Henk-88 |
4-1-2006 16:35 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Henk wat ga je eig motorisch doen om hem zoveel toeren te laten trekken??
Maar ik vind het een zeer origineel en een dik ubergeil project doe zo verder!!
Thanx!
kortere slag, andere inlaat, een nog onbekende ?bercilinder, superuitlaat, de ultieme carburateur, veel experts in diverse vakgebieden raadplegen, wat me verder nog nodig lijkt en een hoop geluk.
het zal lang gaan duren
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
15-1-2006 2:47 |
 Posts: 26703 |
Het zitje is zo goed als af, nu het kontje nog
En voor wat betreft de veer: ik had een paar dagen geleden de knoop doorgehakt om dan toch maar een goede verstelbare motorveer te nemen die dan wel wat langer wordt dan de NS1-veer maar dan maar de ophanging aan het frame weer aanpassen. Ik reageerde op de advertentie van Bjorn (Blorn @ BF) die op marktplaats stond voor een CBR600-monoveer.
Vanavond kruiste toevallig een mooie WP-veer met goede verstellingsmogelijkheden mijn pad; ik heb 'm!
Z? ??n maar dan met los blauwmetallic reservoir.
De gozer van wie ik 'm kocht bleek ook nogal ge?nteresseerd in snelle 50cc-ers (hij was z?lf ook ooit van plan geweest om een TSX-racer te bouwen..  ). Hij was aan het sleutelen aan iemands Kreidler.
Gelukkig had ik me phone bij me (excuses voor de belabberde kwaliteit..)
owja en gisteravond nog goede cilinderbouten, pakkingset, xtra gehard tandwiel 11, toerentellerkabel (past bijna in ??n keer tussen tsx-blok en NS1-toerenteller, overbrengingsverhouding is hopelijk in orde (te maken) omdat ik anders kans loop om al voor het echte begin de 20.000 rpm te halen  ) en bakolie gescoord
owja2 en gisteren iemand bereid gevonden om mijn eerste cilinder te tunen voor fase 1 (met ori-blok proberen 15.000 rpm te halen).
Mocht ik geen 50cc-cilinders met nicasylwand tegenkomen (die er dus w?l waren: iig Eurokit en Metrakit leverden ze in 50cc) dan gaat er eerst een charmo 50 snel naar Itali? (  ) om daar een mooi laagje nicasyl op te doen.
(Dat ori slaat op ongewijzigde maten van krukas en drijfstang en de ori carterhelften, niet op de zesbak die er in ligt of de 4plaatskoppeling of andere kleinigheden. Ik hoorde vandaag dat de baktandwielen van een TSX niet sterk/hard genoeg zijn voor wat ik van plan ben. Er schijnt een mogelijkheid te zijn om tandwielen van een RM er in te zetten maar daar moet ik me nog ff in verdiepen want daar weet ik verder weinig van. De zesbak die er nu in ligt, komt uit een RG80 als ik het goed heb.. misschien kunnen die het gewoon aan. Ik weet het nog niet )
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-1-2006 om 3:34 uur.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-1-2006 om 3:39 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
15-1-2006 19:51 |
 Posts: 13701 |
vet
|
|
|
|
Henk-88 |
16-1-2006 13:21 |
|
oenoehoofd |
16-1-2006 13:25 |
 Posts: 17851 |
kvind em vaag  maar moet em ff af zien
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Henk-88 |
16-1-2006 13:28 |
 Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
oenoehoofd |
16-1-2006 13:29 |
 Posts: 17851 |
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
renoeius |
16-1-2006 15:46 |
 Posts: 6409 |
ik vind het nog steeds geweldig dat ie daar gewoon op je kamer staat
maar ff over die WP veer, hoe lang ie die? ik denk dat er bij mij ook niks anders op zit dan de ophanging aan het frame aanpassen. kan ook wel de achterbrug verbouwen, maar die is pas gespoten. het deel frame waar de veer vast zit, zie je toch niet door de kappen  . ff een zwart laagje verf erover en klaar.
|
|
|
|
Henk-88 |
16-1-2006 15:55 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
ik vind het nog steeds geweldig dat ie daar gewoon op je kamer staat 
maar ff over die WP veer, hoe lang ie die? ik denk dat er bij mij ook niks anders op zit dan de ophanging aan het frame aanpassen. kan ook wel de achterbrug verbouwen, maar die is pas gespoten. het deel frame waar de veer vast zit, zie je toch niet door de kappen . ff een zwart laagje verf erover en klaar.
Zo dacht ik ook uiteindelijk: beter dan maar aanpassen met alle nadelen dan eeuwig op zoek blijven naar een ideale vervangende veer die er misschien niet is.
Die WP van mij is 30.3 cm tussen het midden van de ophangpunten; Blorn mailde mij dat de CBR600-veer van hem 30.5 cm tussen het midden v/d ophangpunten is.
Dus beide zo'n 5 cm te lang. Hoe lang was die Honda-veer die jij ooit op het oog had?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
renoeius |
18-1-2006 10:53 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Zo dacht ik ook uiteindelijk: beter dan maar aanpassen met alle nadelen dan eeuwig op zoek blijven naar een ideale vervangende veer die er misschien niet is.
Die WP van mij is 30.3 cm tussen het midden van de ophangpunten; Blorn mailde mij dat de CBR600-veer van hem 30.5 cm tussen het midden v/d ophangpunten is.
Dus beide zo'n 5 cm te lang. Hoe lang was die Honda-veer die jij ooit op het oog had?
die was dacht ik iets van 28cm. het liefst heb ik er ook 1 die verstelbaar is. is altijd wel handig
ik bedenk me net dat hier in doorn, bij de motorzaak, een verrotte tzr staat. ff kijken of ik daar wat bruikbaars van mag afhalen  . dat ding staat er al een jaar ofzo en wordt niks mee gedaan. dus gewoon schijfjes, rempomp, achterveer, miss velgen eraf halen. kan ik weer wat aan verdienen en miss wat zelf gebruiken
|
|
|
|
mulder |
18-1-2006 11:02 |
 Posts: 13701 |
opschieten kutt
|
|
|
|
Henk-88 |
18-1-2006 11:37 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]
die was dacht ik iets van 28cm. het liefst heb ik er ook 1 die verstelbaar is. is altijd wel handig
ik bedenk me net dat hier in doorn, bij de motorzaak, een verrotte tzr staat. ff kijken of ik daar wat bruikbaars van mag afhalen . dat ding staat er al een jaar ofzo en wordt niks mee gedaan. dus gewoon schijfjes, rempomp, achterveer, miss velgen eraf halen. kan ik weer wat aan verdienen en miss wat zelf gebruiken
Heb jij eigenlijk wel de ruimte om je bovenste veer-bevestigingspunt zodanig te verplaatsen dat er een veer van meer dan 5 cm langer onderpast?
De WP-veer heeft een over een mega-afstand regelbare veervoorspanning, dat leek me wel nuttig. Verder is zowel de ingaande als de uitgaande demping regelbaar. Met grote handige knoppen zowaar.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
opschieten kutt
naja  VLEGEL
schuren kreng
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 18-1-2006 om 14:07 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
18-1-2006 11:39 |
 Posts: 13701 |
hangt die veer er al onder?
|
|
|
|
Henk-88 |
18-1-2006 11:49 |
 Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
18-1-2006 11:50 |
 Posts: 13701 |
oke en wie gaat je cilinder tunen dan?
|
|
|
|
Henk-88 |
18-1-2006 11:56 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
oke en wie gaat je cilinder tunen dan?
Voor fase 1 : de schotjesuitlaatman uiteraard
Hij heeft de broodnodige TSX-ervaring
(tsx 50cc-->120 km/h en tsx 70cc-->135 km/h)
Als ik geen 50cc met nicasilwand kan scoren, gaat er een 50cc snel (charmo) naar Itali? en krijgt daar een laagje nicasil.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 18-1-2006 om 12:04 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
18-1-2006 12:15 |
 Posts: 13701 |
copy that
|
|
|
|
Henk-88 |
22-1-2006 4:17 |
 Posts: 26703 |
aay Saint wat is je accountnaam hier?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
race-or |
24-1-2006 11:36 |
Posts: 54 |
je moet dat achterzitje van galsvezel maken ben ik nu ook mee bezig net echt heel mooi...
|
|
|
|
Dikke Dennes |
24-1-2006 11:59 |
 Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Als ik geen 50cc met nicasilwand kan scoren, gaat er een 50cc snel (charmo) naar Itali? en krijgt daar een laagje nicasil.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 18-1-2006 om 12:04 uur.
Want ze kunnen in NL nog geen nicasil wandjes aanleggen...???
Kan je net zo goed in NL katen doen...
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Henk-88 |
24-1-2006 13:11 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]
Want ze kunnen in NL nog geen nicasil wandjes aanleggen...???
Kan je net zo goed in NL katen doen...
Het 'nicasiliseren' schijnt in Itali? beter gedaan te worden. Ik weet het ook niet natuurlijk maar vertrouw hierin gewoon op wat sommige lui waarvan ik denk dat ze er verstand van hebben me vertellen. Emot ( www.emot.nl ) stuurt ze dan op naar Itali? en je moet gewoon ff een zuigertje meesturen voor de juiste maat.
Volgens mij wordt het laagje nicasil daar wat dikker. En waarschijnlijk is dat dan beter. Veel duurder is het niet.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
24-1-2006 13:12 |
 Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: race-or
je moet dat achterzitje van galsvezel maken ben ik nu ook mee bezig net echt heel mooi...
ik zei het je hank
|
|
|
|
Henk-88 |
24-1-2006 13:16 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
24-1-2006 13:17 |
 Posts: 17931 |
die tank moet lager anders zal t nooit een racer worden!
gat tussen blok en tank is veel te groot!
en houd er rekening mee dat je je stepjes ver genoeg naar achteren zet!
moeten ongeveer recht onder je tankzadelsplitsing zitten
hoe maak je je schakelpookje?
als ik jou was zou ik deze gewoon omdraaien, waardoor je op zn kop moet schakelen, dan komt nooit meer iemand zeuren ofdie op je bromemr mag
|
|
|
|
Henk-88 |
24-1-2006 13:29 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
die tank moet lager anders zal t nooit een racer worden!
gat tussen blok en tank is veel te groot!
en houd er rekening mee dat je je stepjes ver genoeg naar achteren zet!
afbeelding
moeten ongeveer recht onder je tankzadelsplitsing zitten
hoe maak je je schakelpookje?
als ik jou was zou ik deze gewoon omdraaien, waardoor je op zn kop moet schakelen, dan komt nooit meer iemand zeuren ofdie op je bromemr mag
De tank gaat niet lager wss omdat ik dan teveel aan m'n frame moet veranderen. De voorvork gaat nog wel wat ingekort
Stepjes gaan (met de NS1-stepjes zie foto boven) ongeveer 10 cm 8er de tank/zadel-scheiding terechtkomen; en dat mag misschien nog wel wat verder later. Komt wel goed dus
Als ik Pim (skabla van wie ik het 6bak-blokje kocht) goed heb begrepen, heeft dit blokje een 6bak van een RG80 en schakelt die zowiezo andersom zodat ik gewoon het pookje naar achteren kan doen en zoals de stepjes nu komen, past die afstand ook gelijk goed
Er zijn al heel wat boekingen voor 'proefritjes' idd  en ik heb ze allemaal gepland in de eerste periode als 'ie iets van 70 zal gaan.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|