Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda MT5 SuperMotard LC |
Geplaatst door |
linge-tuning op 7-2-2008 13:56 |
Hits |
Deze gallery is 63281 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld. |

Pagina 16 van 35
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Tombrom |
5-4-2008 19:55 |
 Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
het mooiste lijkt me als je gewoon het zadel zegmaar "plat" maakt, en dan een beetje verlengen aan de voorkant
niet plat
iets met een boog oid niet zo helemaal recht
|
|
|
|
b0nes |
9-4-2008 16:59 |
 Posts: 2058 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
het mooiste lijkt me als je gewoon het zadel zegmaar "plat" maakt, en dan een beetje verlengen aan de voorkant
soort senda zadel ?
|
|
|
|
linge-tuning |
9-4-2008 17:36 |
 Posts: 460 |
Ja dat ga ik ook proberen, als t bevalt blijft 't, anders komt de originele er gewoon weer op, is niks mis mee vind ik zelf.
|
|
|
|
linge-tuning |
10-4-2008 18:39 |
 Posts: 460 |
FUCKING VETTE UPDATE!!!
Ik had de mt zaterdag dus weggebracht naar de sobw-er waar ik t blok gekocht had, want t liep voor geen meter, kwam niet in toeren, onregelmatig lopen, knallen uit de uitlaat enzo.
Wat was nou t probleem? Ik had er een originele MT ontsteking op gezet, maar omdat de nsr een andere slag/langere drijfstang heb, werkt dit niet echt goed  Dus hij heb zn HPI er maar op gezet, nog niks afgesteld qua carb en ontsteking, gewoon gemonteerd en t liep als een jekko  echt fukcing niet normaal hoeveel power erin dat blokje zit, en dan komt er ook nog een nieuwe zuigert in, dus t wordt helemaal feest met dit ding!
Hij gaat m morgen of zaterdag verder afstellen, en hij zei, je komt m maar ophalen als ik m zo afgesteld heb dat je volgas op je achterwiel weg rijden ken  Dus dat gaat wat worden!
|
|
|
|
renoeius |
10-4-2008 18:42 |
 Posts: 6409 |
kijk, dat is een hele mooi update
als ie goed loopt, verwacht ik een filmpje  .
|
|
|
|
linge-tuning |
10-4-2008 18:43 |
 Posts: 460 |
uiteraard!
Eerst moeten er nog wel wat kleine dingen afgewerkt worden, zoals voorvork stabilisator cnc-en, blokophanging definitief af maken en afwerken, renthal cr85 stuur erop enzo.. oja en tankie gespoten
|
|
|
|
ikkejw |
10-4-2008 18:47 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
...voorvork stabilisator cnc-en...
die kun je ook gewoon bij de bromboer halen voor 5 euro.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
linge-tuning |
10-4-2008 18:48 |
 Posts: 460 |
Ja die heb ook, maar wat dacht je van dat ie niet tussen mn voorvork en voorband past  dus ik moet een soort kroonplaat lookalike cnc-en die over de bovenkant van de buitenpoten gaat. das de enigste manier
|
|
|
|
Joel_koningslust |
10-4-2008 18:51 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Ja die heb ook, maar wat dacht je van dat ie niet tussen mn voorvork en voorband past dus ik moet een soort kroonplaat lookalike cnc-en die over de bovenkant van de buitenpoten gaat. das de enigste manier
istie niet stabiel genoeg zonder? dat zou nl wel mooier zijn enzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
renoeius |
10-4-2008 18:51 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Ja die heb ook, maar wat dacht je van dat ie niet tussen mn voorvork en voorband past dus ik moet een soort kroonplaat lookalike cnc-en die over de bovenkant van de buitenpoten gaat. das de enigste manier
mijn pa had echt exact hetzelfde idee voor mijn vork  .
ik moet er ook nog 1 maken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
istie niet stabiel genoeg zonder? dat zou nl wel mooier zijn enzo
dat valt tegen bij een MT. ik heb zelf dat, als ik mijn wiel tussen mijn benen klem, dat ik met mijn stuur mijn vork aardig kan heen en weer bewegen.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 10-4-2008 om 18:55 uur.
|
|
|
|
linge-tuning |
10-4-2008 18:56 |
 Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
dat valt tegen bij een MT. ik heb zelf dat, als ik mijn wiel tussen mijn benen klem, dat ik met mijn stuur mijn vork aardig kan heen en weer bewegen.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 10-4-2008 om 18:55 uur.
dat heb ik dus ook nu
|
|
|
|
ikkejw |
10-4-2008 19:49 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
istie niet stabiel genoeg zonder? dat zou nl wel mooier zijn enzo
MT vork stelt niks voor, zonder stabilisator kun je geen normale bochten pakken
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
linge-tuning |
10-4-2008 20:00 |
 Posts: 460 |
MTX voorvork heb ik he  maar daar kan ik zonder stabilisator nog het wiel bewegen tussen mn benen als ik t stuur vasthoud.
|
|
|
|
ikkejw |
10-4-2008 20:14 |
|
Derbi-Olaf |
10-4-2008 20:30 |
 Posts: 14999 |
bruuuut !
Wat zou jeuit dit blokje kunnen krijge? (goed afgesteld?)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
linge-tuning |
10-4-2008 20:55 |
 Posts: 460 |
tussen de 14 en 15pk
|
|
|
|
linge-tuning |
17-4-2008 21:54 |
 Posts: 460 |
Nieuwe NSR zuigert erin, ophoogplaat eronder, uitlaat aangepast HPI erop, carb staat nog iets te arm, maar gaat als n jekko, ben nog niet hoger dan de 3 (en klein stukje in de 4) gekomen maar t gaat goed hard!!!!!  pk's verwacht ik tussen de 14 en 14,5 ivm de hpi die op "safe" staat en de nsr zuiger ipv de lichtere (en kortere slag) Kitaco reeszzz zuigert.
zaterdag wss filmpie!
|
|
|
|
RXBaz |
17-4-2008 21:57 |
 Posts: 1879 |
mooi ding, alleen die (grote) handkappen en (grote) nummerplaat voor vind ik overkill, miss ietsje kleinere was mooier geweest,
wel nette brommer
H-O-T
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
linge-tuning |
17-4-2008 22:00 |
 Posts: 460 |
komen kleinere handkappen en op de foto's in de gallery zit de mt voorvork er nog in, nu mtx voorvork dus lijkt die voorkap niet zo groot meer, bovendien zijn er geen kleinere voorkappen.
|
|
|
|
Bart-Derbi |
17-4-2008 22:19 |
 Posts: 6497 |
voorkapje is mooi qua vormen hoor, niets aan doen denk ik..
alleen jammer van die huge MT5 velgnaaf:P
|
|
|
|
linge-tuning |
18-4-2008 19:29 |
 Posts: 460 |
Vandaag ff de mt terug gehaald, uitlaat moet nog aangepast worden, maar zat nog te twijfelen tussen nieuwe DPR of deze oude (best wel lelijke) maar ik hou voorlopig deze, dus morgen gaat ie weer terug om de pijp passend te maken.
verder is tie nou aardig afgesteld, voorontsteking staat op 2mm kan evt. nog op 2,5mm maar nu nog ff op safe blijven. De snelheid in zn 3 is ongeveer 80, maar nog niet optimaal afgesteld dus, hoger dan 3 ben ik nog niet aan toe gekomen (+ ik heb alleen een voorrem, achterrem werkt nog niet)
Toen die thuis stond meteen gespript en aan t sleutelen gegaan:
aardig rijklaar (morgen komt SM vspb!):
filmpjes(let niet op het wegrijden, koppeling moet nog iets beter afgesteld worden):
http://www.youtube.com/watch?v=bUgN1ByXGnE
http://www.youtube.com/watch?v=pwlxSC5Up3U
laterss
|
|
|
|
henk43 |
18-4-2008 19:54 |
 Posts: 916 |
je moet je kenteken ff een betere plek geven.
|
|
Nobody said it was easy |
|
Elco |
18-4-2008 20:07 |
Posts: 4527 |
hij iz echt mooi zo,
zo laten, die vork ook, je achterkapje past nu ook moooier
|
|
|
|
linge-tuning |
19-4-2008 7:42 |
 Posts: 460 |
@ henk43: Die zit daar maar tijdelijk
@ Derbi_elco: dankje
|
|
|
|
linge-tuning |
20-4-2008 19:39 |
 Posts: 460 |
Update 20-04-2008
Staat wel vet, zit nog met tywraps vast, maar daar ben ik al een adapter plaatje voor aan het frezen.
Het blokje loopt nou aardig lekker, ondanks de brakke afstelling (te arm, verkeerde gasnaald en HPI op safe) Maar daar ga ik pas mee verder als het rijwielgedeelte inorde is, ik heb nl alleen nog een voorrem omdat ik de achterrem nog in orde moet maken en daarvoor moet eerst de DPR omgelast worden etc.. dus nog veel werk te doen. De DPR wordt trouwens gepolijst en dan de blauwe lasnaden terug brengen.
En omdat ik de hele tijd met alleen met de voorrem geremd heb, heeft de ankerplaat het begeven en is er een lipje afgebroken, gelukkig dat het nu gebeurd is en niet als ik 130 rijd op de openbare weg, nu kan ik zelf een stevigere frezen en er op laten lassen, dus ook weer veiliger, maar wel weer meer werk + tijd...
Wat close-ups:
HPI:
Rad+bobine ophanging (HRC wordt er nog verder uitgefreest en afgewerkt):
En geen cc meer  :
adios
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 26-12-2008 om 21:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 13-12-2009 om 15:15 uur.
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 16 van 35
|
|