Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - 125cc MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 480 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery 125cc MB
Geplaatst door Derbi-Olaf op 3-1-2009 0:21
Hits Deze gallery is 93308 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood-blauw / 1979
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 160 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
bitsj [Toon slechts deze afbeelding]
geil [Toon slechts deze afbeelding]
heet [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 39 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 18-5-2010 18:40 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
25pk?
Is dat niet een klein beetje teveel voor zo'n licht dingetje?
Dan kan je nooit meer normaal rijden met dat ding man...


Nu ook weer niet overdrijven, een 125cc zoals een rs bv heeft evenveel of zelfs meer pk/kg. Je kan er nog normaal mee rijden hoor
 
Vlaanderen vrij!
Marcooow 18-5-2010 18:44 Print reply

Posts: 5713
faster than a bullet!
grasmaaier89 18-5-2010 18:49 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Nu ook weer niet overdrijven, een 125cc zoals een rs bv heeft evenveel of zelfs meer pk/kg. Je kan er nog normaal mee rijden hoor



en een MB is evenzwaar als een RS :P?
Jij hebt zelf een MB, jij zou t moeten weten.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
BenjaminDG 18-5-2010 18:53 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



en een MB is evenzwaar als een RS :P?
Jij hebt zelf een MB, jij zou t moeten weten.


Ik zeg dat je er nog normaal mee kunt rijden, er zijn motoren die een beter pk/kg verhouding hebben dan een 125cc mb, daar kun je toch nog mee rijden.

mb weegt 100kg ongeveer dus met 25pk is dat 0.25 pk/kg.

Valt toch mee?
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 18-5-2010 18:54 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
25pk?
Is dat niet een klein beetje teveel voor zo'n licht dingetje?
Dan kan je nooit meer normaal rijden met dat ding man...


wielbasis, balhoofdshoek, gewichtsverdeling en hoe het vermogen eruit komt telt meer dan hoeveel PK je uiteindelijk hebt

@ benjamin

laatst nog een MB op de weegschaal gehad, 86kg

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-5-2010 om 18:54 uur.
 
giggitybyte
kenny77 18-5-2010 18:54 Print reply

Posts: 29286
al is een standaard mb niet zo uitgevoerd als een rs125, kwa frame.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-5-2010 om 18:56 uur.
 
BenjaminDG 18-5-2010 18:56 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


wielbasis, balhoofdshoek, gewichtsverdeling en hoe het vermogen eruit komt telt meer dan hoeveel PK je uiteindelijk hebt

@ benjamin

laatst nog een MB op de weegschaal gehad, 86kg

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-5-2010 om 18:54 uur.


Nog volledig orgineel met alle onderdelen gemonteerd?

een orginele honda mb5 weegt 198 lb = 90 kg (althans volgens honda mb5.uk)

als een mb 25 pk heeft, heeft die ongeveer dezelfde pk/kg verhouding als een 125cc aprilia rs, cagiva mito,...
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 18-5-2010 19:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Nog volledig orgineel met alle onderdelen gemonteerd?

een orginele honda mb5 weegt 198 lb = 90 kg (althans volgens honda mb5.uk)

als een mb 25 pk heeft, heeft die ongeveer dezelfde pk/kg verhouding als een 125cc aprilia rs, cagiva mito,...


je bent toch met ons eens dat het niet alleen aan het pk/kg verhouding ligt of iets rijbaar is?

Als je een minibike met een rd500 blok bouwt en daar zoveel lood aanhangt dat hij evenveel weegt als een rd500.
Dan is hij nog niet rijbaar omdat de pk/kg het zelfde is als de bestaande rd500.


Neemt niet weg dat Olaf dan toch nog gas durft te geven.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-5-2010 om 19:01 uur.
 
Frysk 18-5-2010 19:01 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Nog volledig orgineel met alle onderdelen gemonteerd?

een orginele honda mb5 weegt 198 lb = 90 kg (althans volgens honda mb5.uk)

als een mb 25 pk heeft, heeft die ongeveer dezelfde pk/kg verhouding als een 125cc aprilia rs, cagiva mito,...


naja geen ori kuipje geen pakjedrager, proma uitlaat ipv zware ori pijp, en een malossi cilinder ipv gietijzeren ori.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Neemt niet weg dat Olaf dan toch nog gas durft te geven.




oud fries gezegde

Gas jaan en net los litte!
Goed oangyselje, dreechriders mat ik neat fan witte!

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-5-2010 om 19:03 uur.
 
giggitybyte
BenjaminDG 18-5-2010 19:03 Print reply

Posts: 4605
Tuurlijk ben ik het met jullie eens, ik maakte dan ook een punt tegen grasmaaier89 dat het niet is omdat een mb redelijk veel pk heeft dat je er niet meer mee kunt rijden.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 19-5-2010 13:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


dat zou wel vet zijn.

maar je kan ook welals je straks over de 25pk wil crossmoter cilinder erop doen

voor mij is het juist de kunst om uit dit cilindertje, met een gewoon ovaal uitlaatpoortje 25 pk te kietelen (originele look etc )

Vermogen krijg ik toch niet goed op de weg met dit ding, maar het is gewoon leuk

om even een voorbeeld te geven :

Fokko sprint met een 113cc malossi met een gewoon uitlaatpoortje en heeft momenteel ongeveer 32 pk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 19-5-2010 om 13:30 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
st.nyksterdriver 19-5-2010 13:33 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

voor mij is het juist de kunst om uit dit cilindertje, met een gewoon ovaal uitlaatpoortje 25 pk te kietelen (originele look etc )

Vermogen krijg ik toch niet goed op de weg met dit ding, maar het is gewoon leuk

om even een voorbeeld te geven :

Fokko sprint met een 113cc malossi met een gewoon uitlaatpoortje en heeft momenteel ongeveer 32 pk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 19-5-2010 om 13:30 uur.

mallossi voor 80 blok is toch 93 cc geen 113 ?
 
kenny77 19-5-2010 13:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

mallossi voor 80 blok is toch 93 cc geen 113 ?


dit gaat om ac niet lc.
 
Derbi-Olaf 19-5-2010 14:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


dit gaat om ac niet lc.

AC is toffer
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 19-5-2010 14:31 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

AC is toffer


Zeker wel en een heel stuk makkelijker.

Kut nsr met al die slangen en zooi, moet de halve brommer slopen als de cilinder eraf moet.
 
Derbi-Olaf 19-5-2010 14:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Zeker wel en een heel stuk makkelijker.

Kut nsr met al die slangen en zooi, moet de halve brommer slopen als de cilinder eraf moet.

da's idd het toffe aan mijn MB'tje heerlijk sleutelen op mijn carbje na dan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 19-5-2010 14:33 Print reply

Posts: 29286
haha, ja moet ook de tank eraf.
 
Derbi-Olaf 19-5-2010 14:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
haha, ja moet ook de tank eraf.

maar goed dat dat bij het MB'tje maar 2 schroeven zijn en ik kan hem kantelen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 19-5-2010 14:34 Print reply

Posts: 29286
ach bij mij zit gewoon alles los
 
st.nyksterdriver 19-5-2010 14:34 Print reply
Posts: 3376
dus mbx (lc) is dus 93cc en mb/mt (ac) is dus 113 cc

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 19-5-2010 om 14:34 uur.
 
Derbi-Olaf 19-5-2010 14:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
dus mbx (lc) is dus 93cc en mb/mt (ac) is dus 113 cc

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 19-5-2010 om 14:34 uur.

jup.

de MB/MB8 blokken gaan gewoon tot 126 échte cc's, de MBX80 blokken gaan geloof ik tot 98 échte cc's
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
st.nyksterdriver 19-5-2010 14:38 Print reply
Posts: 3376
waarom is dat ? dus in feite kun je uit een mb8 blok meer power krijgen dan uit mbx
 
Derbi-Olaf 19-5-2010 14:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
waarom is dat ? dus in feite kun je uit een mb8 blok meer power krijgen dan uit mbx

Slag is anders, verder heb ik geen idee waarom ze bij MBX80 blokken niet gewoon de échte cilinderinhoud aangeven. wss verkoopt het zo beter

"Ik heb honderdvijfentwintig CC jééj"
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 19-5-2010 14:42 Print reply

Posts: 29286
bij yamaha doen ze het ook.
 
Marcooow 19-5-2010 16:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

voor mij is het juist de kunst om uit dit cilindertje, met een gewoon ovaal uitlaatpoortje 25 pk te kietelen (originele look etc )

Vermogen krijg ik toch niet goed op de weg met dit ding, maar het is gewoon leuk

om even een voorbeeld te geven :

Fokko sprint met een 113cc malossi met een gewoon uitlaatpoortje en heeft momenteel ongeveer 32 pk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 19-5-2010 om 13:30 uur.


ik denk dat die cilinder ook wel max getuned is ofnie?
 
faster than a bullet!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 39 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved