Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - 125cc MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 600 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery 125cc MB
Geplaatst door Derbi-Olaf op 3-1-2009 0:21
Hits Deze gallery is 93247 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood-blauw / 1979
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 160 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
bitsj [Toon slechts deze afbeelding]
geil [Toon slechts deze afbeelding]
heet [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 36 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ikkejw 24-3-2010 22:18 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]


is dat niet wat té dun?



die tip van ATF olie kreeg ik van de lokale brommerboer

hij had ook eens precies hetzelfde probleem, een MB125 met vijfplater waarvan de koppeling slipte

ATF erin en het was klaar, schakelde nog soepeler ook

dus ik heb t ook in mijn MT gegooid, het schakelt inderdaad beter en de koppeling grijpt wat fijner aan naar mijn idee. slippen deed ie sowieso niet, omdat een 4plaats koppeling met versterkte veren + ringetjes best wel overkill is op een 70 imi.


 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 24-3-2010 22:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



die tip van ATF olie kreeg ik van de lokale brommerboer

hij had ook eens precies hetzelfde probleem, een MB125 met vijfplater waarvan de koppeling slipte

ATF erin en het was klaar, schakelde nog soepeler ook

dus ik heb t ook in mijn MT gegooid, het schakelt inderdaad beter en de koppeling grijpt wat fijner aan naar mijn idee. slippen deed ie sowieso niet, omdat een 4plaats koppeling met versterkte veren + ringetjes best wel overkill is op een 70 imi.



morgen op het werk dan maar eens even een busje uit het rek pakken :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 24-3-2010 22:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]



wss maak ik hem binnenkort nog wel wat beter. voorlopig loopt dit hard zat



Harder als de autisa denk je?
En meer toeren als de autisa?
Inmiddels al wat aan de achteras gedaan?
 
Paul de Salmiakbal 24-3-2010 22:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
http://www.youtube.c...#p/a/u/0/sJIXgGDVuLw

Nu weet ik het, ik wil ook een mb
Beter trouwens dat je die tankstickers heb gedaan, ziet er veel mooier uit
 
Knipperlicht 25-3-2010 16:58 Print reply

Posts: 1833
testbank uitslag?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
kenny77 25-3-2010 17:22 Print reply

Posts: 29286
Ik weet het, ik weet het!!!












Maar dat mag Olaf jullie zelf vertellen


Filmpje ervan komt strakjes.
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 17:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Harder als de autisa denk je?
En meer toeren als de autisa?
Inmiddels al wat aan de achteras gedaan?

loopt harder dan de autisa ja.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Nu weet ik het, ik wil ook een mb
Beter trouwens dat je die tankstickers heb gedaan, ziet er veel mooier uit


Joa, heb ze al ff , maar ik denk dat ik ze er binnenkort aftrek, dan de tank opnieuw spuit met 2K lak, en dan nieuwe stickertjes

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
testbank uitslag?

18.3 PK met slechte afstelling en slippende koppeling, 20zit er dus wss wel in :P

Ik heb iig het vermogen in het toerengebied wat ik wou, nu nog een kwestie van wat meer

powerband van ong 9.5-11.5K

Grafiekjes komen zo.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 25-3-2010 17:35 Print reply

Posts: 4605
Methanol brandstof nemen, dan heb je ook wel een dikke vermogen boost

Wel compressie niet te hoog nemen (max 18:1 volgens graham bell, maar ik zou 16,5:1 nemen) omdat anders de werking van je expansie uitlaat niet meer goed is.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 25-3-2010 17:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Methanol brandstof nemen, dan heb je ook wel een dikke vermogen boost

Wel compressie niet te hoog nemen (max 18:1 volgens graham bell, maar ik zou 16,5:1 nemen) omdat anders de werking van je expansie uitlaat niet meer goed is.

nja, tlijkt me duidelijk dat het probleem niet in de brandstof zit , 18.3 PK uit 125 cc is gewoon relatief weinig, op gewone benzine moet het ook harder kunnen :P

Was btw ook met een squish getest die ruim was 1.2 mm
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 17:37 Print reply

Posts: 29286




straks alles, eerst de afwas doen.
 
BenjaminDG 25-3-2010 17:40 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, tlijkt me duidelijk dat het probleem niet in de brandstof zit , 18.3 PK uit 125 cc is gewoon relatief weinig, op gewone benzine moet het ook harder kunnen :P

Was btw ook met een squish getest die ruim was 1.2 mm


Mja misschien wel maar een andere brandstof is ook een optie.

Ik ben momenteel aan het testen na hoeveel dagen methanol aluminium en carburateur materiaal begint aan te tasten.

Aluminium heb ik 2 weken laten zitten in de methanol en zag er onaagetast uit.

Carb materiaal zit er nu een week in en ziet er ook nog perfect uit.

Volgende test wordt een voetpakking en een rubberen o-ring/keering laten weken in methanol.


Edit: waar is je VL stikker man, je neemt toch geen BE stikker


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-3-2010 om 17:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-3-2010 om 17:41 uur.
 
Vlaanderen vrij!
tvmierlo 25-3-2010 17:46 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Mja misschien wel maar een andere brandstof is ook een optie.

Ik ben momenteel aan het testen na hoeveel dagen methanol aluminium en carburateur materiaal begint aan te tasten.

Aluminium heb ik 2 weken laten zitten in de methanol en zag er onaagetast uit.

Carb materiaal zit er nu een week in en ziet er ook nog perfect uit.

Volgende test wordt een voetpakking en een rubberen o-ring/keering laten weken in methanol.


Edit: waar is je VL stikker man, je neemt toch geen BE stikker


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-3-2010 om 17:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-3-2010 om 17:41 uur.


je weet dat gewone 2-takt olie niet fatsoenlijk mengt met ethanol/methanol? Ethanol werkt alleen fatsoenlijk met ricinusolie. En die is ook vrij prijzig. De keerringen zullen het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar is toch wel zeker het proberen waard!
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 17:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Mja misschien wel maar een andere brandstof is ook een optie.

Ik ben momenteel aan het testen na hoeveel dagen methanol aluminium en carburateur materiaal begint aan te tasten.

Aluminium heb ik 2 weken laten zitten in de methanol en zag er onaagetast uit.

Carb materiaal zit er nu een week in en ziet er ook nog perfect uit.

Volgende test wordt een voetpakking en een rubberen o-ring/keering laten weken in methanol.


Edit: waar is je VL stikker man, je neemt toch geen BE stikker


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-3-2010 om 17:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-3-2010 om 17:41 uur.

Hehe, ik had snel wat uitgeprint en erop geplakt met plakband zodat ze me in NL niet zouden tegenhouden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 19:16 Print reply

Posts: 29286








vieze yamaha zooi erbij.











zie ook het "kleine" verschil in uitlaatbocht.





testbank: http://www.youtube.com/watch?v=2Ia9dgkwyac

filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=YBQt-bqXfMM

http://www.youtube.com/watch?v=oN8HD1sXvCk

http://www.youtube.com/watch?v=eqIrF2PTxz8


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-3-2010 om 19:19 uur.
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 19:37 Print reply

Posts: 14999
in het voorlaatste filmpje lijkt 'ie nog snel ook
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 19:39 Print reply

Posts: 29286
nee joh.
 
Gerard1793 26-3-2010 14:36 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

vieze yamaha zooi erbij.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

zie ook het "kleine" verschil in uitlaatbocht.

afbeelding

afbeelding

testbank: http://www.youtube.com/watch?v=2Ia9dgkwyac

filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=YBQt-bqXfMM

http://www.youtube.com/watch?v=oN8HD1sXvCk

http://www.youtube.com/watch?v=eqIrF2PTxz8


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-3-2010 om 19:19 uur.


Hé, op die eerste foto is het net of de voorvork enorm naar achteren gekantelt staat Hoe dat zo?

 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 26-3-2010 14:41 Print reply

Posts: 29286
Zal wel aan de foto liggen.
 
BenjaminDG 27-3-2010 14:44 Print reply

Posts: 4605
Ga je ook de remmen verbeteren?

kwestie van op tijd te stoppen moest het nodig zijn
 
Vlaanderen vrij!
Markjo 27-3-2010 17:55 Print reply

Posts: 1061
Vervelende olaf...

Door die mb heb ik de hele dag niks aan m'n scriptie kunnen doen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Tobias Verhoef 27-3-2010 19:43 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
Vervelende olaf...

Door die mb heb ik de hele dag niks aan m'n scriptie kunnen doen


Wrm dan?


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 27-3-2010 20:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
Vervelende olaf...

Door die mb heb ik de hele dag niks aan m'n scriptie kunnen doen

vertel je verhaal?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ga je ook de remmen verbeteren?

kwestie van op tijd te stoppen moest het nodig zijn


Remd hard zat achter remt 'ie perfect origineel, en voor heb ik een AJP rempomp erop gezet, remt hard, moet alleen eens een stabilisator regelen voor de voorvork, nu tordeert dat hele ding nl
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 27-3-2010 20:48 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

vertel je verhaal?

[...]


Remd hard zat achter remt 'ie perfect origineel, en voor heb ik een AJP rempomp erop gezet, remt hard, moet alleen eens een stabilisator regelen voor de voorvork, nu tordeert dat hele ding nl


Ik zou toch een grotere schijf monteren (300mm).

Kun je niet de Honda MT stabilisator monteren, die is veel dikker dan dat velletje ijzer dat honda mb orgineel heeft

Ook kun je opvulblokken in je voorvork doen+ dikkere olie (voor in de bochten).
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 27-3-2010 20:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ik zou toch een grotere schijf monteren (300mm).

Kun je niet de Honda MT stabilisator monteren, die is veel dikker dan dat velletje ijzer dat honda mb orgineel heeft

Ook kun je opvulblokken in je voorvork doen+ dikkere olie (voor in de bochten).

zit al een MBX vorkje in die iets lager gelegd is + stugger gemaakt

Remt prima hoor, Remhandel kan ik zelfs op top niet heel hard inknijpen want dan lig ik op de grond

In dit is allemaal ori look Hea


Ik ga even mijn koppeling open trekken

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-3-2010 om 21:29 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 29-3-2010 13:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zit al een MBX vorkje in die iets lager gelegd is + stugger gemaakt

Remt prima hoor, Remhandel kan ik zelfs op top niet heel hard inknijpen want dan lig ik op de grond

In dit is allemaal ori look Hea


Ik ga even mijn koppeling open trekken

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-3-2010 om 21:29 uur.



Wat begon met ff de koppeling open te trekken eindigde in een hele opknapbeurt ding ligt weer kompleet uit elkaar, is al het e.e.a. geschuurd en klaar voor de 2k lak
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 36 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved