Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
TSX-racer |
Geplaatst door |
Henk-88 op 3-7-2005 19:50 |
Hits |
Deze gallery is 69260 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Suzuki TS50X (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
N.n.b. / Niet opgegeven |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
103 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 1
|
|
tsx
|
|
|
tsx
|
|
Pagina 1 van 1
|

Pagina 6 van 32
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Henk-88 |
23-11-2005 14:21 |
 Posts: 26703 |
@ renoeius: ik heb Hyperpro gisteren gemaild voor een prijsopgave voor het op maat laten draaien van een veer, en gevraagd of er evt. andere opties voorhanden zijn daaro.
ff afw88 dus
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
renoeius |
23-11-2005 14:35 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
@ renoeius: ik heb Hyperpro gisteren gemaild voor een prijsopgave voor het op maat laten draaien van een veer, en gevraagd of er evt. andere opties voorhanden zijn daaro.
ff afw88 dus
oke dan
als ik echt geen andere oplossing kan vinden, koop ik denk ik toch maar een veer van een CBR600 en pas dan wel de ophanging van mijn frame aan. die zet ik dan verder naar voren.
of ik moet iets aan de achterbrug veranderen. miss wel iets laten vrezen dat ik zo in de achterbrug kan zetten, zodat de veer daar meer naar achter komt te staan. dan kan er een langere veer op
|
|
|
|
mulder |
23-11-2005 14:55 |
 Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
@ renoeius: ik heb Hyperpro gisteren gemaild voor een prijsopgave voor het op maat laten draaien van een veer, en gevraagd of er evt. andere opties voorhanden zijn daaro.
ff afw88 dus
hebben ze niet gezegt hoeveel het ongeveer word?
|
|
|
|
Henk-88 |
23-11-2005 15:00 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]
hebben ze niet gezegt hoeveel het ongeveer word?
Ik heb zelfs nog niet eens een ontvangstbevestiging ...
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
renoeius |
23-11-2005 15:34 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Ik heb zelfs nog niet eens een ontvangstbevestiging ...
wat een aso's :P
|
|
|
|
koosTSX |
26-11-2005 12:58 |
 Posts: 705 |
Quote: Achterbrug van de NS1 is -zo uit m'n hoofd- ong. 3 cm langer; en waar 'ie in het frame valt, is 'ie een beetje (zo'n 1 cm) breder dan de TSX-achterbrug. Dat betekende een stukje smaller maken (ik dacht aan de linkerkant maar weet het niet meer cker) en een nieuw -smaller- naaldlagertje scoren bij Wielens (lager-leverancier) om het naaldlager aan de ingekorte kant te vervangen. Die zal dus door de smallere maat eerder verslijten.
Zie ook mijn reply op de eerste pagina ergens bovenaan in deze gallery.
Ga jij nou ook zoiets doen?
tja als een ns1 brug maar 3 cm langer is valt het niet veel op denk ik? want omdat een ns1 velg kleiner is dan tsx velg, vind ik het mooi om een wat langere achterbrug te hebben, want met mn tsx achterbrug staat het wiel een beetje te dicht bij het frame zegmaar... Wat ik nouw van plan ben ik gewoon de tsx brug houden. En daar een stripje metaal op lassen, die in de remklauwadapter van de ns1 klauw past.
Maargoed ik vind het zoiezo mooier om er een langere/dikkere brug in te hebben, maar een ns1 brug scheelt dus niet heel veel,+dat ik dan nog de ophanging voor de veer moet veranderen enzo
Als je tips hebt hoor ik het graag, word echt cool waar jij mee bezig bent
owja nog 1 vraagje. Heb jij nouw die veer onderlangs gedaan alleen omdat je het mooi vind, of omdat het gewoon normaal niet mogelijk is. Ik bedoel je kan tog ook de ophanging voor de veer die op de ns1 brug zit er af slijpen, en er een nieuwe (omdat ie van een tsx een beetje aan de zijkant zit) op lassen?
vet lang verhaal
|
|
|
|
Henk-88 |
27-11-2005 14:50 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
[...]
tja als een ns1 brug maar 3 cm langer is valt het niet veel op denk ik? want omdat een ns1 velg kleiner is dan tsx velg, vind ik het mooi om een wat langere achterbrug te hebben, want met mn tsx achterbrug staat het wiel een beetje te dicht bij het frame zegmaar... Wat ik nouw van plan ben ik gewoon de tsx brug houden. En daar een stripje metaal op lassen, die in de remklauwadapter van de ns1 klauw past.
Maargoed ik vind het zoiezo mooier om er een langere/dikkere brug in te hebben, maar een ns1 brug scheelt dus niet heel veel,+dat ik dan nog de ophanging voor de veer moet veranderen enzo
Als je tips hebt hoor ik het graag, word echt cool waar jij mee bezig bent
owja nog 1 vraagje. Heb jij nouw die veer onderlangs gedaan alleen omdat je het mooi vind, of omdat het gewoon normaal niet mogelijk is. Ik bedoel je kan tog ook de ophanging voor de veer die op de ns1 brug zit er af slijpen, en er een nieuwe (omdat ie van een tsx een beetje aan de zijkant zit) op lassen?
vet lang verhaal
Een duidelijk verhaal tenminste, thnx.
H?b je al een NS1-wiel en past 'ie wel in de TSX-brug of komt hij dan niet meer in het midden te staan?
De afstand van de voorste as en de wiel-as bij de NS1-achterbrug is 51 tot 54 cm.
Iets op de achterbrug lassen om de remklauw op z'n plek te houden, lijkt mij wel kunnen, er komt bij het remmen immers veel minder kracht op te staan dan bij de voorvork.
Dat de veer/demper onder het frame ligt heeft er sterk mee te maken dat we na het aanbrengen van de xtra versteviging (ivm het versmallen van de brug waar 'ie in het frame komt) de pro-link-shit niet meer in de achterbrug kwijt konden. De TSX-veer was toen te kort om rechtstreeks tussen de brug en het bevestigingspunt te passen, dus er moest een soort bokje op de brug gemaakt worden zoals MT's met mono-shock vaak hebben, zie afb. hieronder
En dat vond ik lelijk omdat 'ie waarschijnlijk een z? hoge bok moest hebben om een beetje stug te veren (verhouding tussen de ingeveerde afstand van het achterwiel en de afstand die de veer dan inveert) dat we beter een een duwstang (zoals op de Yamaha DT) op de achterbrug konden lassen. En dat vond ik ook lelijk. Daarna heb ik dagen gegoogeled om naar verschillende types mono-shock te kijken of er iets leuks bij zat dat ook nog zou kunnen gaan werken. Daarna heb ik al die plaatjes goed bekeken en afgeschreven wat niet mooi was, niet zou werken of te veel werk zou zijn. Het Rotax-systeem bleef dus over.
Het was wel even wat werk om het uit te denken met de juiste (glij-) lagers en de assen van het systeem goed in lijn te krijgen dat er nix zou gaan wringen. Ook de afstandsverhouding wiel/veer moest berekend worden. Stugger dat dit konden we de veer niet krijgen. Toch is de veer nog veel te slap. De voordelen van dit systeem lijken mij het lagere zwaartepunt en dat de krachten mooi verdeeld op het systeem en het frame worden overgebracht. Van dat laatste heb ik natuurlijk geen fluit verstand maar ik heb wel wat gevoel voor hoe krachten verdeeld worden. Als er iets krom of stuk gaat op den duur zal ik dat hier tzt wel melden.
Hoe ver ben jij inmiddels? Hou me iig op de hoogte, met foto's liefst..
vet lang antwoord...
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
koosTSX |
27-11-2005 19:32 |
 Posts: 705 |
Quote: Een duidelijk verhaal tenminste, thnx.
H?b je al een NS1-wiel en past 'ie wel in de TSX-brug of komt hij dan niet meer in het midden te staan?
De afstand van de voorste as en de wiel-as bij de NS1-achterbrug is 51 tot 54 cm.
Iets op de achterbrug lassen om de remklauw op z'n plek te houden, lijkt mij wel kunnen, er komt bij het remmen immers veel minder kracht op te staan dan bij de voorvork.
Dat de veer/demper onder het frame ligt heeft er sterk mee te maken dat we na het aanbrengen van de xtra versteviging (ivm het versmallen van de brug waar 'ie in het frame komt) de pro-link-shit niet meer in de achterbrug kwijt konden. De TSX-veer was toen te kort om rechtstreeks tussen de brug en het bevestigingspunt te passen, dus er moest een soort bokje op de brug gemaakt worden zoals MT's met mono-shock vaak hebben, zie afb. hieronder
En dat vond ik lelijk omdat 'ie waarschijnlijk een z? hoge bok moest hebben om een beetje stug te veren (verhouding tussen de ingeveerde afstand van het achterwiel en de afstand die de veer dan inveert) dat we beter een een duwstang (zoals op de Yamaha DT) op de achterbrug konden lassen. En dat vond ik ook lelijk. Daarna heb ik dagen gegoogeled om naar verschillende types mono-shock te kijken of er iets leuks bij zat dat ook nog zou kunnen gaan werken. Daarna heb ik al die plaatjes goed bekeken en afgeschreven wat niet mooi was, Quote: niet zou werken of te veel werk zou zijn. Het Rotax-systeem bleef dus over.
Het was wel even wat werk om het uit te denken met de juiste (glij-) lagers en de assen van het systeem goed in lijn te krijgen dat er nix zou gaan wringen. Ook de afstandsverhouding wiel/veer moest berekend worden. Stugger dat dit konden we de veer niet krijgen. Toch is de veer nog veel te slap. De voordelen van dit systeem lijken mij het lagere zwaartepunt en dat de krachten mooi verdeeld op het systeem en het frame worden overgebracht. Van dat laatste heb ik natuurlijk geen fluit verstand maar ik heb wel wat gevoel voor hoe krachten verdeeld worden. Als er iets krom of stuk gaat op den duur zal ik dat hier tzt wel melden.
Hoe ver ben jij inmiddels? Hou me iig op de hoogte, met foto's liefst..
vet lang antwoord...
je moet leraar worden gast 
maareh hoe ver ik ben.. ehm..
Nou ik heb net ff een scooter verkocht dus ik heb weer geld
Volgende week komt er een ktm500 usd vork met ktm 3 zuigerige remklauw
die ns1 velg komt niet helemaal precies in het midden van de tsx achterbrug, das opzich wel een klein beetje jammer, maar je hebt er geen last mee onder het rijden
van die ns1 remklauw houder moet een stukje van de dikte waar de as doorheen gaat afgedraait worden, anders komt de velg te ver naar links. Dan moeten er ff passende busjes gedraait worden
Met die ktm voorvork moet ik allemaal kijken hoe dat gaat gebeuren. de balhooftspe van die ktm vork is trouwens dunner dan die van een tsx . dus waar schijn lijk word dat gat in de kroonplaat wat uitgedraait zodat de tsx balhooftspen en in kan. maar dat moet ik nog uit gaan denken
En ja ik heb nog een vraagje misschien weet jij het. Passen mtx tandwielen op een ns1 velg? want ik wil eigenlijk een 54 tands tanwiel er op. dat trekt lekker maar ik vind het vooral handig dat de ketting niet te veel over mn brug gaat. of dat er tandielen van andere honda crossers op passen ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 27-11-2005 om 19:33 uur.
|
|
|
|
koosTSX |
27-11-2005 19:37 |
 Posts: 705 |
|
|
|
|
Deon |
27-11-2005 19:39 |
 Posts: 9656 |
houtschroeven
|
|
|
|
koosTSX |
27-11-2005 19:41 |
 Posts: 705 |
Quote: houtschroeven
hoi, wat wil je daarme zeggen  :-l
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 27-11-2005 om 19:52 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
28-11-2005 15:34 |
|
Henk-88 |
28-11-2005 15:35 |
|
mesii |
28-11-2005 15:38 |
 Posts: 1542 |
komen der nog nieuwe foto's
|
|
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd! |
|
Henk-88 |
28-11-2005 15:42 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
@ renoeius: ik heb Hyperpro gisteren gemaild voor een prijsopgave voor het op maat laten draaien van een veer, en gevraagd of er evt. andere opties voorhanden zijn daaro.
ff afw88 dus
hier dan de reactie van Hyperpro:
'Hoi Henk,
Wil je echt een veer of een shock met veer?
Als je een veer wil dan heb ik niks aan die maten want ik weet de kracht
van de veer niet. En aangezien we ook geen kit hebben voor de NS 1 kan
ik het ook niet opzoeken.
Wat wel zou kunnen is dat je de shock met veer opstuurt of langs brengt
zodat wij deze kunnen meten. Maar het mooiste zou zijn als je met heel
de fiets komt zodat ik
de standaard veer kan voelen, dan kan ik een veer van ons proberen en
dan weet ik ongeveer naar welke veerkracht ik toe moet.
Als we een veer in ons assortiment hebben die op jou shock past en ook
de goede kracht heeft, dan hoeft het niet zo duur te worden. Denk aan
?150 tot ?250
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
With kind regards
Robin Duyzers
Hyperpro Services B.V.'
Dat ik met de racer langs moest daar was ik zelf al opgekomen..
Maar 150 tot 250 eu voor een veer die gewoon in het rek ligt, doet het ergste vermoeden v.w.b. de prijs van een opmaat-veer..
ik laat dit even bezinken..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
28-11-2005 15:45 |
 Posts: 13701 |
waarom kon het ook al weer niet om precies dezelfde veer en nog een keer op te zetten.. ernaast monteren?
dat is wel een 100 euro goedkoper..
|
|
|
|
Henk-88 |
28-11-2005 15:50 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
waarom kon het ook al weer niet om precies dezelfde veer en nog een keer op te zetten.. ernaast monteren?
dat is wel een 100 euro goedkoper..
wegens onnodig extra gewicht, het feit dat sommige uitlaten dan dus niet meer onderlangs kunnen en omdat het waarschijnlijk dan alsnog te slap is
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
28-11-2005 15:55 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mil
komen der nog nieuwe foto's
Als mijn monoseat (bijna) af is.... en dat gaat nog wel ff duren want ik kom er niet helemaal uit. Ik zit er al twee weken naar te staren en kom niet verder met de vorm.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Terror |
28-11-2005 15:56 |
 Posts: 9269 |
wordt zekers vet blijf dit wel volgen
|
|
|
|
koosTSX |
28-11-2005 17:55 |
 Posts: 705 |
Quote: Mijn NS1-wiel staat in het midden en mijn tandwiel staat ong. 4 tot 8 mm te ver naar links; bij jou zal dat dus wel meer zijn nu je achterwiel te ver naar links zit als ik het goed begrijp. Als ik mazzel heb, hoef ik de velg (daar waar het tandwiel op zit) niet af te laten draaien maar kan ik volstaan met het plaatsen van een 'blind' tandwiel (verkrijgbaar in de cross-wereld) waaraan ik dan aan de binnenkant daarvan het tandwiel van de NS1 weer plaats als een soort tandwielkrans. Als je je tandwielen niet goed in lijn zet, trek je je ketting steeds aan gort. (edit: en het kost ook sloten vermogen..) Verzin er wat op dus
Dit beantwoordt gelijk je vraag onderaan... als een MTX-tandwiel of iets anders dat goedkoop tweedehands te krijgen is niet past, scoor dan een blind tandwiel en zonder tandjes, gewoon een schijf dus (waar op maat de gaten voor je NS1-velg in geboord worden) zet dat op je velg en plak aan de binnenkant daarvan een tandwiel naar eigen keuze. Dan staan je tandwielen al iets meer in lijn iig.
Als de balhoofdspen even lang (of iets langer) is dan je TSX-balhoofdspen dan is er waarschijnlijk een betere oplossing dan het overzetten van de balhoofdspen. Laat 't maar ff weten.
edit: je tsx ziet er gaaf uit zo, maar euhhh zwart frame zou 'm nog mooier staan denk ik....
hmm, maar zijn er dan eigenlijk geen tandwielen zonder gaten onzo ering? zodat je die er zelf op maat in kan maken?
ik snap dat nut niet helemaal van zon blinde schijf eigenlijk..
En de kleuren van mn tsx weet ik nog niet wat ie gaat worden. Als straks alles af is komt er een sm spatbordje, voorkapje, stuur, handkappen en al die shit op.. Owja er er komt een 50 snel op met 12 mm carb en ori uitlaat  De kleuren worden waarschijnlijk de blauw die ik nu heb, met een oranje frame en oranje wielen ofzo.
Maaroed, eerst maar is zorgen dat die ns1 velgen erin komen en die ktm vork
|
|
|
|
renoeius |
28-11-2005 18:10 |
|
koosTSX |
28-11-2005 19:18 |
 Posts: 705 |
Quote:
dat is een duur gapje
ik ga wel ff verder zoeken naar een geschikte veer. eigenlijk zou ik naar een motorsloop moeten gaan, maar ik zou niet weten of dat er bij mij 1 in de buurt zit. ga wel ff googelen
verder zit ik zelf ook nog te denken aan een usd-vork, maar dat zit ik weer met een klein probleempje. bij ongeveer alle brommers/motors zit de schijf aan de linkerkant (als je erop zit en dan naar je voorwiel kijkt) en een ns-1 heeft hem weer aan de rechterkant. dan zou ik de velg moeten omdraaien maar dat ik ook geen gezicht. ik weet ook niet ofdat je de binnenpoten kunt omwisselen, want dat zou dan wel makkelijk zijn. maar dat zoek ik wel ff allemaal uit
je gaat de goede kant op
je kan toch de linker poot rechts doen? je moet toch een nieuwe adapter maken dan
|
|
|
|
renoeius |
28-11-2005 19:21 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
[...]
je kan toch de linker poot rechts doen? je moet toch een nieuwe adapter maken dan
ik weet niet of dat zo makkelijk gaat. bij sommige vorken kan dat namelijk niet. bij mijn ns-1 vork ook al niet
maar eerst maar eens een fatsoenlijk vork vinden en dan zien we wel verder
|
|
|
|
Henk-88 |
29-11-2005 6:45 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
als je een record wil halen met snelheid kun je beter een kunstof tank pas maken, scheeld veel gewicht
bijvoorbeeld van een rs oid
tegen de tijd dat dat soort zaken gaat tellen, ga ik eerst tien dagen op water en brood...
maar je hebt gelijk idd, ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan eigenlijk...
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
MT70-nolimit |
29-11-2005 7:22 |
 Posts: 4323 |
super vet, maar breekt die veer niet een keer af met springen omdat je erop land?
|
|
gaat lang goed |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 6 van 32
|
|