Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Rs50 voorkant verlagen
Geschreven door Cabrinha
Geplaatst op 8-10-2003 18:25
Categorie Algemeen

Als je je voorkant van je rs verlaagd, kom je beter op de weg te liggen, waardoor je een betere wegligging krijgt.
let wel op! je onderkuip ligt dus dichter op de grond en raakt dus makkelijker stoeprandjes, drempels en voorwerpen op de grond.
De voorvering word hierdoor ook stugger en zal minder ver wegzakken als je remt.

Maak eerst je voorvork los aan de bovenkant, die kapjes.
dan kan je in je voorvork kijken, daar zie je bussen zitten met daarboven borgveren.

Haal de borgveren en de ring eronder uit, je moet zo'n 5 centimeter tussen de ring en de binnenpoten overhouden.

Druk de ringen in en borg ze weer met de borgveren.

Draai de imbusbouten die de voorvork vasthouden los, let erop dat je ze niet te los draait anders zakt je voorkuip of je voorspatbord.

Laat de voorvork zo danig ver zakken tot de gewenste hoogte, meet ze wel alle 2 na of ze gelijk staan.

Nu kan je hem weer vastdraaien.





Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Bullet 8-10-2003 22:43 Print reply

Posts: 12150
hoeveel cm heb jij hem verlaagd?
 
**My BungHole Will Speak Now**
jackmasterTZR 8-10-2003 22:47 Print reply

Posts: 3062
kheb niks tegen je FAQ maar zoiets kun je zelf toch ook wel bedenken met een beetje gezond verstand??
 
Cabrinha 8-10-2003 22:51 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

kheb niks tegen je FAQ maar zoiets kun je zelf toch ook wel bedenken met een beetje gezond verstand??


heb je helemaal gelijk in!
maar iemand vroeg het op internet aan me, dus ik denk maar een faq, misschien zijn er meer mensen die dat willen weten.
niet alle mensen zijn zo slim.
hier in zoetermeer moest ik een tijdje terug een stationair schroef aanwijzen en uitleggen hoe het werkt (gast met rs).
dusse, ik denk ik voeg het gewoon toe.
en staan namelijk veel meer 'onzinnige dingen' zoals hoe je moet tanken.......
 
Honda_boy 8-10-2003 22:53 Print reply

Posts: 555
Ik wist niet eens dat het kon! Dus door dit faq ga ik het wel doen. Hoe te doen dat ze ik zelf wel, want zo kom ik er niet echt aan uit.

 
Honda rulezzz !!!
martinus83 8-10-2003 22:53 Print reply

Posts: 3718
ja von ik eik ok wel....as je di al nie kan bedenken kun je dr beter nie an beginne!!!
 
CraftyVirus 9-10-2003 19:08 Print reply
Posts: 1530
"let wel op! je onderkuip ligt dus dichter op de grond en raakt dus makkelijker stoeprandjes, drempels en voorwerpen op de grond."


heb je er ervaring mee tim? ik brabbel iets van tankstation
 
WOOJOOOO
Aprilia r-ass 10-10-2003 15:32 Print reply
Posts: 741
en je hebt btw ook rsen met bouten in die binnepoten ipv die borgringen...rssen tot 96 hebbe dat geloof ik

 
I like Castrol!
RUTGER_86 10-10-2003 15:39 Print reply

Posts: 1183
je kan ook gewooon je voorpoten paar cm verder omhoog doen in je kroon (der word de laatste tyd voor alles een faq gemaakt)
 
DE MANNE VAN JANNE
buysman 10-10-2003 15:42 Print reply
Posts: 425
jep het werkt goed, goed uitgelegt,

idd je wegligging gaat erop vooruit, maar je moet em niet te veel verlagen, anders raak je zo stoeprandjes e.d.
 
[b]Aprilia RS70 Fortuna 2002 Replica[/b]
AkroBatik 10-10-2003 18:08 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86

je kan ook gewooon je voorpoten paar cm verder omhoog doen in je kroon (der word de laatste tyd voor alles een faq gemaakt)


Ik ben nu bezig met een faq. "Hoe zet ik mn licht aan" :P


Verder vind ik dit een voorbeeld van een faq die goed is. Alleen is dit niet echt frequently asked, maar het zal mensen wel op ide?n brengen.

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 10-10-2003 18:12
 
Gunther -> der tollest
pauluspietsema 15-10-2003 21:54 Print reply

Posts: 107
ej, zou dat ook kunnen met de voorvork van een kawa AR?
 
never drive faster than you're guardian angel can fly.
Cabrinha 16-10-2003 18:58 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pauluspietsema

ej, zou dat ook kunnen met de voorvork van een kawa AR?


vast wel.
gewoon proberen,

ik heb hem 3cm verlaagd

Dit bericht is ge-edit door Cabrinha op 17-10-2003 19:39
 
matje-derbi 17-10-2003 19:32 Print reply

Posts: 128
3cm....????? waar dan????
 
Cabrinha 17-10-2003 19:38 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matje-derbi

3cm....????? waar dan????


lees die faq dan matthijs, die veren zijn ingekort pik
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-10-2003 19:47 Print reply

Posts: 17929
kun je de veren niet gewoon wat omhoog door de kroonplaten duwen?
 
PlaceR 17-10-2003 22:37 Print reply
Posts: 1588
kan it ook bij een honda nsr?
 
riejuracer 17-10-2003 23:00 Print reply
Posts: 353
hoe doe je dit dan met je std deze moet dan toch ook ingekort worden of niet.
 
pro race vlamt.
Cabrinha 18-10-2003 17:33 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

kun je de veren niet gewoon wat omhoog door de kroonplaten duwen?


je kan ook je hele voorvork natuurlijk naar boven schuiven, maar dan steken ze uit

ik heb vandaag 5 cm geprobeerd, dat rijd weer zwaar kut, dus verlaag hem max 3 cm ofzo, 2,5 rijd wel t lekkerste.

Dit bericht is ge-edit door Cabrinha op 19-10-2003 0:11
 
Rs_Troy_Corser 10-4-2004 20:45 Print reply
Posts: 8
Je moet je Rs niet verlagen, aprilia heeft hem precies goed afgesteld!

ik heb (had) mijn rs ook verlaagd, dat leek mooier, maar ik ben onder uit gegaan.
doordat de remkabel dubbel ging toen ik naar links van een stoepje ging, ik vloog over de kop.
ik had hem maar 3,5 cm verlaagd.
(als je remkabel dubbel gaat heeft dit het zelfde effect als je hem in knijpt)
ik heb nu nog steeds een gebroken voet.
 
master of disaster_rs50 10-4-2004 20:46 Print reply
Posts: 1839
stuureigenschappen verbeteren echt wel hoor als je hem verlaagt.
 
lalalalalala i can't hear you
Honda_boy 10-4-2004 20:51 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs_Troy_Corser

Je moet je Rs niet verlagen, aprilia heeft hem precies goed afgesteld!

ik heb (had) mijn rs ook verlaagd, dat leek mooier, maar ik ben onder uit gegaan.
doordat de remkabel dubbel ging toen ik naar links van een stoepje ging, ik vloog over de kop.
ik had hem maar 3,5 cm verlaagd.
(als je remkabel dubbel gaat heeft dit het zelfde effect als je hem in knijpt)
ik heb nu nog steeds een gebroken voet.


Leuk automatische stoppies
 
Honda rulezzz !!!
Mono-Nut! 10-4-2004 20:52 Print reply

Posts: 623
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs_Troy_Corser

Je moet je Rs niet verlagen, aprilia heeft hem precies goed afgesteld!

ik heb (had) mijn rs ook verlaagd, dat leek mooier, maar ik ben onder uit gegaan.
doordat de remkabel dubbel ging toen ik naar links van een stoepje ging, ik vloog over de kop.
ik had hem maar 3,5 cm verlaagd.
(als je remkabel dubbel gaat heeft dit het zelfde effect als je hem in knijpt)
ik heb nu nog steeds een gebroken voet.


Neem anders stalen remleidingen heb je er geen last van
 
Rs_Troy_Corser 10-4-2004 20:53 Print reply
Posts: 8
Zit staal draad in
 
Honda_boy 10-4-2004 20:55 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs_Troy_Corser

Zit staal draad in


De remkabel gewoon ook 3 cm inkorten?
 
Honda rulezzz !!!
StreetFighter 29-7-2004 15:49 Print reply
Posts: 173
alsik die kapjes op me poten deraf haal en derin kijk zie ik helemaal nix behalve een klein gaatje waar die inbusjes in worden gedraaid:S
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved