Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - 125cc MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1276 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery 125cc MB
Geplaatst door Derbi-Olaf op 3-1-2009 0:21
Hits Deze gallery is 93450 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood-blauw / 1979
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 160 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
bitsj [Toon slechts deze afbeelding]
geil [Toon slechts deze afbeelding]
heet [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 21 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 25-8-2009 21:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Olaf, begrijp ik het nou goed dat je hem er hebt uitgeperst en daarna de cilinder (dus niet de bus) hebt uitgedraaid?
Ik mis de logica?
[...]


Dat kan ik zelf ook wel

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 21:46 uur.

trouwens niek , als jij vrij timingen zou mogen kiezen voor een 135 cc sprintblok met 49.5mm slag waar zou jij dan aan gaan denken ?

De rest word uiteraard aangepast aan de cilinder
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 25-8-2009 21:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


kijk, nu snap ik hem, maar van welk materiaal?

btw, al met cr125 pijp gereden? ik zit met smart te wachten waar de powerband ligt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 21:51 uur.

nog niet gereden, ik krijg zaterdag pas een dempertje , en zonder demper rijden is niet te doen zoals je wel zult begrijpen



Materiaal zoek ik nog even uit, gewoon gietijzer iig
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Gerard1793 25-8-2009 21:54 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nog niet gereden, ik krijg zaterdag pas een dempertje , en zonder demper rijden is niet te doen zoals je wel zult begrijpen



Materiaal zoek ik nog even uit, gewoon gietijzer iig

Zonder demper klinkt mn MT als een crossert
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Derbi-Olaf 25-8-2009 21:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Zonder demper klinkt mn MT als een crossert

Je MT wel, maar dit klinkt zonder demper bijzonder heftig, zelfs voor mijn doen

zo klinkt het met demper : dusjeh

http://img190.imageshack.us/i/mov01658.mp4/
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 25-8-2009 22:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

trouwens niek , als jij vrij timingen zou mogen kiezen voor een 135 cc sprintblok met 49.5mm slag waar zou jij dan aan gaan denken ?

De rest word uiteraard aangepast aan de cilinder


EDIT: zie nu hier:
http://www.brommerforum.nl/user/13836/57



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-9-2009 om 1:25 uur.
 
Derbi-Olaf 25-8-2009 22:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Uitlaat: 201
Spoel: 133 (mits je je cartercompressie redelijk hoog kan krijgen maar daarbij de spoelers goed richt anders zou ik voor ietsjes meer gaan)
Blowdown: 34
Top vermogen: 12.000
Powerband: een krappe 9.000 tot 13.000 (misschien wel verstandig om met dubbele eindconus te werken omdat de eindconus anders zo scherp wordt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 22:09 uur.

cartercompressi kan ik helaas niks aan veranderen vrees ik, die ligt redelijk laag bij die honda's , niet?

zelf dacht ik richting 135/200 ?


da's btw ook tof nu, nu die bus eruit is kan ook ik met de spoelpoorten doen wat ik wil


uitlaatje zou sowieso compleet opmaat worden, dus hoeveel conusjes maakt niks uit

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:13 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 25-8-2009 22:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

cartercompressi kan ik helaas niks aan veranderen vrees ik, die ligt redelijk laag bij die honda's , niet?

zelf dacht ik richting 135/200 ?


uitlaatje zou sowieso compleet opmaat worden, dus hoeveel conusjes maakt niks uit

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:11 uur.


Geheimpje verklappen: voor dit soort uitlaten (dus hoogtoerig, smalle powerband, grote max dia en smalle tailpijp, wat zorgt voor een hele stijle eindconus) kijk ik het dubbele eindconus ontwerp gewoon af van de Pro race uitlaat.
Ik heb dus adhv de pro race maten getracht de formules op te stellen die zei hebben gebruikt voor de eindconus die ik dan vervolgens kan gebruiken om een soortgelijke reflectieconus te ontwerpen voor een compleet andere uitlaat.
(bij motorcross pijpen heb ik zelf ideen/formules die ik gebruik voor dubbele eindconus ontwerpen)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 22:19 uur.
 
Derbi-Olaf 25-8-2009 22:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Geheimpje verklappen: voor dit soort uitlaten (dus hoogtoerig, smalle powerband, grote max dia en smalle tailpijp, wat zorgt voor een hele stijle eindconus) kijk ik het dubbele eindconus ontwerp gewoon af van de Pro race uitlaat.
Ik heb dus adhv de pro race maten getracht de formules op te stellen die zei hebben gebruikt voor de eindconus die ik dan vervolgens kan gebruiken om een soortgelijke reflectieconus te ontwerpen voor een compleet andere uitlaat.
(bij motorcross pijpen heb ik zelf ideen/formules die ik gebruik voor dubbele eindconus ontwerpen)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 22:19 uur.

oké, kijk altijd handig om te weten
en zou je mij wat kunnen zeggen over de hoeken van de spoelers , wat mij iig bijstaat is hoofdspoelers laag richtin inlaatpoort, en de boostpoort hoog zodat het botst met de stroom die uit je spoelers komt, om vervolgens recht in de "verbrandingsruimte" te belanden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
tomtomgo 25-8-2009 22:32 Print reply

Posts: 455
ff originele tankstickers zien te scoren en het ziet er machtig uit
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
Derbi-Olaf 25-8-2009 22:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
ff originele tankstickers zien te scoren en het ziet er machtig uit

zijn al een maand of 3 onderweg
hij kan ze blijkbaar begin september pas laten maken

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:35 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 26-8-2009 0:47 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oké, kijk altijd handig om te weten
en zou je mij wat kunnen zeggen over de hoeken van de spoelers , wat mij iig bijstaat is hoofdspoelers laag richtin inlaatpoort, en de boostpoort hoog zodat het botst met de stroom die uit je spoelers komt, om vervolgens recht in de "verbrandingsruimte" te belanden


Dit wil ik je wel uitleggen, maar dat is erg veel werk om helemaal te typen en tekeningetjes te maken.
Dus dat doe ik met liefde weer een keer met een pen en een papier erbij, maar niet zo.

Het bier staat koud.
 
Gerard1793 26-8-2009 15:23 Print reply

Posts: 4006
Weer een hotje erbij
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Derbi-Olaf 31-8-2009 23:02 Print reply

Posts: 14999
beter heb ik morgen eindelijk die demper
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TECstar 31-8-2009 23:03 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
beter heb ik morgen eindelijk die demper


beter maak je nog meer filmpjes dan
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Derbi-Olaf 2-9-2009 20:27 Print reply

Posts: 14999
Hehe, vandaag wat onderdeeltjes binnengehad

uitlaatje, stalen remleiding, wat rubbertjes, achterbandje helaas nog niet , en achterschokbrekers, maar die gaan weer terug denk ik

Ook heb ik er maar eens snelgas opgezet, de slag van de hendel is nog steeds aan de lange kant, maar we moeten het er maar mee doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 2-9-2009 20:33 Print reply

Posts: 29286
Hoezo moeten de veren terug?
 
Derbi-Olaf 2-9-2009 20:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoezo moeten de veren terug?

Te slap, zouden opzich wel goed passen, en zien er zeer tof uit. Helaas komen zo op een MB onder een verkeerde hoek te staan waardoor ze al volledig enveren als je er op gaat zitten

Nja, op zoek naar iets anders
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 2-9-2009 20:36 Print reply

Posts: 29286
Dat is wel jammer. :(
 
Derbi-Olaf 2-9-2009 20:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is wel jammer. :(

agja, ik ben iig al aan de slag gegaan met mijn dempertje leeghalen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 2-9-2009 20:58 Print reply

Posts: 29286


Dikke herrie
 
Derbi-Olaf 2-9-2009 21:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77


Dikke herrie

nee juist niet, ik maak hem leeg zodat ik de buitenste huls al als basis heb als demper.

Ma.w. gewoon een geperforeerd stukje 23mm buis midden erin als tailpipe, en dan wat glaswol er rond om

hopen dat het geluid enigszins beschaafd blijft
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 2-9-2009 21:04 Print reply

Posts: 29286
Had ook niet verwacht dat je zonder demper wol ging rijden.

Maar zal inieder geval beter zijn als de kleine homoet demper.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-9-2009 om 21:04 uur.
 
Derbi-Olaf 2-9-2009 21:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Had ook niet verwacht dat je zonder demper ging rijden.

Maar zal inieder geval beter zijn als de kleine homoet demper.

Ja, je hebt zelf gehoord wat voor kabaal daar uit kwam

Het geluid op zich was niet mis, maar veel te hard
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 2-9-2009 21:08 Print reply

Posts: 29286
Achja wij vinden dat leuk.

ik denk alleen de buurt niet.
 
Derbi-Olaf 2-9-2009 21:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Achja wij vinden dat leuk.

ik denk alleen de buurt niet.

Heb nog geen klachten gehad
Ofwel durven ze me niet te stoppen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 21 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved