ontsteking:
Het is geëindigd in een compleet ander blok.
Sowieso waren de contactpunten dood, en er zat nog flink wat rommel in de bedrading. Ook zat de 2de versnelling dus een dikke tik in.
Kon een mooi dealtje sluiten, en daaruit is dit gekomen.

Nu een helemaal originele draadboom. en een helemaal origineel blok.
Op het andere blok zat een Bing(?) carbu op, en hier zit een origineel Mikuni op.

Terugkomend op de cilinder:
Ik ga eerst hiermee rijden, heb er al dusdanig lang op moeten wachten.
Elke keer een klein stapje verder levert de meeste voldoening.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
dirktimmer 8-4-2012 22:58 Print reply

Posts: 1737
origineel hoort er geen mikuni op de rd50mx,

er hoort een 12mm teikei op, met sproeier 82 erin.

 
dirktimmer 8-4-2012 23:01 Print reply

Posts: 1737
het yamaha rd50mx teikei carburateur model is er in 12mm voor nederlandse en belgische rd's, 14mm voor de engelse en 16mm voor de franse en duitse variant.

op de dt50mx heb je ze in nederlandse 12 en 16 versie gehad, voor het 1JY en 5M3 type (met/zonder trappers)
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 8-4-2012 23:15 Print reply

Posts: 1558
zeker weten dirk? ik dacht dat bij de oude dt's er een 12mm mikuni opzat en op de dt's na 86 een 16mm teikei.
 
I Can Play With Madness
kenny77 8-4-2012 23:16 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
zeker weten dirk? ik dacht dat bij de oude dt's er een 12mm mikuni opzat en op de dt's na 86 een 16mm teikei.

Dirk heeft gelijk.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved