Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - TSX-racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery TSX-racer
Geplaatst door Henk-88 op 3-7-2005 19:50
Hits Deze gallery is 69255 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki TS50X (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar N.n.b. / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 103 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
het begin [Toon slechts deze afbeelding]
tja [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 5 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

renoeius 15-11-2005 15:00 Print reply

Posts: 6409
mooi rond kontje
 
Henk-88 15-11-2005 15:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
mooi rond kontje


Owja, die photoshopper van je buddy...ik zou hem eerst nag ff ori-vorm laten tot je wat meer idee?n hebt...ik vond die naar achter verlaagde buddy ook een beetje 'ik-heb-er-iets-aan-verandert-maar-of-het-mooi-is-weet-ik-nog-niet-zo-maar-het-is-w?l-anders-en-daarom-heb-ik-het-maar-gedaan-maar-waarom-zie-ik-overal-wenkbrauwen-omhooggaan..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
renoeius 15-11-2005 15:12 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Owja, die photoshopper van je buddy...ik zou hem eerst nag ff ori-vorm laten tot je wat meer idee?n hebt...ik vond die naar achter verlaagde buddy ook een beetje 'ik-heb-er-iets-aan-verandert-maar-of-het-mooi-is-weet-ik-nog-niet-zo-maar-het-is-w?l-anders-en-daarom-heb-ik-het-maar-gedaan-maar-waarom-zie-ik-overal-wenkbrauwen-omhooggaan..


oooooooooooooooooooooooooooh ja. ik snap het

maar ik wil ook tankkappen, maar dat wordt nog een probleem. de tank opnieuw laten spuiten gaat me best was geld kosten. deze lak is aardig duur en ik kan het niet meer zo goedkoop laten spuiten. probeer het miss wel op een tweede tank

 
Baasbas 15-11-2005 15:13 Print reply
Posts: 2177
is het niet een idee om een RS zadeltje (oid) te gebruiken? Die zijn klein/kort, dat laat je wat meer vrijheid met het kontje misschien?

want die ns1 buddy is nogal lang


ow, kawatank gestemd btw.. past er veel beter bij

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 15-11-2005 om 15:23 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Henk-88 15-11-2005 15:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


oooooooooooooooooooooooooooh ja. ik snap het

maar ik wil ook tankkappen, maar dat wordt nog een probleem. de tank opnieuw laten spuiten gaat me best was geld kosten. deze lak is aardig duur en ik kan het niet meer zo goedkoop laten spuiten. probeer het miss wel op een tweede tank



Dat zou ik ook doen..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 15-11-2005 15:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
is het niet een idee om een RS zadeltje (oid) te gebruiken? Die zijn klein/kort, dat laat je wat meer vrijheid met het kontje misschien?

want die ns1 buddy is nogal lang

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 15-11-2005 om 15:13 uur.



die NS1-buddy is al afgekeurd wegens te lang om er iets fraais van te maken... monoseatje ben ik al mee bezig (al een maand .....)en begint vorm te krijgen nu

bedoel je met RS-zadeltje alleen het zitgedeelte en niet het plastic?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Baasbas 15-11-2005 15:25 Print reply
Posts: 2177
ja, alleen om op te zitten.. zelf een kontje in mekaar bakken lijkt me mooier

bovendien lijkt mij een RS kont niet mooi erbij passen..

misschien wel weer zo'n AF1 Futura kont...
maar goed, die liggen niet voor het oprapen

en zelf maken is meer respect
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Henk-88 15-11-2005 15:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
ja, alleen om op te zitten.. zelf een kontje in mekaar bakken lijkt me mooier

bovendien lijkt mij een RS kont niet mooi erbij passen..

misschien wel weer zo'n AF1 Futura kont...
maar goed, die liggen niet voor het oprapen

en zelf maken is meer respect




alleen het zitje is helemaal nog niet zo'n gek idee idd




 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 15-11-2005 16:01 Print reply

Posts: 13701
@ henk wat is er in een keer mis met je zelfgemaakte seat?
 
fastkootje 15-11-2005 16:07 Print reply

Posts: 3150
hot ziet er goed uit mooi project
 
Henk-88 15-11-2005 16:16 Print reply

Posts: 26703
@ Albert: niets
maar als ik niet tevreden ga zijn met de vorm die 'ie uiteindelijk krijgt, kan ik het mezelf een stuk makkelijker maken als ik bij de volgende monoseat die ik ga maken het kussentje (en slechts het kussentje) van de RS als beginpunt neem en er een mooi vormpje omheen cre?er. Zelf een mooi zitkussentje maken is nogal moeilijk namelijk..

@fastkootje: thnx
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 15-11-2005 16:23 Print reply

Posts: 13701
30-11 weejo
 
Henk-88 15-11-2005 16:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
30-11 weejo


wat heb je aangericht man
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 15-11-2005 18:59 Print reply

Posts: 13701
im sorry
 
Henk-88 15-11-2005 19:06 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
im sorry


OK ik ga maar voor de NS1-tank!

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
koosTSX 15-11-2005 19:26 Print reply

Posts: 705
zo mag ik het horen
 
renoeius 15-11-2005 19:34 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


OK ik ga maar voor de NS1-tank!



you made the right choose dude
 
Henk-88 15-11-2005 19:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


you made the right choose dude


anders had ik 'm ook niet gemaakt..


en wat wijzer v.w.b. je buddyseat?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tsxj oran 19-11-2005 19:46 Print reply

Posts: 6498
ik las je planne voor deze tsx optisch vind ik hem prachtig tot nu toe
maar even motorisch je wilt 18000 tpm met een 50snel gaan halen?? of 50 ori??
want met een 50snel zoiets voor mekaar krijgen is wel mogelijk maar die dingen slijten al zo ongelovelijk hard bij 10000 tpm laat staan 18000
dat word dus elke maand een nieuwe zuiger als je zijn toeren gebruikt!
 
oud
renoeius 19-11-2005 19:54 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


anders had ik 'm ook niet gemaakt..


en wat wijzer v.w.b. je buddyseat?


nee nog niks
ik had trouwens een mailtje terug gekregen van die CRB600 schokbreker. die was 28 cm. is dus jammer genoeg te lang. moet nog ff verder zoeken
 
Henk-88 20-11-2005 17:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
ik las je planne voor deze tsx optisch vind ik hem prachtig tot nu toe
maar even motorisch je wilt 18000 tpm met een 50snel gaan halen?? of 50 ori??
want met een 50snel zoiets voor mekaar krijgen is wel mogelijk maar die dingen slijten al zo ongelovelijk hard bij 10000 tpm laat staan 18000
dat word dus elke maand een nieuwe zuiger als je zijn toeren gebruikt!


Euhh, thnx. Met de 50cc-snel wil ik ong 15.000 rpm halen (alleen al de ori drijfstang kan niet meer dan 15.000 rpm aan omdat 'ie te lang is), ik weet niet of dat zal lukken. Ik kijk gewoon hoever ik kom.
Daarna een 60cc of 70cc-cilinder met een kortere slag van de krukas (om toch op 50cc te blijven)(plus een kortere drijfstang dus) wat een hoop veranderingen en problemen met zich mee gaat brengen. Hij zal dan ondertussen ook een roterende inlaat, accu-ontsteking en zoveelste uitlaat hebben en een behandeling bij een flowbedrijf gehad hebben. Of ik de 180 km/h @ 18.000 rpm ooit haal weet ik natuurlijk niet maar het is gewoon mijn doel.

Er is een Kreidler die ong. 180 km/h gaat bij 18.000 rpm; vandaar mijn idee om hetzelfde te proberen met een TSX-blok.

(Elke maand een nieuwe zuiger bij veel maximaal rijden zou mooi zijn, ik heb g??n idee wat ik met de racer ga doen als ik in de buurt van de 18.000 rpm ben gekomen... ermee rijden lijkt me dan niet zo aangenaam meer...)

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 21-11-2005 om 3:53 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 20-11-2005 17:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


nee nog niks
ik had trouwens een mailtje terug gekregen van die CRB600 schokbreker. die was 28 cm. is dus jammer genoeg te lang. moet nog ff verder zoeken



Het is de eerste veer/demper waarvan de maat maar een paar cm scheelt met die ven de NS1, dus ik twijfel er hard over om mijn frame misschien t?ch aan te passen. Ik zal binnenkort een prijsopgave vragen aan Hyperpro (wat het kost om een one-off veer te laten draaien die exact past bij het frame en de hoge snelheid die ik ermee wil gaan halen), mocht dat minder dan 150 eu zijn dan doe ik dat wss. Wordt het duurder dan wordt het verleidelijk om eens verder te kijken..

Je bedoelt toch 28 cm van bevestigingsgat tot bevestigingsgat?

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 20-11-2005 om 17:40 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
renoeius 21-11-2005 19:55 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Het is de eerste veer/demper waarvan de maat maar een paar cm scheelt met die ven de NS1, dus ik twijfel er hard over om mijn frame misschien t?ch aan te passen. Ik zal binnenkort een prijsopgave vragen aan Hyperpro (wat het kost om een one-off veer te laten draaien die exact past bij het frame en de hoge snelheid die ik ermee wil gaan halen), mocht dat minder dan 150 eu zijn dan doe ik dat wss. Wordt het duurder dan wordt het verleidelijk om eens verder te kijken..

Je bedoelt toch 28 cm van bevestigingsgat tot bevestigingsgat?

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 20-11-2005 om 17:40 uur.


ja
ik weet zelf ook niet ofdat ik mijn ophanging van het frame wil aanpasse of verder zoeken. maar het is echt een kut maat. die van een senda is ook al 4 cm langer
 
koosTSX 21-11-2005 20:04 Print reply

Posts: 705
heej ff vraagje.. Ik neem aan dat een ns1 achterbrug langer is dan een tsx achterbrug? En is een ns1 achterbrug breder dan een tsx achterbrug?
 
Henk-88 23-11-2005 14:18 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
heej ff vraagje.. Ik neem aan dat een ns1 achterbrug langer is dan een tsx achterbrug? En is een ns1 achterbrug breder dan een tsx achterbrug?



Achterbrug van de NS1 is -zo uit m'n hoofd- ong. 3 cm langer; en waar 'ie in het frame valt, is 'ie een beetje (zo'n 1 cm) breder dan de TSX-achterbrug. Dat betekende een stukje smaller maken (ik dacht aan de linkerkant maar weet het niet meer cker) en een nieuw -smaller- naaldlagertje scoren bij Wielens (lager-leverancier) om het naaldlager aan de ingekorte kant te vervangen. Die zal dus door de smallere maat eerder verslijten.

Zie ook mijn reply op de eerste pagina ergens bovenaan in deze gallery.

Ga jij nou ook zoiets doen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved