koosTSX |
29-11-2005 14:20 |
 Posts: 705 |
Ik denk dat hij niet met een racer gaat springen?
maar normaal land je ook op een veer dus als het goed gelast is dan komt dat wel goed
|
|
|
|
renoeius |
29-11-2005 15:00 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
super vet, maar breekt die veer niet een keer af met springen omdat je erop land?
men noemt het ook wel een: schokbreker
met nadruk op schok
|
|
|
|
mulder |
29-11-2005 15:33 |
 Posts: 13701 |
keep up the good work henk
we want updates and pictures
|
|
|
|
Oonzen Ad |
29-11-2005 15:38 |
 Posts: 3807 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
super vet, maar breekt die veer niet een keer af met springen omdat je erop land?
je moet er ook niet mee springen
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|
Henk-88 |
29-11-2005 16:12 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
super vet, maar breekt die veer niet een keer af met springen omdat je erop land?
Ben ik n?t wakker en wat zien ik??? Wordt er aan m'n vering getwijfeld!!
Het systeem z?lf is ok? en berekend op zwaar werk. Dirt- en flattrack racing is niet nix lijkt mij, alleen ze jumpen er niet zo mee idd.
Bij heftige veerbewegingen en schokken komen de krachten voornamelijk op het scharnierpunt aan lijkt mij
en die hebben we verstevigd met een vork aan de as waar het motorblok en de achterbrug aan zitten
die vork is ook weer rechtstreeks met het frame verbonden zodat het scharnierpunt links door een driehoeksconstructie op de juiste plek gehouden moet worden
ik ga er vanuit dat dit voldoende stevig zal zijn. Mocht er iets stuk of scheef gaan dan meld ik dat wel weer hier...
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 29-11-2005 om 16:21 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
29-11-2005 16:24 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
keep up the good work henk
we want updates and pictures
als het monoseatje een fase verder is, Albert
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
29-11-2005 16:42 |
 Posts: 13701 |
|
|
|
|
Henk-88 |
30-11-2005 2:56 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
Met die ktm voorvork moet ik allemaal kijken hoe dat gaat gebeuren. de balhooftspe van die ktm vork is trouwens dunner dan die van een tsx . dus waar schijn lijk word dat gat in de kroonplaat wat uitgedraait zodat de tsx balhooftspen en in kan. maar dat moet ik nog uit gaan denken
is die KTM-balhoofdspen nou korter of langer dan de TSX-balhoofdspen?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
koosTSX |
30-11-2005 10:56 |
 Posts: 705 |
Quote:
is die KTM-balhoofdspen nou korter of langer dan de TSX-balhoofdspen?
iets langer, maar je kande de kroonplaten ook nog iets over de poten verschuiven.. Maar ik heb de voorvork nog niet hier die komt aan het eind van deze week of volgende week
is ook nog ff lastig dat de ns1 velg een 12 mm as hoort, en de ktm vork een 14mm as heeft
zou het een goed idee zijn om dat busjes van 1mm (2 keer 1 dus) in die 14 mm gaten van de vork te doen? of is dat te dun/niet mogelijk om te laten draaien
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 30-11-2005 om 10:59 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
30-11-2005 15:57 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
[...]
iets langer, maar je kande de kroonplaten ook nog iets over de poten verschuiven.. Maar ik heb de voorvork nog niet hier die komt aan het eind van deze week of volgende week
is ook nog ff lastig dat de ns1 velg een 12 mm as hoort, en de ktm vork een 14mm as heeft
zou het een goed idee zijn om dat busjes van 1mm (2 keer 1 dus) in die 14 mm gaten van de vork te doen? of is dat te dun/niet mogelijk om te laten draaien
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 30-11-2005 om 10:59 uur.
busjes om de vooras kunnen best lijkt mij, en dat lijkt me ook wel te draaien.
je kunt i.p.v. balhoofdspen vervangen ook doen wat ik deed: ring op maat maken en om de balhoofdspen van de KTM-voorvork persen en daarop de binnencup van de TSX persen (verhit erom doen en dan af laten koelen; muurvast. Ik heb dit maar laten doen) en dan moet er ook een soort ring tussen de bovenste binnencup (van de TSX) en de balhoofdspen (van de KTM). Ik heb de draairing (die van de NS1, voor jou wordt dat dus die van de KTM) die het balhoofd in elkaar vast draait, af laten draaien zodat de onderkant daarvan als opvulring functioneert die de bovenste binnencup op z'n plek houdt. Het werkt prima, maar het grootste voordeel was voor mij dat de balhoofdspen niet overgezet hoefde te worden. Het schijnt heel lastig te zijn om dat weer recht in elkaar te krijgen. Ik wilde geen risico lopen...
Voor het afdraaien van de bovenste draairing, het laten draaien van de bus onderaan de balhoofdspen, en het persen om de pen van die ring en de cup eroverheen was ik totaal 25 eu kwijt bij een gewoon afdraaibedrijfje. Ik heb er dus geen werk aan gehad. Wel denkwerk om de juiste maten en bedoeling door te kunnen geven.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
koosTSX |
30-11-2005 16:18 |
 Posts: 705 |
hm, tis lang geleden dat ik mn tsx voorvork eruit heb gehad, dus ik weet niet helemaal precies meer hoe het balhooft er van binnen uit ziet, ik begrijp nu dus ook niet heel veel van je verhaal
is de binnencup de binnen kant van het balhoofd?
Steunt een voorvork alleen op die twee lagers of hoe zat dat ook al weer
Ik begrijp dat jij balhooftspen nu op twee bussen/ringensteunt in je bal hooft? maar was jouw ns1 balhoofts pen ook langer als de tsx pen?
naja, ik ga er meer van begrijpen als ik er echt mee bezig ga. ik ga nu eerst mn achterwiel fixen, omdat ik dan kan blijven rijden.
|
|
|
|
Tombrom |
30-11-2005 16:23 |
 Posts: 15925 |
miss dom vraagje maar hoe gaat dat ooit veren je agterbrug
|
|
|
|
Henk-88 |
30-11-2005 19:04 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
hm, tis lang geleden dat ik mn tsx voorvork eruit heb gehad, dus ik weet niet helemaal precies meer hoe het balhooft er van binnen uit ziet, ik begrijp nu dus ook niet heel veel van je verhaal
is de binnencup de binnen kant van het balhoofd?
Steunt een voorvork alleen op die twee lagers of hoe zat dat ook al weer
Ik begrijp dat jij balhooftspen nu op twee bussen/ringensteunt in je bal hooft? maar was jouw ns1 balhoofts pen ook langer als de tsx pen?
naja, ik ga er meer van begrijpen als ik er echt mee bezig ga. ik ga nu eerst mn achterwiel fixen, omdat ik dan kan blijven rijden.
Je moet 't zien idd. De binnencup en buitencup vormen de lagerschalen waar die kogeltjes die er op ongelegen klusmomenten uitflikkeren tussen zitten. Het geheel vormt dan het lager dus.
De buitencups zitten in het balhoofd vast.
voorvork steunt in principe alleen op het onderste lager in het balhoofd. De bovenste houdt de vork recht.
Als je die shit uitelkaar hebt moet je d'r gewoon even voor gaan zitten en dan wordt het vanzelf duidelijk wat de opties zijn.
NS1 balhoofdspen was eerder korter als ik het mij goed herinner maar omdat die dikke TSX-kroonplaat plaats maakte voor die van de dunne NS1 past het gewoon iig.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
30-11-2005 19:09 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
miss dom vraagje maar hoe gaat dat ooit veren je agterbrug
check de picca's maar op deze en vorige pagina; het veert al hoor
achterbrug trekt met een stangetje boven aan een hevel die aan de onderkant tegen de veer duwt dan.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
koosTSX |
30-11-2005 23:04 |
 Posts: 705 |
Quote: Je moet 't zien idd. De binnencup en buitencup vormen de lagerschalen waar die kogeltjes die er op ongelegen klusmomenten uitflikkeren tussen zitten. Het geheel vormt dan het lager dus.
De buitencups zitten in het balhoofd vast.

ow hihi jah, ik herrinner me het weer. oftewijl je voorvork steunt op twee lagers
|
|
|
|
koosTSX |
1-12-2005 20:31 |
 Posts: 705 |
nog een vraagje
wat zijn de maten van de afstandsbus tussen het ns1 wiel en de ns1 remklauwadapter?
khoop dat je vanaaf nog kijkt, dan kan ik er morgen aan gaan werken/meten
|
|
|
|
Henk-88 |
2-12-2005 2:29 |
|
koosTSX |
2-12-2005 9:48 |
 Posts: 705 |
ow daar heb ik niet veel aan, dan bel ik motoimport wel ff
edit: motoimport wist het ook niet
nouwja dan ga ik er een andere keer mee verder. :-l
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 2-12-2005 om 10:43 uur.
|
|
|
|
renoeius |
2-12-2005 10:57 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
ow daar heb ik niet veel aan, dan bel ik motoimport wel ff
edit: motoimport wist het ook niet
nouwja dan ga ik er een andere keer mee verder. :-l
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 2-12-2005 om 10:43 uur.
ik heb ergens nog een blaadje liggen waar de maten op staan. moest die bus toen laten draaien
als ik hem niet kan vinden, meet ik het wel ff voor je
|
|
|
|
koosTSX |
2-12-2005 17:10 |
 Posts: 705 |
Quote:
ik heb ergens nog een blaadje liggen waar de maten op staan. moest die bus toen laten draaien
als ik hem niet kan vinden, meet ik het wel ff voor je
dat zou echt cool van je zijn!
|
|
|
|
Henk-88 |
20-12-2005 2:32 |
 Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Splendid |
28-12-2005 12:01 |
|
mulder |
28-12-2005 12:10 |
|
Splendid |
29-12-2005 12:42 |
 Posts: 8421 |
het kontje wordt wel wat dikker hoop ik? hij lijkt nu zo iel..en tussen de tank en de kuip is het zo leeg..omdat het frame zo dun is, hopelijk vind je er nog wat op  verder is en blijft ie geil
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Henk-88 |
29-12-2005 12:52 |
|