Derbi-Olaf |
25-8-2009 21:52 |
|
Derbi-Olaf |
25-8-2009 21:53 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
kijk, nu snap ik hem, maar van welk materiaal?
btw, al met cr125 pijp gereden? ik zit met smart te wachten waar de powerband ligt.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 21:51 uur.
nog niet gereden, ik krijg zaterdag pas een dempertje , en zonder demper rijden is niet te doen zoals je wel zult begrijpen
Materiaal zoek ik nog even uit, gewoon gietijzer iig
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Gerard1793 |
25-8-2009 21:54 |
 Posts: 4006 |
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Derbi-Olaf |
25-8-2009 21:56 |
|
Niek de Wildt |
25-8-2009 22:07 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
trouwens niek , als jij vrij timingen zou mogen kiezen voor een 135 cc sprintblok met 49.5mm slag waar zou jij dan aan gaan denken ?
De rest word uiteraard aangepast aan de cilinder
EDIT: zie nu hier:
http://www.brommerforum.nl/user/13836/57
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-9-2009 om 1:25 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
25-8-2009 22:10 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Uitlaat: 201
Spoel: 133 (mits je je cartercompressie redelijk hoog kan krijgen maar daarbij de spoelers goed richt anders zou ik voor ietsjes meer gaan)
Blowdown: 34
Top vermogen: 12.000
Powerband: een krappe 9.000 tot 13.000 (misschien wel verstandig om met dubbele eindconus te werken omdat de eindconus anders zo scherp wordt.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 22:09 uur.
cartercompressi kan ik helaas niks aan veranderen vrees ik, die ligt redelijk laag bij die honda's , niet?
zelf dacht ik richting 135/200 ?
da's btw ook tof nu, nu die bus eruit is kan ook ik met de spoelpoorten doen wat ik wil
uitlaatje zou sowieso compleet opmaat worden, dus hoeveel conusjes maakt niks uit
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:11 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:13 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
25-8-2009 22:18 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
cartercompressi kan ik helaas niks aan veranderen vrees ik, die ligt redelijk laag bij die honda's , niet?
zelf dacht ik richting 135/200 ?
uitlaatje zou sowieso compleet opmaat worden, dus hoeveel conusjes maakt niks uit
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:11 uur.
Geheimpje verklappen: voor dit soort uitlaten (dus hoogtoerig, smalle powerband, grote max dia en smalle tailpijp, wat zorgt voor een hele stijle eindconus) kijk ik het dubbele eindconus ontwerp gewoon af van de Pro race uitlaat.
Ik heb dus adhv de pro race maten getracht de formules op te stellen die zei hebben gebruikt voor de eindconus die ik dan vervolgens kan gebruiken om een soortgelijke reflectieconus te ontwerpen voor een compleet andere uitlaat.
(bij motorcross pijpen heb ik zelf ideen/formules die ik gebruik voor dubbele eindconus ontwerpen)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 22:19 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
25-8-2009 22:28 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Geheimpje verklappen: voor dit soort uitlaten (dus hoogtoerig, smalle powerband, grote max dia en smalle tailpijp, wat zorgt voor een hele stijle eindconus) kijk ik het dubbele eindconus ontwerp gewoon af van de Pro race uitlaat.
Ik heb dus adhv de pro race maten getracht de formules op te stellen die zei hebben gebruikt voor de eindconus die ik dan vervolgens kan gebruiken om een soortgelijke reflectieconus te ontwerpen voor een compleet andere uitlaat.
(bij motorcross pijpen heb ik zelf ideen/formules die ik gebruik voor dubbele eindconus ontwerpen)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2009 om 22:19 uur.
oké, kijk altijd handig om te weten 
en zou je mij wat kunnen zeggen over de hoeken van de spoelers , wat mij iig bijstaat is hoofdspoelers laag richtin inlaatpoort, en de boostpoort hoog zodat het botst met de stroom die uit je spoelers komt, om vervolgens recht in de "verbrandingsruimte" te belanden
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
tomtomgo |
25-8-2009 22:32 |
 Posts: 455 |
ff originele tankstickers zien te scoren en het ziet er machtig uit
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|
Derbi-Olaf |
25-8-2009 22:33 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
ff originele tankstickers zien te scoren en het ziet er machtig uit
zijn al een maand of 3 onderweg 
hij kan ze blijkbaar begin september pas laten maken
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-8-2009 om 22:35 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
26-8-2009 0:47 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
oké, kijk altijd handig om te weten 
en zou je mij wat kunnen zeggen over de hoeken van de spoelers , wat mij iig bijstaat is hoofdspoelers laag richtin inlaatpoort, en de boostpoort hoog zodat het botst met de stroom die uit je spoelers komt, om vervolgens recht in de "verbrandingsruimte" te belanden
Dit wil ik je wel uitleggen, maar dat is erg veel werk om helemaal te typen en tekeningetjes te maken.
Dus dat doe ik met liefde weer een keer met een pen en een papier erbij, maar niet zo.
Het bier staat koud.
|
|
|
|
Gerard1793 |
26-8-2009 15:23 |
 Posts: 4006 |
Weer een hotje erbij
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Derbi-Olaf |
31-8-2009 23:02 |
 Posts: 14999 |
beter heb ik morgen eindelijk die demper
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
TECstar |
31-8-2009 23:03 |
|
Derbi-Olaf |
2-9-2009 20:27 |
 Posts: 14999 |
Hehe, vandaag wat onderdeeltjes binnengehad
uitlaatje, stalen remleiding, wat rubbertjes, achterbandje helaas nog niet  , en achterschokbrekers, maar die gaan weer terug denk ik
Ook heb ik er maar eens snelgas opgezet, de slag van de hendel is nog steeds aan de lange kant, maar we moeten het er maar mee doen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
2-9-2009 20:33 |
 Posts: 29286 |
Hoezo moeten de veren terug?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
2-9-2009 20:35 |
|
kenny77 |
2-9-2009 20:36 |
 Posts: 29286 |
Dat is wel jammer. :(
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
2-9-2009 20:39 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is wel jammer. :(
agja, ik ben iig al aan de slag gegaan met mijn dempertje leeghalen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
2-9-2009 20:58 |
|
Derbi-Olaf |
2-9-2009 21:01 |
|
kenny77 |
2-9-2009 21:04 |
 Posts: 29286 |
Had ook niet verwacht dat je zonder demper wol ging rijden.
Maar zal inieder geval beter zijn als de kleine homoet demper.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-9-2009 om 21:04 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
2-9-2009 21:04 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
2-9-2009 21:08 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
2-9-2009 21:10 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|